شماره ۱۲۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر خبر داد:
پیش‌بینی جمع‌آوری 60‌میلیارد تومان کمک‌های نقدی مردمی برای مناطق زلزله‌زده

شهروند| آمارها می‌گویند: تا روز گذشته بیش از 70‌میلیارد تومان کمک‌های غیرنقدی و 53‌میلیارد تومان کمک‌های نقدی مردمی برای عزیزان زلزله‌زده در غرب کشور جمع‌آوری شده است. آمار و ارقامی که گواه بر اوج نوعدوست مردم ایران اسلامی است. رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر روز گذشته با بیان ارقام از افزایش این آمار در روزهای آینده نیز خبر می‌دهد. اندام در این خصوص می‌گوید: «با توجه به تداوم حس نوعدوستی مردم در کمک به هموطنان زلزله‌زده غرب کشور، پیش‌بینی می‌شود رقم کمک‌های نقدی به فراتر از 60‌میلیارد تومان برسد. دکتر رضا اندام با بیان این‌که تاکنون با استقرار 3‌هزار و 800 پایگاه در سراسر کشور و همکاری بیش از 22‌هزار داوطلب و کارکنان، تنها از طریق صندوق‌ها،10‌میلیارد تومان جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: کمک‌های نقدی، غیرنقدی و ارایه خدمات داوطلبانه از سوی ملت شریف ایران همچنان ادامه دارد و در پایگاه‌های جمعیت هلال‌احمر سراسر کشور جمع‌آوری می‌شود.»
وی با تشریح اقدامات صورت‌گرفته این سازمان مبنی بر استقرار پایگاه‌های جمع‌آوری در مراکز پرتردد شهرها، ارسال اقلام اهدایی، معرفی رابطان داوطلب برای پیوستن به تیم‌های حاضر در منطقه و حضور مسئولان سازمانی در مناطق زلزله‌زده برای نیازسنجی آسیب‌دیدگان پس از زلزله افزود: «هزاران تماس با مرکز پاسخگویی و کمک‌رسانی این سازمان درخصوص ادامه نحوه جمع‌آوری کمک‌های مردمی و بسیج روانشناسان داوطلب برقرار شد تا کمک‌ها به صورت مستقيم به مناطق مورد نیاز ارسال شوند.»
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر با تأکید بر ضرورت آگاهي علمي و دقيق در زمان پس از حادثه، خاطرنشان کرد: اطلاعات جغرافیایی و نیازهای افراد حادثه‌دیده از منابع مختلف از سوی این سازمان پردازش شده و ضمن این‌که اقلام اهدایی مردمی نیز در سامانه‌ای اختصاصی ثبت می‌شود تا فرآيند پاسخگويي و امدادرساني بهتر و کوتاه‌تر شود. اندام افزود: «تاکنون بیش از 53‌میلیارد تومان کمک‌های نقدی مردمی برای عزیزان زلزله‌زده در غرب کشور جمع‌آوری و اختصاص داده شده است و پیش‌بینی می‌شود با توجه به تداوم حس نوعدوستی مردم در کمک به هموطنان زلزله‌زده این رقم تا پایان امسال به فراتر از 60‌میلیارد تومان برسد. وی از افزایش ارایه خدمات حمایت روانی- اجتماعی تخصصی و مستمر از سوی داوطلبان در روزهای آتی خبر داد و تصریح کرد: این اقدامی نیکو برای کاستن آلام مردم آسیب‌دیده از این حادثه تلخ است و به آنها کمک خواهد کرد زودتر به زندگی عادی برگردند و امروز وظیفه همه این است تا کاری کنیم که زلزله‌زده‌ها احساس تنهایی نکنند؛ ولو با یک پیام محبت‌آمیز برای ابراز همدردی.»


تعداد بازدید :  357