شماره ۱۲۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
مازیار ناظمی در گفت‌وگو با «شهروند» مطرح کرد
راه‌اندازی سامانه هواداری در بسکتبال

شهروند| در روزهای گذشته مازیار ناظمی به‌عنوان نخستین نامزد ریاست فدراسیون بسکتبال خود را مطرح کرد. این چهره تلویزیونی که 5‌سال است به‌عنوان مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در بالاترین سطح ورزش ایران حضور دارد، واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت. شاید ثبت‌نام ناظمی پرخبرترین ثبت‌نام فدراسیون‌های ورزشی محسوب می‌شود و اکنون او در کنار سایر رقیبان برای آینده بسکتبال ایران از طرح‌های اقتصادی‌اش صحبت می‌کند.
درآمد میلیاردی از محل حامیان مالی
ناظمی در گفت‌وگو با «شهروند» درباره چگونگی کسب درآمد میلیاردی برای بسکتبال ایران عنوان کرد: «من به شما عرض می‌کنم برای رشته بسکتبال این موضوع کاملا امکان‌پذیر است. دقت کنید که ما درباره رشته المپیکی و پرطرفدار بسکتبال صحبت می‌کنیم. اولین چیزی که من در صورت اعتماد مجمع خانواده بزرگ و فهیم بسکتبال به آن نیاز دارم، همراهی، همدلی و اعتماد است. برنامه هر اندازه هم خوب باشد، بدون همکاری و همفکری این خانواده غنی و موثر محقق نمی‌شود.»
درآمدهای تجاری و روز مسابقه!
این مجری باتجربه صداوسیما در بخش دیگری از حرف‌هایش تأکید کرد: «تصور من این است که باشگاه شکل واقعی یک بنگاه اقتصادی را دارد و کالاهای تولیدی یا خدمات ارایه آن بایستی به روشنی متمایز باشد. بخش مهمی از درآمدهای باشگاه‌ها و تیم‌های بزرگ جهان از محل همین برند تجاری است. تأسیس فروشگاه رسمی تیم‌های ملی و فروش آنلاین و حضوری محصولات هواداری و پیراهن ملی از طریق کانال‌های رسمی و توزیع سریع و صحیح آن، بخشی از برنامه‌های آینده در این حوزه است. موضوع بلیت‌فروشی و درآمدهای روز مسابقه برنامه روشن دیگر من خواهد بود. به خوبی می‌شود برنامه‌های مختلفی را برای فروش حضوری و آنلاین بلیت در مسابقات لیگ و تیم‌های ملی درنظر گرفت.»
سامانه هواداری 3065 برای بسکتبال ایران
مازیار ناظمی که فینال بسکتبال بازی‌های المپیک ریو و آسیایی کره‌جنوبی را شاهد بوده است، درباره اهمیت باشگاه‌های هواداری بیان کرد: «یکی از نکات جالب توجه برای من در بسیاری از رویدادهای بین‌المللی حضور و اهمیت تماشاگران حامی و وفادار به تیم‌های ملی و باشگاهی بود. شما اکنون به خوبی کارکرد 3060 در والیبال و 3090 در فوتبال باشگاهی را ملاحظه می‌کنید؛ البته سامانه‌های هواداری به‌عنوان منبع درآمد اصلی نباید محسوب شوند ولی می‌تواند بخشی از درآمدزایی آینده بسکتبال از مسیر صاحبان واقعی خود باشد. این بخش بسیار کارآمد است و می‌تواند حامی و همراه بسکتبال باشد و شیوه‌های بسیار متنوعی برای جذب هواداران در خود دارد.»
درآمدهای تلویزیونی
ناظمی درباره درآمدهای تلویزیونی هم گفت: «در ایران واقعیت موضوع این است که صداوسیما برای دو تیم پرطرفدار استقلال و پرسپولیس قایل به مذاکره درباره حق پخش است و در مورد سایر رشته‌ها شاید باید کلی هم خواهش کنیم تا مسابقه‌ای پخش شود، دلیل آن هم هزینه تمام‌شده آنتن برای صداوسیماست و نسبت تبلیغات و درآمدهای حاصل از آن در رشته‌های غیرفوتبالی است، اما برنامه من برای این بخش در ابتدا تعریف بسته‌های مختلف حقوق پخش داخلی و خارجی تلویزیونی مسابقات لیگ و تیم‌های ملی بسکتبال و مذاکره با صداوسیما و شبکه‌های خارجی برای فروش آنهاست و در گام دوم به ‌نظر من به‌عنوان کارشناس حوزه ارتباطات بین‌الملل پخش اینترنتی است. درحال حاضر پوشش تلویزیونی مسابقات بسکتبال در کانون رسانه‌ها پخشی است اما در آینده اینگونه نیست و اینترنت وظیفه اصلی پوشش تلویزیونی را برعهده خواهد داشت.» مازیار ناظمی در پایان گفت‌وگوی خود با روزنامه شهروند افزود: «حوزه اقتصاد ورزش جای بکری است و هنوز توجه لازم به آن نشده است و این موضوع مورد تأیید و نظر سلطانی‌فر وزیر محترم ورزش و جوانان نیز قرار دارد و شما در آینده نزدیک با راه‌اندازی مرکز مشارکت‌ها، سرمایه‌گذاری و اقتصاد ورزش تاثیرات آن را در ورزش و فدراسیون‌های ایران بیشتر خواهید دید».

 


تعداد بازدید :  392