شماره ۱۲۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
برلیناله؛ فیلم‌های بخش پانوراما را معرفی کرد

شهروند| ۱۱ عنوان از فیلم‌هایی که در جشنواره فیلم برلین ۲۰۱۸ در بخش پانوراما به نمایش درمی‌آیند، معرفی شدند. اسکرین دیلی، گزارش داده است که فیلم‌های معرفی‌شده برای بخش پانورامای برلین در قالب نخستین برنامه‌ای هدایت می‌شوند که پاز لازارو رئیس جدید این بخش مسئولیتش را برعهده گرفته است.
در فیلم‌های منتخب این بخش، جدیدترین پروژه تیمور بکمامبتوف کارگردان روس- قزاق که فیلم‌هایی چون «دیده‌بان شب» و «بن هور» را در کارنامه خود دارد نیز، هست. او فیلم «پروفایل» را که محصول مشترک بریتانیا- آمریکا- قبرس است، برای نخستین‌بار در این جشنواره به نمایش درمی‌آورد. این فیلم درباره روزنامه‌نگاری بریتانیایی است که به صورت مخفی وارد کانال‌های دیجیتال می‌شود تا بتواند اعضای گروه تروریستی داعش را پیدا کند. کیوشی کوروساوا کارگردان ژاپنی نیز با فیلم بلند «بدیمن» که فیلمی علمی- ‌تخیلی درباره بیگانگانی است که احساسات بشری را دراختیار می‌گیرند، درجشنواره خواهد بود. این بخش همچنین چهار فیلم بلند از آمریکای لاتین را ارایه می‌کند.
با توجه به این‌که ماجراهای ‌هاروی واینستین و سوءاستفاده جنسی هنوز اخبار صفحه‌های اول است، تم‌های موضوعی «سیاست‌های بدن» و «مقاومت در برابر غرور و خشونت مردانه» در این بخش از برلیناله مورد تمرکز قرار می‌گیرند.


تعداد بازدید :  310