شماره ۱۲۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
برهان‌الدین حسینی درگذشت

شهروند| برهان‌الدین حسینی درگذشت. این نویسنده و منتقد ادبی که یکی از اعضای فعال جُنگ ادبی اصفهان بود، یک روز قبل از هفتادودومین سالروز تولدش بر اثر عارضه قلبی از دنیا رفت.
حسن صفدری ضمن اعلام خبر فوت این نویسنده، می‌گوید: برهان‌الدین حسینی یکی از داستان‌نویسان و نویسندگان قدیمی اصفهان بود و شاید شانس این را نداشت و یا نمی‌خواست که کتابی از او منتشر شود، اما در هر شماره از جُنگ اصفهان از او داستان کوتاهی منتشر می‌شد، در جهان نو نیز داستانی از او منتشر شده بود. او انسان فرهیخته‌ای بود و شعر را خیلی خوب می‌شناخت.
صفدری با بیان این‌که برهان‌الدین حسینی یکی از مفاخر ادبی شهر اصفهان بود، گفت: او مجموعه‌اي غنی از هنرمندان اصفهان را جمع‌آوری کرده است.به گفته صفدری مراسم تشییع و خاکسپاری او امروز، ساعت 9 صبح در باغ رضوان اصفهان برگزار خواهد شد. همچنین مراسم یادبودی برای او روز دوشنبه 9 تا 12 ظهر در مسجد المهدی خیابان مرداویج اصفهان برگزار می‌شود.گفتنی است که حسینی داستان‌نویسی را از زمانی که 15‌سال بیشتر نداشت، آغاز کرد و نخستین داستانش در مجله صدف چاپ شد. این نویسنده پس از انقلاب به هیأت تحریریه مجله زنده‌رود پیوسته و داستان‌ها و نقدهایش را در این مجله چاپ می‌کرد.


تعداد بازدید :  374