شماره ۱۲۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
مقصودلو بعد از 21‌سال جایش را به اورسجی داد
ادامه ریاست خانوادگی در کبدی!

شهروند| فدراسیون کبدی که در هفته‌های اخیر حواشی زیادی را به خود دیده بود، روز گذشته رئیس جدید خود را شناخت؛ اگرچه این انتخابات هم بدون حاشیه نبود.
خداحافظی مقصودلو بعد از 21سال
محمدرضا مقصودلو که از ابتدای کار رشته کبدی تا دیروز اداره این رشته را برعهده داشت، چند هفته قبل از انتخابات تصمیم گرفت انصراف خود را اعلام کند. او 9‌سال انجمن کبدی را اداره کرد و سپس در 12‌سال اخیر که این رشته به شکل یک فدراسیون درآمد، ریاست آن را برعهده داشت. حاشیه‌های مسابقات قهرمانی آسیا در گرگان و ورود یک مرد تایلندی با حجاب به سالن رقابت‌های بانوان باعث شد تا مقصودلو در واکنش به انتقادات صورت‌گرفته، به کار خود بعد از 21‌سال پایان دهد. دیروز هم مقصودلو که همه او را به نام پدر کبدی ایران خطاب می‌کنند، با اعضای مجمع خداحافظی کرد.
انتخابی بحث‌برانگیز
برای انتخابات روز گذشته 5نفر نامزد شده بودند که 2نفر از آنها قبل از رأی‌گیری انصراف دادند. رقابت درنهایت بین عباس اورسجی، علیرضا رحیمی و محمدرضا جواهری بود که بعد از رأی‌گیری از 41 عضو مجمع مشخص شد اورسجی با 33 رأی برای 4‌سال آینده ریاست فدراسیون را برعهده خواهد داشت. رحیمی 8 رأی کسب کرد و جواهری هم بدون رأی ماند. علیرضا رحیمی، رقیب اورسجی در انتخابات در سخنان خود به تندی علیه اتفاقات پشت پرده صحبت کرد و مورد تشویق هم قرار گرفت! نکته جالب اینجاست که اورسجی جزو اقوام مقصودلو به شمار می‌رود و در سال‌های اخیر هم به‌عنوان دبیر فدراسیون فعالیت کرده است.
پاسخ به ابهامات فدراسیون خانوادگی
عباس اورسجی، رئیس جدید فدراسیون کبدی که خودش جزو اقوام رئیس قبلی به شمار می‌رود، بعد از انتخابش وعده داد که ساختار جدیدی برای فدراسیون تعریف می‌کند. البته حتی قبل از این، 6 عضو خانواده اورسجی در فدراسیون و تیم‌های ملی مشغول فعالیت بودند. همسر رئیس جدید فدراسیون در هفته‌های اخیر سرپرست دبیری بود اما اورسجی می‌گوید که این وضع تغییر خواهد کرد: «با توجه به اعتماد مجمع که با چشمان باز انتخاب خود را انجام دادند، ما می‌خواهیم ساختار فدراسیون را تغییر دهیم. کمی درباره بحث خانوادگی‌بودن کبدی سیاه‌نمایی شده است. همسر بنده هم چند روز قبل و فقط به خاطر انتخابات دبیر فدراسیون شد و قرار نیست به کارش در این سمت ادامه دهد. کاری انجام می‌دهیم که دیگر کسی بهانه بحث خانوادگی در فدراسیون کبدی را نداشته باشد.»


تعداد بازدید :  323