شماره ۴۲۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
روی خط خبر

وضعیت جیسون رضاییان تا کمتر از یک‌ماه دیگر روشن می‌شود
دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه‌قضائیه در مصاحبه با شبکه یورونیوز گفت: پرونده خبرنگار بازداشتی واشنگتن‌پست کمتر از یک‌ماه دیگر روشن می‌شود.
به گزارش خبرگزاری میزان، محمدجواد لاریجانی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه یورونیوز با بیان این‌که در مقامی نیستم که قضاوت کنم، اظهار کرد:   مقامات امنیتی اتهاماتی علیه جیسون رضائیان خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست مطرح کرده‌اند که وی در فعالیت‌هایی غیر از روزنامه‌نگاری مشارکت داشته است. فعالیت‌هایی که مخل امنیت کشور بوده است.
لاریجانی افزود:   این پرونده در حال تکمیل‌شدن است و سپس وی می‌تواند در دادگاه از خود دفاع کند. امیدوارم قبل از ورود به پروسه دادگاه، دادستان با احتمال این‌که اتهامات قابل توجه نیست متقاعد به کنار گذاشتن پرونده شود اما به ‌هر حال این تصمیم به وی مربوط می‌شود. چندین مورد پرونده قبل از این وجود داشته که دادگاه یا پرونده را مختومه اعلام کرده یا این‌که به چندین دلیل، اعلام جرم کرده است.
دبیر ستاد حقوق‌بشر قوه‌قضائیه درباره تاریخ دقیق آزادی وی نیز گفت:  من نمی‌دانم، اما انتظار دارم این پرونده به مرحله نهایی برسد یا وی کاملا رفع اتهام شود یا به دادگاه برود و دادگاه تصمیم نهایی را بگیرد.
محمدجواد لاریجانی در پاسخ به این سوال که خانواده رضائیان مدعی‌اند اتهامات علیه وی بی‌اساس است، گفت: دلیلی وجود ندارد که یک روزنامه‌نگار را دستگیر کنیم، ده‌ها‌هزار روزنامه‌نگار ‌خارجی هرساله به ایران رفت‌وآمد می‌کنند. چه نفعی برای ما دارد؟ دلیلی نمی‌بینم که سیستم امنیتی بخواهد در این زمینه تقلب کند.
خبرگزاری میزان گزارش داده یورونیوز در اقدامی هدفمند به نقل از این مقام کشورمان مدعی شده که خبرنگار بازداشت شده روزنامه واشنگتن‌پست در کمتر از یک‌ماه دیگر بخشیده یا آزاد می‌شود و این در حالی است که لاریجانی مشخص شدن وضع پرونده جیسون رضائیان را کمتر از یک‌ماه دیگر دانست نه آزاد شدن وی را.

امام جمعه موقت تهران: طرح تحول سلامت، خدمت به مردم است
امام جمعه موقت تهران با اشاره به برخی از برنامه‌های دولت گفت: دولت یازدهم از طرح‌های ارزشمندی که به جامعه عرضه کرده طرح تحول نظام سلامت است که سومین گامش شروع شده است. بی‌تردید این طرح خدمت به مردم است و ما این‌گونه خدمات ارزشمند به مردم را ارج می‌نهیم و امیدواریم پزشکان،سازمان نظام پزشکی،بیمارستان‌ها و... همراهی کنند تا این طرح پا بگیرد. سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران به سخنان اخیر باراک اوباما رئیس‌جمهوری آمریکا نیز اشاره کرد و گفت:   اوباما گفته تحریم‌ها، ایران را پای میز مذاکره نشانده؛ حال آن‌که این تحلیل غلط است. تحریم‌ها ما را پای میز مذاکره ننشانده است. ما عاشورایی هستیم و راه ما هم راه مقاومت است. وی افزود: اتمام حجت ما را پای میز مذاکرات نشاند. عده‌ای می‌گفتند شما دشمن‌تراشی می‌کنید. بسیار خوب! این هم دشمن‌تراشی نکردن. مذاکره اگر هیچ فایده‌ای نداشته باشد این‌که ساده‌لوح‌ترین آدم‌ها در کشور بفهمند آمریکا مطلقا قابل اعتماد نیست به نظر ما بهره خود را برده‌ایم.

وزیر اطلاعات:  انقلاب اسلامی ایران ریشه در قیام عاشورا دارد
وزیر اطلاعات گفت:  انقلاب اسلامی ایران ریشه در قیام عاشورایی حضرت سیدالشهدا(ع) دارد و عزت و اقتدار نظام اسلامی مرهون خون شهدا و تبعیت از ولایت است. به گزارش ایرنا، سیدمحمود علوی در مراسم شهادت حضرت زین‌العابدین(ع) در جمع عزاداران و در مسجدجامع شهر دماوند اظهار داشت: روشنگری و انتقال پیام عاشورای حسینی توسط حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در طول تاریخ زمینه‌ساز قیام‌های بسیاری همچون توابین و حرکت مختار شد و این قیام‌ها تا عصر حاضر که امام‌راحل(س) احیاگر حکومت اسلامی شد، همچنان ادامه دارد. وی افزود: نهضت امام خمینی(س) برگرفته از مکتب عاشورای حسینی(ع) بود و مردم فهیم ایران اسلامی با تبعیت از ولایت توانستند بر استکبار جهانی پیروز شوند.

مطمئنیم مذاكره‌كنندگان كشورمان از موضع قدرت وارد خواهند شد
معاون اول قوه‌قضائیه گفت: آمریکا با حقوق هسته‌ای و حقوق‌بشر مخالف نیست. بلکه به‌عنوان شیطان بزرگ در تمام مراحل حرف خودش را زیر پاگذاشته و با وجود جمهوری اسلامی ایران مخالف است. به گزارش ایلنا، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای با بیان این‌که آمریکا با اصل اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران مخالف است، گفت:   آمریکا با حقوق هسته‌ای و حقوق‌بشر مخالف نیست بلکه به‌عنوان شیطان بزرگ در تمام مراحل حرف خودش را می‌زند و با وجود جمهوری اسلامی مخالف است.
وی افزود: مطمئنم چون تیم مذاکره‌کننده کشورمان جنایات و سیاست‌های آمریکا را می‌شناسد که با اصل جمهوری اسلامی و اسلام ناب کار دارد، قطعا هم فریب آن را نخواهد خورد. از موضع قدرت وارد خواهد شد و از خطوط قرمز هم عبور نخواهد کرد.


تعداد بازدید :  221