شماره ۱۲۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
بهرام رادان و عظیم قیچی‌ساز در مسیر 2018 کیلومتری
عباسی، نخستین مشعل‌دار ایرانی در سئول

شهروند| دختر 24ساله ایرانی روز گذشته در سئول کره‌جنوبی مشعل المپیک زمستانی را به مسافت 200متر حمل کرد تا به نوعی در جنبش المپیک حضور داشته باشد. این ملی‌پوش اسکی آلپاین که هنوز حضور در المپیک 2018 قطعی نشده، معتقد است با حمل این مشعل می‌تواند با انگیزه بیشتری به کارش ادامه دهد.
عباسی، نخستین مشعل‌دار ایرانی
فروغ عباسی، به‌عنوان نخستین مشعل‌دار ایرانی المپیک پیونگ‌چانگ 2018 صبح دیروز مسیر حمل مشعل را در کره‌جنوبی و در شهر سئول با موفقیت طی کرد. این مسافت که حدود 200متر بود، با شور و اشتیاقی که بانوی اسکی‌باز ایرانی از خود نشان داد، لحظات جالبی را خلق کرد. عباسی که سابقه حضور در المپیک 2014 سوچی را در کارنامه دارد، به همراه 9 چهره ورزشی، فرهنگی، علمی و اجتماعی توسط شرکت سامسونگ به کره‌جنوبی اعزام شدند تا در حمل مشعل المپیک پیونگ‌چانگ مشارکت داشته باشند. عباسی که هنوز موفق به کسب سهمیه المپیک 2018 نشده، بعد از حمل این مشعل می‌گوید: «آرزوی من المپیک 2018 زمستانی است. من مشعل المپیک را در شهر سئول حمل کردم و از این بابت خیلی خوشحالم. یک مشعل المپیک اختصاصی هم به من داده شده که امیدوارم برایم آمد داشته باشد و بتوانم با زدن رکورد ورودی دوباره به کره‌جنوبی و المپیک برگردم. عمده‌ترین تفاوت من با رقبایم این است که آنها تمام‌ سال را اسکی می‌کنند و من تنها سه‌ماه از‌ سال را تمرین می‌کنم.»
امروز، نوبت رادان و قیچی‌ساز
بعد از فروغ عباسی، امروز نوبت به چند ایرانی دیگر می‌رسد تا مشعل المپیک زمستانی 2018 را حمل کنند. این اتفاق در شهر «آسان» کره‌جنوبی رخ می‌دهد و نوبت به چند ایرانی نامدار می‌رسد. بهرام رادان، بازیگر سینما یکی از این نفرات است که از مدت‌ها پیش به‌عنوان سفیر المپیک زمستانی برگزیده شده و حالا به کره‌جنوبی سفر کرده تا یکی از 7500نفری باشد که در حمل مشعل این المپیک نقش دارند. همچنین عظیم قیچی‌ساز، کوهنورد مشهور ایرانی که به 14قله بالای 8‌هزار متر جهان صعود کرده، دیگر فردی است که مشعل را حمل می‌کند. حسن میرزاحسینی، عضو تیم‌ملی اسکی جانبازان و معلولان هم در این برنامه به‌عنوان یک ایرانی نقش ایفا خواهد کرد.
مسیر 2018 کیلومتری تا پیونگ‌چانگ
المپیک زمستانی 2018 برای نخستین‌بار در کره‌جنوبی و برای سومین‌بار در قاره آسیا انجام می‌شود. این رقابت‌ها از 20 بهمن‌ماه با رسیدن مشعل به محل برگزاری مسابقات، افتتاح می‌شود و تا 6 روز ادامه خواهد داشت. شعله المپیک در المپیای یونان و با اشعه خورشید در مراسمی سنتی در ویرانه‌های استادیوم المپیک روشن می‌شود و سپس مشعل به مدت 101 روز توسط 7500نفر حمل می‌شود تا به محل رقابت‌ها در پیونگ‌چانگ کره‌جنوبی برسد. مسیر طوری طراحی شده که از 88 شهر جهان عبور می‌کند و در مجموع 2018کیلومتر خواهد بود. درحال حاضر، کاروان ورزشی ایران در اسکی 4 سهمیه خود را برای المپیک پیونگ‌چانگ قطعی کرده است و هنوز افرادی مثل فروغ عباسی شانس دارند در مدت باقیمانده سهمیه لازم را برای حضور در این رقابت‌ها کسب کنند.


تعداد بازدید :  367