شماره ۱۲۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
برانکو برادر بی‌کارنامه‌اش را به‌عنوان دستیار معرفی کرد
آقای قناد، روی نیمکت پرسپولیس!

شهروند|  از زمانی که برانکو سرمربی پرسپولیس شده است، بحث‌های زیادی درباره دستیاران او وجود داشته است. در مقطع اول، آندره پانادیچ دستیار اول او بود که سطح کار بالای فنی او تأثیر زیادی در عملکرد درخشان پرسپولیس داشت و بازیکنان هم از او و تمرینات مدرن‌اش رضایت داشتند و کار به جایی رسیده بود که باشگاه نفت تهران هم به این مربی پیشنهاد سرمربیگری داد. حتی وقتی کریمی سرمربی نفت شد، دوست داشت با پانادیچ به‌عنوان دستیار اول همکاری کند، منتهی این مربی به یکباره ایران را ترک کرد و به لیگ اتریش رفت. بعد از پانادیچ برانکو سر تن چوک را به‌عنوان دستیار اول انتخاب کرد ولی تمام اختیارات فنی تیم خود را به این مربی برای طراحی تمرینات نداد. حالا بعد از یک فصل چوک به خاطر مذاکره با فدراسیون فوتبال کرواسی و توافق حاصل‌شده تصمیم گرفت از پرسپولیس جدا شود تا مدیر تیم‌های ملی کرواسی به جز تیم‌ملی بزرگسالان شود. حالا اما با جدایی چوک از پرسپولیس مربی جدید هم که از کرواسی انتخاب شده، کسی نیست جز برادر برانکو ایوانکوویچ!
از برق شیراز اخراج شده بود
زلاتکو ایوانکوویچ، برادر برانکو در زمانی که این مربی عهده‌دار هدایت تیم‌ملی فوتبال ایران بود، سابقه کارکردن در ایران را داشت و در سال 1384 سرمربیگری برق شیراز را به او دادند. نکته قابل توجه این بود که او بدون داشتن هیچ سابقه‌ای در مربیگری این مسئولیت را برعهده گرفت و بدترین نتایج را با برق شیراز گرفت تا از این تیم اخراج شود. حالا 12‌سال بعد از آن اتفاق، برانکو تأیید کرده است که زلاتکو ایوانکوویچ برادرش به‌عنوان دستیار کارش را در کادر فنی پرسپولیس آغاز خواهد کرد.
آقای قناد
انتخاب برادر به‌عنوان دستیار با وجود این‌که پرسپولیس نتایج خوبی در پرسپولیس گرفته، باعث مطرح‌شدن انتقادهای زیادی شده است. خیلی‌ها نسبت به نداشتن کارنامه موفق و مناسب مخالف حضور زلاتکو در کنار برانکو هستند اما این مربی حضور برادرش را در پرسپولیس در شرایطی قطعی کرد که هنوز هیچ‌کسی فراموش نکرده که خداداد عزیزی یکی از چهره‌های شناخته‌شده فوتبال ایران یک‌بار در مصاحبه‌ای درباره زلاتکو ایوانکوویچ گفته بود: «یک نفر را برای برق شیراز آوردند که در قنادی کار می‌کرد و برادر برانکو بود و نتوانست نتایج خوبی با برق شیراز بگیرد و از کار برکنار شد». به این ترتیب، باید دید آیا این فردی که گفته می‌شود یک قناد بوده و سابقه درخشانی هم در عرصه مربیگری ندارد، چه کار مثبتی می‌تواند در پرسپولیس انجام بدهد.


تعداد بازدید :  565