شماره ۳۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
اخبار جهان

ژاپن به دنبال تأمین تسلیحات نیروهای آمریکایی
ژاپن درحال بررسی قانونی کردن ارایه تسلیحات و مهمات به نیروهای آمریکایی و نیز نیروهای سایر کشورها در قالب حمایت‌های لجستیکی از آنها است. یک منبع دولتی ژاپن که نامش ذکر نشده است، با اعلام این مطلب گفت: دولت امیدوار است که با وضع این قانون تغییراتی نیز در دستورالعمل‌های توافقنامه دفاعی آمریکا و ژاپن تا پایان‌سال جاری میلادی پدید آید.

بوکوحرام، همسر معاون نخست‌وزیر کامرون را ربود
یک فرمانده نظامی کامرون اعلام کرد: که شبه نظامیان بوکوحرام روز یکشنبه با حمله به شهر «کولوفاتا» در شمال کامرون، چند نفر از جمله همسر معاون نخست‌وزیر این کشور را ربودند.  سرهنگ «فلیکس انجی فورمکونگ» فرمانده نظامی کامرون افزود: برخی از نیروهای بوکوحرام همسر معاون نخست‌وزیر کامرون را ربودند و حال آن‌که محافظان معاون نخست‌وزیر موفق شدند وی‌را به مکان دیگری منتقل کنند.  

برکناری بیش از 860 مقام دولتی در چین
دولت چین 866 تن از مقام‌های دولتی را در استان گوآنگ دونگ به خاطر آن‌که همسران و فرزندانشان به خارج مهاجرت کردند، از کار برکنار کرد. به گزارش ایسنا، در تحقیقات دولتی توسط مقام‌های استان گوآنگ دونگ 2190 کارمند و مقام دولتی «بدون حامی» شناسایی شدند و 866 تن از آنها به خاطر مهاجرت همسران و فرزندانشان به خارج از کشور از سمت‌هایشان کنار گذاشته شدند.

 اوباما از سفر به چچن منع شد
اگرچه روسیه واکنش خاصی به تحریم‌های غرب علیه مسکو نشان نداده اما جمهوری خودمختار چچن سفر رئیس جمهوری آمریکا به این منطقه را ممنوع کرده است.  به گزارش ایسنا «رمضان قدریف»، رئیس‌جمهوری چچن اعلام کرد که نام باراک‌اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا را در فهرست کسانی قرار داده که از سفر به چچن منع شده‌اند.


تعداد بازدید :  149