شماره ۱۲۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
سرقت از فروشندگان خودرو با شوکر و چاقو

شهروند|  سه نفر بودند. شوهرخاله یکی از آنها سرکرده و رئیس باند بود. با تشکیل یک تیم، نقشه ای سازمان یافته طراحی کردند و به سراغ فروشندگان خودرو در سایت دیوار رفتند. یکی از آنها را شناسایی کرده و پس از ربودن این مرد، با تهدید شوکر و چاقو خودرواش را ربودند. اعضای این باند با تحقیقات و تجسس های تیم پلیسی، در نهایت دستگیر شدند. با دستگیری اعضای این باند مشخص شد که آنها شاکیان دیگری نیز دارند که با شگرد مشابه، فروشندگان خودرو را در سایت دیوار شناسایی می کردند و به قصد سرقت به سراغ آنها می رفتند.  
روز 14 آبان امسال فردی به کلانتری 147 گلبرگ مراجعه و به مأموران اعلام کرد که چند نفر به بهانه خرید خودروي سواری‌اش اقدام به ربودن وی و نهایتا سرقت خودرو کرده‌اند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف توأم با آدم‌ربایی و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای ناحیه 27تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.
شاکی پرونده با حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی درباره جزییات این آدم‌ربایی به کارآگاهان گفت: «برای فروش یک خودروي اپتیما به مبلغ 170‌میلیون تومان، آگهی در سایت دیوار منتشر کرده بودم. روز 30مهرماه امسال و طی تماس تلفنی، دو جوان به‌ عنوان خریدار برای بازدید خودرو به خانه من در خیابان گلبرگ آمده و ماشین را بازدید کردند. مدتی از این افراد خبری نشد تا این‌که روز 14 آبان امسال مجددا همان دو نفر، این‌بار به بهانه خرید و تنظیم قولنامه به داخل پارکینگ ساختمان آمدند. در داخل پارکینگ بودیم که ناگهان آنها به من حمله‌ور شده، با تهدید چاقو و شوکر مرا به داخل صندوق‌عقب خودرو انداخته و از ساختمان خارج شدند. سارقان پس از طی مسافتی، نهایتا مرا در اتوبان شهید یاسینی از خودرو به بیرون پرتاب کرده و با سرقت خودرو از محل دور شدند.»
با این اظهارات کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بررسی پرونده‌های مشابه موفق به شناسایی یک سرقت مشابه ناموفق در منطقه تهرانپارس شدند.
شاکی آن پرونده نیز پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی در اظهاراتش گفت که دو نفر دقیقا به همین شیوه قصد سرقت خودروي سواری اپتیمایش را داشته‌اند که موفق به این سرقت نشدند. وی در توضیح ماجرا به کارآگاهان گفت: «پس از درج آگهی فروش یک خودرو در سایت دیوار، روز 14شهریور دو نفر برای بازدید و نهایتا خرید خودرو به مغازه من در فلکه اول تهرانپارس آمدند. آنها با سوءاستفاده از خلوتی مغازه ناگهان با چاقو و شوکر به سمت من حمله‌ور شدند و قصد گرفتن سويیچ خودرو را داشتند. در همین زمان یکی از همکاران من که به مغازه برگشته بود، متوجه موضوع شد و به کمک من آمد و سارقان بدون آن‌که موفق به سرقت شوند، به‌سرعت از مغازه خارج و متواری شدند.»
شاکی پرونده سرقت ناموفق در منطقه تهرانپارس که پس از طرح شکایت اولیه نسبت به پیگیری شکایت خود در دادسرا اقدام نکرده بود، در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان عنوان کرد که مغازه‌اش مجهز به دوربین مداربسته است و صحنه زمان سرقت را نیز در اختیار دارد. بلافاصله تصاویر لحظه سرقت مورد بازبینی قرار گرفت و شاکی پرونده سرقت خودروي اپتیما در خیابان گلبرگ، پس از مشاهده تصاویر سارقان آنها را شناسايي كرد.
کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با بهره‌گیری از تصاویر به دست آمده از سارقان و انجام اقدامات ویژه پلیسی، سرانجام موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار در زمینه سرقت‌های خشن به نام «علیرضا» 25ساله شدند که آخرین‌بار به اتهام کیف‌قاپی دستگیر و روانه زندان شده بود. مخفیگاه «علیرضا» در منطقه اتابک- خیابان منصور شناسایی و تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار گرفت تا این‌که نهایتا پس از مشاهده خودروي مسروقه در محل، علیرضا ساعت 21 روز 24 آذر ماه دستگیر شد.
«علیرضا» در همان لحظه دستگیری به مشارکت در سرقت خودرو اعتراف کرد و گفت که طراح اصلی سرقت شوهرخاله‌اش به نام «جلال» 45ساله بوده و سرقت را با همراهی یکی دیگر از دوستانش به نام «مسعود» 24 ساله انجام داده است.
«مسعود» نیز پس از شناسایی، در همان منطقه اتابک دستگیر شد و به سرقت به عنف خودروي اپتیما همراه با آدم‌ربایی اعتراف و اظهارات علیرضا در خصوص نقش «جلال» را در این سرقت تأیید کرد.
با معرفی «جلال» به ‌عنوان سرکرده گروه، بلافاصله سوابقش مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که او از مجرمان سابقه‌دار و تحت‌تعقیب دستگاه قضائی است.
سرانجام با شناسایی مخفیگاه جلال در منطقه تهرانپارس- بلوار پروین، او نیز ساعت یک بامداد روز 25 آذر امسال دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران منتقل شد.
سرهنگ فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، درباره این پرونده گفت: «متهمان در همان تحقیقات اولیه به سرقت همراه با آدم‌ربایی یک دستگاه اپتیما در منطقه گلبرگ و همچنین سرقت ناموفق در منطقه تهرانپارس اعتراف کرده و هر دو شاکی پرونده نیز پس از مواجهه حضوری، متهمان را شناسایی کردند.»
سرهنگ فخرالدین افراسیابی در پایان گفت: «متهمان برای تحقیقات و صدور قرار قانونی، به دادسرای ناحیه 27 اعزام و با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه هفتم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار داده شدند.»


تعداد بازدید :  400