شماره ۴۲۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۸ آبان
صفحه را ببند
آب و هوا


... کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی
بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی امروز در سواحل دریای عمان و شرق خلیج فارس به ویژه استان هرمزگان افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین شرق خلیج فارس و دریای عمان طی امروز و فردا مواج خواهند بود. استان‌های واقع در سواحل شمالی و دامنه‌های جنوبی البرز با ابرناکی، بارش باران گاهی همراه با رعدو برق و وزش باد مواجه خواهند بود. این وضعیت در روز دوشنبه محدود به مناطقی از شمال شرق کشور خواهد بود. امروز وزش باد در استان‌های سمنان، یزد، کرمان و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود. از امروز تا اواسط هفته جاری، جوی نسبتا پایدار درغالب مناطق کشور حاکم می‌شود که پیامد آن افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و بزرگ خواهد بود.
آسمان تهران امروز صاف و در پاره‌ای نقاط با غبار صبحگاهی همراه خواهد بود. همچنین حداقل و حداکثر دما امروز به ۶ و ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. روز دوشنبه نیز آسمان پایتخت صاف در پاره‌ای نقاط غبارصبحگاهی در بعد از ظهر رشد ابر در ارتفاعات پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به ۶ و ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، هوای تهران روز گذشته در شرایط سالم قرار داشته است. شاخص کیفیت آلاینده‌های
منواکسید کربن، ازن، دی‌اکسید نیتروژن و دی‌اکسید گوگرد در پایتخت به ترتیب روی اعداد ۲۵، ۹، ۲۶ و ۲۴ قرار گرفته است. شاخص کیفیت هوای تهران درباره آلاینده ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون و ۵/۲میکرون به ترتیب روی اعداد ۳۷ و ۴۲ قرار دارد.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری با کمینه دمای منفی ۶ درجه سانتیگراد خنک‌ترین شهرهای کشور طی
۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند. طی هفته گذشته استان‌های اردبیل و چهارمحال‌وبختیاری، خنک‌ترین و استان‌های هرمزگان و‌ خوزستان گرم‌ترین استان‌های ایران بوده‌اند.


تعداد بازدید :  277