شماره ۱۲۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
ذره‌بين

کشف جسد سرباز ۱۹ ساله در رودخانه دز
ایسنا|  جسد سرباز ۱۹ ساله‌ای که روز جمعه در رودخانه دز غرق شده بود، کشف شد. عبدالحسین معظم‌فر، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهرداری دزفول با اشاره به حادثه غرق شدن یک سرباز 19ساله در رودخانه دز در روز جمعه گفت: «این سرباز نیروی دریایی خرمشهر همراه با جمعی از پرسنل یگان مربوطه خود برای تفریح و عکس گرفتن به کنار رودخانه دز رفته بود که در این هنگام پای وی لیز خورد و موجب غرق شدن وی در رودخانه شد. کار غواصی، گشتزنی و جست‌وجو برای پیداکردن جسد این سرباز که روز جمعه به علت تاریکی هوا متوقف شده بود، از ساعت ۱۰صبح روز شنبه با حضور اکیپ‌های غواصی سازمان آتش‌نشانی دزفول، اکیپ امدادونجات ساحل دووه (سادات کلکچی)، اکیپ غواصی نیروی دریایی خرمشهر و اکیپ امدادی هلال‌احمر مستقر در منطقه تفریحی علی کله آغاز شد. سرانجام پس از دو ساعت و نیم تلاش، جسد از اعماق رودخانه کشف و به بیرون از رودخانه منتقل شد.»

کلاهبرداری به بهانه فروش بلیت کیش
شهروند|  عامل کلاهبرداری 500‌میلیون ریالی به بهانه فروش بلیت کیش در مشهد دستگیر شد. سرهنگ حمید رزمخواه، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان ‌رضوی در این‌باره گفت: «با گزارش یک شکایت مبنی بر این‌که فردی ناشناس از طریق سایت دیوار دست به کلاهبرداری زده است، موضوع در دستور کار قرار گرفت. براساس اظهارات شاکی، کلاهبردار با فروش بلیت کیش به هشت نفر خواسته بود مبلغ موردنظر به حساب زنی واریز شود اما پس از واریز مبلغ اثری از این فرد و بلیت پیدا نشد. کارآگاهان پلیس آگاهی با اقدامات پلیسی و در اختیار داشتن سامانه‌های اینترنتی موفق به شناسایی صاحب حساب بانکی شدند و با هماهنگی مقام قضائی زنی جوان را شناسایی و بازداشت کردند.با همکاری این فرد، متهم اصلی پرونده نیز شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر شد. طبق اعترافات متهم جوان که 6 سابقه کیفری دارد، وی در سایت دیوار با قرار دادن آگهی فروش بلیت تور مسافرتی کیش در چند مرحله اقدام به کلاهبرداری کرده بود. تاکنون چهار مالباخته در این‌خصوص شناسایی شده‌اند و ارزش کلاهبرداری 500‌میلیون ریال برآورد شده است.»

کلاهبردار یک‌میلیاردی را شناسایی کنید
مهر|  پلیس قم از مردم خواست تا کلاهبرداری را که از 12نفر یک‌میلیارد تومان پول به جیب زده بود، شناسایی کنند. سرهنگ احمد کرمی، رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به این پرونده گفت: «متهم از طریق اخذ تسهیلات بانکی، خواستگاری و شرکت در پروژه‌های تحقیقاتی و... از ۱۲ نفر مبلغ ۱۰میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بود که توسط پلیس آگاهی استان قم شناسایی و دستگیر شد.»وی با بیان این‌که اغلب این کلاهبرداری‌ها در تهران صورت گرفته است،‌ گفت: «متهم دارای چهار فقره سابقه کیفری به اتهام جعل عنوان مشاغل علمی، ارگان‌های دولتی و ادعای اعمال نفوذ در برخی دستگاه‌هاست. وی عمده سوژه‌های خود را در فضای مجازی شناسایی و از آنها کلاهبرداری می‌کرد که نهایتا پس از دستگیری به همراه پرونده تحویل مرجع قضائی استان شد.»سرهنگ کرمی گفت: «براساس خواسته دادیاری شعبه دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قم مبنی بر انتشار تصویر بدون پوشش متهم، مالباختگان می‌توانند در صورت شناسایی از طریق شماره تلفن‌های ۰۲۵۲۱۸۲۷۱۵، ۰۲۵۲۱۸۲۷۳۹و ۰۲۵۲۱۸۲۷۴۹ به پلیس آگاهی استان قم اطلاع دهند.»

نجات 5 کویرنورد از مرگ در کویر لوت
پنج کویرنورد که با خودرو در کویر شهرستان بشرویه گرفتار شده بودند توسط ماموران پاسگاه عملیاتی نیگنان نجات یافتند. سرهنگ فولادی، فرمانده انتظامی شهرستان بشرویه در این‌باره گفت: «با اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر گرفتار‌شدن پنج گردشگر با دو خودرو در رمل و درخواست امدادرسانی، یک تیم از ماموران پاسگاه عملیاتی نیگنان به کویر اعزام شد. با توجه به این‌که موقعیت دقیق افراد گرفتارشده در کویر در دست نبود تمامی مسیر‌های فرعی محدوده اعلامی بررسی شد که نهایتا بعد از حدود سه ساعت جست‌وجو، کویرنوردان در محدوده «حوض علی جمال» در سه کیلومتری یکی از مسیر‌های فرعی خاکی مشاهده شدند. با تلاش ماموران خودرو‌ها از رمل خارج و با توجه به صعب‌العبور بودن قسمتی از مسیر، با کمک یک دستگاه خودرو کمک‌دار محلی به مسیر جاده هدایت شدند. این گردشگران که غیربومی بودند به دلیل وسعت منطقه و عدم همراهی راهنمای محلی راه خود را گم کردند و گرفتار رمل‌های بیابان شدند.»


تعداد بازدید :  319