شماره ۱۲۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
میز خبر

معاون بهداشت وزارت بهداشت: بودجه پزشک خانواده نصف شد
ایسنا| معاون بهداشت وزارت بهداشت با گلایه از نصف‌شدن بودجه برنامه پزشک خانواده در لایحه بودجه‌ سال ۹۷، گفت: «با وجود این‌که انتظار دارند بتوانیم برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را اجرا کرده و پرونده الکترونیک سلامت را مستقر کنیم، اما اعتبارمان را نسبت به ‌سال ۹۵ نصف کرده‌اند.» علیرضا رئیسی، درباره اعتبارات حوزه بهداشت در لایحه بودجه‌ سال ۹۷، ادامه داد: «در‌ سال ۹۵، اعتبار ما در بحث پزشک خانواده شهری بالغ بر ۲هزار‌میلیارد تومان بود که این اعتبار از محل یک‌درصد ارزش افزوده تأمین می‌شود. متاسفانه این اعتبار در‌ سال ۹۶ نصف شد و به حدود ۱۰۰۰‌میلیارد تومان رسید. تاکنون هم که در اواخر برج ۹ هستیم، کمتر از ۳۰‌درصد همین اعتبار را به ما تخصیص داده‌اند.» او با بیان این‌که متاسفانه در لایحه بودجه‌ سال ۹۷ هم همین رقم تکرار شده است و اعتبار ۱۰۰۰میلیاردی را برای این حوزه تعیین کرده‌اند، درباره برنامه‌های حوزه بهداشت در‌ سال ۹۷، گفت: «در ‌سال ۹۷ در ابتدا بحث تکمیل پرونده الکترونیک سلامت و استقرار نظام ارجاع را پیش می‌بریم و در مرحله بعد اجرای برنامه پزشک خانواده جزو اولویت‌های ماست. در‌ سال ۹۷ قرار است برنامه‌هایمان را ذیل پرونده الکترونیک طوری گسترش دهیم تا زمینه را برای اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده فراهم کنیم. البته ما به صورت لایه‌لایه کار را پیش می‌بریم و پایلوت نخواهیم داشت.»

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد: جزییات و چگونگی گسترش طرح «ال.ای.زد» در پایتخت
مهر| معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران درباره جزییات دقیق گسترش محدوده طرح  LEZ(ال.ای.زد) گفت: «از ‌سال آینده محدوده طرح ترافیک در قالب طرح ال.ای.زد کنترل می‌شود.»
محسن پورسیدآقایی در سومین جلسه بررسی برنامه‌های کاهش آلودگی هوای تهران با بیان این‌که بالغ بر یک‌سال از اجرای موفق طرح
ال.ای.زد در محدوده طرح ترافیک و محدوده طرح زوج و فرد می‌گذرد، توضيح داد: «درحال حاضر و برابر این طرح، اطلاعات تمامی خودروهای فاقد معاینه فنی که به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد وارد می‌شوند، از طریق ٤٠٠ دوربین ثبت و ضبط‌ شده و متخلفان فاقد معاینه فنی از سوی راهور اعمال قانون می‌شوند.» او طرح ال.ای.زد را به‌عنوان یکی از طرح‌های موفقي نام برد که در هسته مرکزی شهر تهران اجرایی شده است: «از آبان‌ماه‌ سال گذشته تاکنون بالغ بر ٣‌میلیون خودروی متخلف فاقد معاینه فنی، اعمال قانون شده‌اند. بنا بر طرحی که در دستور کار قرار گرفته، مقرر شده از ‌سال آینده محدوده طرح ترافیک در قالب طرح ال.ای.زد کنترل شود.»

 


تعداد بازدید :  315