شماره ۴۲۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۸ آبان
صفحه را ببند
کارآگاه

دریافت یارانه نقدی با جعل اسناد در علی‌آبادکتول
4 تبعه افغانی که با جعل هشت جلد اسناد دولتی یارانه نقدی دریافت می‌کردند، دستگیر شدند. مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان علی‌آبادکتول، پس از مدت‌ها کار اطلاعاتی، افرادی که اقدام به جعل اسناد و مدارک هویتی می‌کردند را دستگیر کردند.
اعضای این باند که تبعه افغانی بودند علاوه بر عکسدار کردن شناسنامه افراد فوت‌شده، با اظهارات خلاف واقع و گواهی کذب، اقدام به اخذ شناسنامه و دفترچه خدمات درمانی و دریافت یارانه ماهانه می‌کردند.
جانشین فرمانده انتظامی گلستان با اعلام این خبر به ایرنا گفت: در همین راستا با تلاش مأموران پلیس امنیت عمومی و هماهنگی مراجع قضایی، چهار نفر از متهمان دستگیر شدند. سرهنگ جاویدان با اشاره به کشف هشت جلد اسناد دولتی از قبیل شناسنامه، کارت ملی، دفترچه بیمه خدمات‌درمانی و پاسپورت جعلی از خانه متهمان افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده در شعبه 2 بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب علی‌آبادکتول، با قرار 800‌میلیون ریال روانه زندان شدند.

کلاهبرداری در پوشش یک شرکت بین‌المللی
مردی که با معرفی خود به‌عنوان تاجر و مدیرعامل یک شرکت بین‌المللی و دادن وعده‌های دروغین برای وارد کردن کالا، یک‌میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بود، توسط پلیس دستگیر شد.
سرهنگ داود عبدالمالکی در تشریح جزییات این خبر گفت:  ماموران پلیس آگاهی، رسیدگی به پرونده‌ای را در دستور کار خود قرار دادند که متهم آن پس از کلاهبرداری یک‌میلیارد ریالی تحت تعقیب مقام قضایی قرار گرفته بود. رئیس پلیس بهارستان ادامه داد:  متهم که خود را تاجر و مدیرعامل یک شرکت بین‌المللی معرفی کرده بود، با دادن وعده‌های دروغین به شاکی جهت واردکردن کالا به مبلغ یک‌میلیارد ریال از وی کلاهبرداری کرده و متواری شده بود.
عبدالمالکی در ادامه بیان داشت: با تحقیقات گسترده و انجام اقدامات پلیسی درنهایت مخفیگاه کلاهبرداری فراری در گلستان شناسایی و پس از اخذ دستور قضایی در عملیاتی ویژه وی دستگیر و با تشکیل پرونده مقدماتی به همراه مستندات موجود جهت اعمال قانون و مجازات به دادسرای عمومی و انقلاب بهارستان معرفی و تحویل شد. به گزارش سایت پلیس، این مقام انتظامی ضمن هشدار به شهروندان از آنان خواست در انجام خرید و فروش‌ها که وانمود می‌شود سود بیش از حد معمول عاید شما می‌شود حتما تامل کرده و با تعقل بیشتری قدم بردارند تا کمتر در دام افراد فرصت‌طلب و کلاهبردار گرفتار شوند.


تعداد بازدید :  292