شماره ۴۲۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال
نه تهران عروسی شد، نه تبریز

شهروند| رقابت‌های هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال طی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد. در رقابت‌های این هفته تیم‌های مدعی همگی توانستند از حریفان امتیاز بگیرند و در کورس مدعیان باقی بمانند.
ادامه تیره‌روزی‌های پرسپولیس
در مهم‌ترین دیدار روز پنجشنبه تیم‌های پرسپولیس و گسترش فولاد به مصاف هم رفتند. سرخپوشان پایتخت که بسیار امیدوار بودند قبل از دربی یک پیروزی دلچسب کسب کنند، بازی را خوب شروع کردند و با دو گل بنگر و طارمی در دقایق 8 و 29 از حریف پیش افتادند اما نتوانستند برتری خود را حفظ کنند و مگنو باتیستا در دقیقه 38 و میلاد جهانی در دقیقه 72 بازی را به تساوی کشاندند. تمام بدشانسی‌های پرسپولیس به این‌جا ختم نشد و از دست دادن پنالتی در دقیقه 87 توسط اومانا باعث شد 3 امتیاز خانگی از چنگ درخشان و شاگردانش درآید. سوشا مکانی روی گل دوم گسترش فولاد مقصر صد‌درصد بود تا مشخص شود پرسپولیس از ناحیه دروازه‌بانی ضعف دارد. هرچقدر دروازه‌بانان پرسپولیس پراشتباه بوده‌اند، محمد نوری به روزهای اوج خود برگشته و در میانه میدان توانسته با استفاده از تجربه‌اش برای سرخپوشان موثر واقع شود.  
صادقی، فرشته نجات قلعه‌نوعی
حساس‌ترین بازی این هفته در تبریز و میان تیم‌های تراکتورسازی و استقلال برگزار شد؛ دیداری که باعث شد برای اولین‌بار در لیگ چهاردهم یک ورزشگاه به‌طور کامل پر شود، آن هم با حضور 100‌هزارنفری هواداران . غیبت مهدی کیانی محروم در ترکیب تراکتورسازی به چشم آمد و در این نیمه شاگردان امیر قلعه‌نوعی توپ و میدان را دراختیار داشتند. با شروع نیمه دوم استقلال به حملات خود ادامه داد و روی تیزهوشی آرش برهانی در دقیقه 62 به گل رسید. در ادامه تراکتور توانست روی اشتباه بازیکنان استقلال توسط ثاقبی و ادینیو در دقایق 75 و 86 به دو گل برسد اما این پایان کار نبود و استقلال در لحظات پایانی با افزایش فشار روی دروازه تراکتورسازی در دقیقه 4+90 توسط امیرحسین صادقی گل تساوی را به ثمر رساند. با این نتیجه استقلال شانس رسیدن به قهرمانی نیم‌فصل را هم از دست داد. همچنین جاسم کرار با اخطاری که در این دیدار دریافت کرد بازی با پرسپولیس را به دلیل محرومیت از دست داد.
سایر بازی‌ها
 سپاهان 1- نفت مسجدسلیمان صفر، اتفاق ویژه: بازیکنان نفت مسجدسلیمان اعتقاد داشتند گل خلعتبری در شرایط آفساید به ثمر رسیده است./
  راه‌آهن صفر - پیکان صفر، اتفاق ویژه: با این‌که گفته می‌شد منصور ابراهیم‌زاده در صورت نبردن پیکان در این دیدار برکنار می‌شود اما او همچنان سرمربی پیکان باقی ماند./  پدیده صفر - فولاد صفر، اتفاق ویژه: فولاد خوزستان برای سومین بازی متوالی دروازه‌اش را بسته نگه داشت./ ملوان 1 – ذوب‌آهن 3، اتفاق ویژه:  پنالتی اعلام شده به سود ملوان منجر به اخراج یحیی گل‌محمدی شد./ استقلال خوزستان 2 - سایپا صفر، اتفاق ویژه: سایپا از زمان فوت پدر مجید جلالی هیچ امتیازی دشت نکرده است./ صبای قم 1 - نفت تهران 2، اتفاق ویژه: جدال دو مربی استقلال یعنی منصوریان و مرفاوی برای اولین‌بار در لیگ برتر رخ داد.


تعداد بازدید :  193