شماره ۱۲۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
میز سیاست

روایت فائزه‌ هاشمی از وجود 10 برابر حد
 مجاز رادیواکتیو در بدن پدرش
اعتمادآنلاین نوشت: فائزه ‌هاشمی گفت: جلسه‌ای با حضور همه اعضای خانواده و برخی از اعضای شورایعالی امنیت برگزار شد که در این جلسه به ما اعلام کردند بررسی نشان می‌دهد که در بدن پدر 10 برابر حد مجاز رادیواکتیو بوده است.او افزود: «البته اعلام کردند که در بدن مادر 3برابر حد مجاز و در بدن خواهرم فاطمه نیز یک برابر حد مجاز رادیواکتیو بوده است.» فائزه ‌هاشمی با بیان این‌که «البته به ما اعلام کردند که دلیل فوت این نبوده است» گفت: «آنها گفتند نمی‌دانند منشأ رادیواکتیو کجا بوده است.» فرزند آیت‌الله‌ هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا این پرونده در شورایعالی امنیت ملی بسته شد، گفت: «درباره این‌که این پرونده در شورایعالی امنیت ملی بسته شده است یا خیر اطلاعی به ما ندادند، اما از صحبت‌های اعضای شورایعالی امنیت ملی در آن جلسه این‌طور برمی‌آمد که پرونده از نظر آنان مختومه شده است.»
کواکبیان: در انتخابات کاندیدای
اصلاح‌طلب نداشتیم
تسنیم نوشت: مصطفی کواکبیان در مراسم روز دانشجو در دانشگاه آزاد کرج با بیان این‌که روحانی هیچ‌گاه نگفت من اصلاح‌طلبم و حتی جهانگیری نیز گفت که من نماینده پوششی هستم، گفت: در انتخابات ریاست‌جمهوری کاندیدای اصلاح‌طلب نداشتیم و اصلاح‌‌طلبان به روحانی کمک کردند و در گزینه‌ها «روحانی» خیرالموجودین بود و شعارها و وعده‌های روحانی را باید مطالبه کنیم.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: ترامپ هیچ‌وقت برجام را پاره نمی‌کند و کل اتحادیه اروپا محکم روی برجام ایستاده ولی برخی اوقات اروپا نیز تکه‌پراکنی می‌کند.
رایزنی با رئیس دولت اصلاحات درباره
ایده «پارلمان اصلاح‌طلبان»
مهر نوشت: عضو دفتر سیاسی حزب مردمسالاری از برگزاری نخستین جلسه پارلمان اصلاحات در خردادماه ‌سال آینده خبر داد.حمیدرضا شکوهی، عضو دفتر سیاسی حزب مردمسالاری با اشاره به طرح «پارلمان اصلاحات» اظهار کرد: طرح پارلمان اصلاحات در گذشته در دفتر سیاسی حزب مردمسالاری مطرح شد و مصطفی کواکبیان هفته گذشته این طرح را در قالب «پیش‌نویس اساسنامه» به رئیس دولت اصلاحات ارایه داد.وی درباره جزییات این طرح گفت: نام کامل این طرح «پارلمان اصلاح‌طلبان؛ راهبرد سیاسی ایرانیان» (با نام مخفف پارسا) است. پیش‌بینی شده که حداقل ۵۰ حزب رسمی اصلاح‌طلب که دارای پروانه فعالیت هستند، در این طرح شرکت کنند.شکوهی زمان تشکیل نخستین اجلاسیه این پارلمان را دوم خردادماه ‌سال ۹۷ اعلام کرد.وی یکی از اهداف این طرح را تجمیع احزاب اصلاح‌طلب عنوان و تأکید کرد: در کشور احزاب زیادی وجود دارد، اما بیشتر آنها فعالیت‌های حزبی اندکی دارند؛ به همین دلیل برای تجمیع آنها در قالب جبهه اصلاحات، زمینه‌سازی شده تا در اتفاقات مختلف، سازماندهی و هماهنگی بیشتری شکل بگیرد.شکوهی درباره دیگر اهداف در نظر گرفته‌شده برای این طرح گفت: ازجمله اهدافی که در این طرح در نظر گرفته شده، تعیین سیاست‌های راهبردی اصلاح‌طلبان است تا مجموعه سیاست‌های راهبردی در پارلمان اصلاحات مطرح شود.عضو دفتر سیاسی حزب مردمسالاری یکی دیگر از اهداف این طرح را تعیین نامزد برای انتخابات ریاست‌جمهوری‌ سال ۱۴۰۰ عنوان کرد.شکوهی با بیان این‌که موسس و مجری این طرح، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است، گفت: در این طرح، نقش ویژه‌ای به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات داده شده تا فردی تصور نکند پارلمان اصلاحات قصد تقابل با این شورا را دارد.وی اضافه کرد: تا زمان شکل‌گیری نخستین جلسه پارلمان اصلاحات که در آن‌جا انتخابات شورای مرکزی برگزار می‌شود، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات وظیفه اداره امور را به عهده خواهد گرفت. همچنین مسئولیت برگزاری نخستین جلسه طرح «پارسا»، با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خواهد بود.شکوهی افزود: در تاریخ دوم خرداد ‌سال آینده، ترکیب شورای مرکزی پارلمان اصلاحات مشخص خواهد شد. پیش‌بینی شده است که چهار‌هزار نفر از ۵۰ حزب اصلاح‌طلب به‌عنوان مجمع عمومی در این جلسه حضور داشته باشند.
ماجرای برآشفته شدن امام(ره) از
برخورد بازجویان با زندانیان ضدانقلاب
جماران نوشت: مجید انصاری در سالروز صدور فرمان هشت‌ماده‌ای حضرت امام(ره) که به منشور کرامت مشهور شد، گفت: هیچ‌کس حق ندارد به بهانه حفظ نظام تندی و خودسری کند. او گفت: هیچ‌کس حق ندارد به بهانه حفظ نظام تندی و خودسری کند و به بهانه انقلابی‌گری هر کاری دلش خواست انجام دهد. اتفاقا این فرمان امام در برابر همین آدم‌های تند انقلابی‌نما بود؛ کسانی که با توجیه این‌که منافقین در برابر نظام اسلحه کشیدند. من خاطره‌ای مهم را در این‌باره نقل می‌کنم: در ‌سال 63 و 64 که ماموریتی از سوی شورایعالی قضائی به من داده شد تا گزارشی از وضع برخورد بازجویان و زندانبانان با زندانیان گروهکی تهیه کنم، عمده زندانیان از کسانی بودند که عضو گروهک‌های ضد انقلاب بودند و مرتکب جرم شده و خطرناک بودند.انصاری ادامه داد: درعین‌حال گزارشی به امام(ره) رسیده بود که سوءرفتار و بدرفتاری‌هایی با آنها صورت می‌گیرد. من نیز پیرو این موضوع، گزارش‌های مهمی به صورت مستند تهیه کردم و به مسئولان نظام دادم. این گزارش‌ها منجر به تحولات اساسی در ساختار زندان‌ها و تأسیس سازمان زندان‌ها و مسائلی دیگر شد. از این‌رو، وقتی من این گزارش‌ها را خدمت حضرت امام(ره) ارایه کردم، ایشان بسیار متاثر و برآشفته شدند و دستوراتی برای حل قضایا دادند و همان‌طور که بارها تأکید کردند حتی در فرمان هشت ماده‌ای نیز آوردند که میزان، حال فعلی افراد است. این‌که فردی در رژیم گذشته در یک جشن شرکت کرده یا عملی دیگر، باید دید که امروز اصلاح شده است یا خیر؟ اگر توبه کرده و آزادیش ضرری برای مردم ندارد و می‌خواهد زندگی عادی خود را داشته باشد، شما نیز از گذشته وی بگذرید. امام(ره) فرمودند: «اگر می‌بینید دختران و پسرانی که فریب گروهک‌ها را خوردند و الان متنبه شدند و به واقعیت پلید این گروهک‌ها پی بردند، آنها را آزاد کنید.» لذا ایشان هیأت عفو و بخشودگی را تشکیل دادند که 4 نفر عضو داشت. فکر می‌کنم چهارپنجم زندانیانی که چنین وضعی داشتند، در آن چهار سالی که بنده در سازمان زندان‌ها بودم به کمک شورایعالی قضائی و هیأت عفو و بخشودگی، در لیست بخشودگی قرار گرفتند و آزاد شدند.


تعداد بازدید :  422