شماره ۴۲۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۸ آبان
صفحه را ببند
اعتراف صلیب‌سرخ آمریکا
مردم علاقه ندارند برای«ابولا» کمک کنند

تاکنون صلیب‌سرخ آمریکا فقط 7/3‌میلیون دلار به منظور کمک به مبارزه علیه بیماری «ابولا» در غرب آفریقا جمع‌آوری کرده است. این رقم در مقایسه با کمک‌هایی که مردم آمریکا در حوادث طبیعی بزرگ کرده‌اند بسیار اندک به حساب می‌آید. در کل، مردم آمریکا در حوادث طبیعی چندبرابر بیشتر از زمان وقوع بیماری‌های جدی نظیر ابولا، سرخک و مالاریا به صلیب‌سرخ این کشور کمک می‌کنند.
«شبکه سی.‌ان.‌ان» اعلام کرد: جانا سوئنی مدیر ارتباطات بین‌المللی صلیب‌سرخ آمریکا گفته است: «مردم در پاسخگویی به حوادث طبیعی نظیر زمین‌لرزه، آتش‌سوزی و طوفان با صلیب‌سرخ آمریکا همکاری می‌کنند. وقتی این حوادث روی می‌دهند مردم فورا با این فرضیه که ما می‌توانیم کمک کنیم به صلیب‌سرخ مراجعه می‌کنند، با کمک‌هایشان به ما اعتماد می‌کنند تا آنچه  که می‌خواهند اتفاق بیفتد، روی دهد.» در ادامه این گزارش آمده است: مردم آمریکا سختی‌های حوادث طبیعی را درک می‌کنند و می‌فهمند ،  بنابراین در چنین حوادثی کمک می‌کنند. از طرف دیگر، اِبولا به آسانی قابل درک نیست.
در ادامه این گزارش آمده است: تصاویری که از حوادث طبیعی منتشر می‌شوند احتمالا باعث جذب کمک‌های بیشتری نسبت به یک بیماری مانند ابولا می‌شوند. عکس‌ ساختمان‌های ویران و مردم مدفون‌شده در زیر آوار نه‌تنها عکس‌العمل‌های قوی را برمی‌انگیزد بلکه به فکر مردم می‌رسد که کمک کنند و معتقدند پولی که می‌دهند می‌تواند در رسیدن به یک هدف ملموس کمک کند یعنی این‌که ساختمان‌ها دوباره ساخته شوند و افراد بهبودی پیدا کنند.
سایت کوارتز نیز که به این سوژه اشاره کرده، نوشته است: در عکس‌هایی که از غرب آفریقا منتشر می‌شوند این امیدواری وجود ندارد: مردانی با لباس محافظ اجساد را در خیابان حمل می‌کنند، سایه‌های اسکلتی در تاریکی روی هم انباشته شده‌اند و خانه‌های متروک.
مدیر ارتباطات بین‌المللی صلیب‌سرخ آمریکا به شبکه سی.‌ان.‌ان گفت: «برخلاف حوادث مشابه، رغبت کافی در‌باره ابولا در صلیب‌سرخ آمریکا وجود نداشت که کمپین کمک راه بیندازد.»
جمعیت صلیب‌سرخ آمریکا درحال حاضر برای کمک سالیانه به بیماری سرخک و سرخجه بین 5/2‌میلیون دلار و 3/4‌میلیون دلار و مجموعا برای کمک به خشکسالی‌ سال 2011 در شاخ آفریقا 3/4‌میلیون دلار جمع‌آوری کرده است. هر دوی این ارقام تقریبا با رقم 7/3‌میلیون دلار که تاکنون برای ابولا جمع شده در یک خط هستند. در ادامه این گزارش آمده است: «دلایل دیگری وجود دارند که مردم برای کمک به ابولا بی‌رغبت هستند. درحالی‌که حوادث طبیعی اغلب فورا آماری با تلفات بالا دارند اما تعداد تلفات در سوانحی مانند شیوع ابولا به تدریج بالا می‌رود و ماه‌ها زمان می‌برد تا به سطحی برسد که خیرین بالقوه آن را یک حادثه فاجعه‌آمیز در نظر بگیرند. در پایان این گزارش آمده است: افراد زیادی گمان می‌کنند که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها و سایر آژانس‌های دولتی می‌توانند با بیماری‌ها مبارزه کنند و هیچ سازمان غیردولتی نیاز به جمع‌آوری کمک ندارد.

 


تعداد بازدید :  192