شماره ۴۲۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی:
جایگاه احزاب در نظام مردم‌سالاری بالاست

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که جایگاه احزاب در نظام مردم‌سالاری بالاست، گفت: استقرار نظام حزبی، موجب ثبات در بدنه کارشناسی و استمرار سیاست‌گذاری‌ها و دسترسی سریع به اهداف است.
به گزارش روابط‌عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی پیش‌ازظهر روز گذشته در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری گفت: در اسلام احزاب نه به معنی تفرقه و تکثر در جامعه، عوام‌فریبی و انحصارطلبی، بلکه برای بسترسازی به منظور رشد افراد، آموزش و جهت‌دهی به افکارعمومی، بازتاب نیازها با وجود ابزارهای اطلاع‌رسانی و حضور رسانه‌های قوی و سوق انسان‌ها به سمت فضایل اخلاقی است.  
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، داشتن جهان‌بینی و جهان‌شناسی توسط شورا و اعضای مرکزی احزاب را از اصول مسلم فعالیت‌های حزبی در جوامع پیشرفته و به سوی توسعه دانست و گفت: اصول جهان‌بینی ما بر پایه اصول دین شکل گرفته و در همه بخش‌ها به دور از افراط و تفریط‌هاست. ‌
هاشمی‌رفسنجانی گفت: خبرگان رهبری پس از امام راحل مجتهدی بزرگ و آگاه به مسائل زمان را با مسئولیت‌های بزرگی که در قبل و بعد از انقلاب به عهده داشتند، انتخاب کرد که تبلور آن در جامعه مردم‌سالاری پاسداری از رأی مردم بود که فرمودند: «رأی مردم حق‌الناس است.»


تعداد بازدید :  189