شماره ۴۲۲ | ۱۳۹۳ يکشنبه ۱۸ آبان
صفحه را ببند
مجمع جهانی «تاب‌آوری جوامع» با حضور نماینده ایران برگزار شد
شهرنشینی و رشد جمعیت تأثیر حوادث را افزایش می‌دهند

هفته گذشته چهارمین مجمع جهانی «تاب‌آوری جوامع در معرض مخاطرات» با حضور مشاور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر کشورمان در مدیریت بحران در شهر کالی کلمبیا برگزار شد. در این نشست که نمایندگان دولتی و جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر 68 کشور دنیا حضور داشتند درخصوص ارتقای تلاش‌ها برای تقویت تاب‌آوری جوامع بحث و تبادل‌نظر شد.
«والتر کُت» معاون برنامه‌ریزی و خدمات دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر در این مجمع به نکات مهمی اشاره کرد. او این نشست را یک سکوی مهم برای فدراسیون و کشورهای عضو آن دانست تا مشخص کنند چه روش‌هایی برای کار کردن در زمینه تاب‌آوری جوامع، بسیج منابع و بهبود مهارت‌های مورد نیاز برای تضمین تأثیر پایدار برنامه‌ها  دارند.
والتر کت در بخشی از صحبت‌های خود در این مجمع گفت: «کمترین تردیدی وجود دارد که تغییرات آب‌و‌هوایی، شهرنشینی، رشد جمعیت و ازهم‌پاشیدگی محیطی ادامه خواهند داشت تا تأثیر حوادث را افزایش دهند.»
او ادامه داد: «اما چطور می‌توانیم تضمین کنیم وقتی که حادثه بعدی اتفاق می‌افتد اطلاعات و آمادگی بهتر و در نتیجه تاب‌آوری بیشتری داریم؟»
براساس گفته‌های معاون دبیرکل فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب‌سرخ و هلال‌احمر اگرچه امروز تاب‌آوری یک واژه عمومی در بخش‌های بشردوستانه است اما برای فدراسیون جدید نیست. او گفت: «‌جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر  ده‌ها ‌سال است که فعالیت‌های تاب‌آوری را انجام می‌دهند، این فعالیت‌ها هر روز در سینه ‌کارهایی است که جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر انجام می‌دهند.»
دکتر حمیدرضا اسکاش مشاور دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در مدیریت بحران که به‌عنوان مدعو ویژه در این گردهمایی حاضر بود فعالیت‌های مرتبط با تاب‌آوری در جمعیت هلال‌احمر ایران را تشریح کرد.
او پیشنهادهایی برای ارتقای تاب‌آوری جوامع در معرض مخاطرات ارایه داد که با استقبال شرکت‌کنندگان روبه‌رو شد.


تعداد بازدید :  248