شماره ۱۲۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
درباره نارنجی‌پوشانی که با حضور پرتعداد در ورزشگاه آزادی به فوتبال شوک دادند
جذب هوادار بی‌مشقت!

شهروند| حضور تماشاگران نارنجی‌پوش در ورزشگاه آزادی که تعدادشان از هواداران پرسپولیس هم بیشتر بود، اتفاق بی‌سابقه‌ای را در فوتبال ایران رقم زد. تیم دسته اولی و تازه‌تأسیس بادران توانست بیش از 10‌هزار نفر را به استادیوم آزادی بکشاند تا از این فرصت طلایی استفاده کند و نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد.
انگیزه بادرانی‌ها چه بود؟
شاید برای خیلی از علاقه‌مندان به فوتبال سوال باشد که تیمی که چندی بیشتر نیست تأسیس شده و در تهران فعالیت می‌کند، چطور نزدیک به 15‌هزار هوادار را به ورزشگاه آزادی کشانده است. تیم بادران متعلق به یک شرکت بازاریابی است و اکثر افرادی که روز جمعه در استادیوم به حمایت از این تیم پرداختند،‌ کارمندان این شرکت هستند. آنها چند روز قبل از مسابقه پیام را از سوی شرکت دریافت کردند که آنها را به حضور در ورزشگاه آزادی دعوت کرده بود. تنها امتیاز ویژه در نظر گرفته برای هواداران بادران، حمل‌ونقل رایگان برای شهرستانی‌ها بود. حتی بلیت بازی هم به صورت شخصی از سوی کارمندان این شرکت تهیه شد و با اطلاعی که ما کسب کردیم، شایعاتی مبنی بر پرداخت پاداش یا جریمه در صورت حاضر نشدن در استادیوم برای کارمندان بادران واقعی نبود. شاید روش این باشگاه نسبت به تبلیغات دیگر باشگاه‌ها برای دعوت از هوادارانشان پیشرفته‌تر بوده که پاسخ مثبتی در پی داشته است.
اتفاقات عجیب روی سکوهای نارنجی
حضور پرتعداد تماشاگران نارنجی‌پوش که برتری عددی را روی سکوها به نفع تیم بادران مقابل پرسپولیس رقم زده بود، با اتفاقات عجیبی همراه شد. گزارشگر تلویزیونی از روی تعجب بعد از گل دوم پرسپولیس گفت که نمی‌داند چرا سکوهای متعلق به بادران شادی می‌کنند! البته در تصاویری هم که از این تماشاگران منتشر شده، نشانه‌های کُری‌خوانی برای استقلالی‌ها دیده می‌شود. حتی خیلی از افرادی که برای حمایت از بادران به ورزشگاه آمده بودند، نام بازیکنان این تیم را نمی‌دانستند و بیشتر دیدن بازی بازیکنان پرسپولیس برایشان جذابیت داشت. آنها صرفا به دلیل تعهد خود به شرکتی که با آن همکاری می‌کنند،‌ در ورزشگاه حاضر شدند و شاید حتی خیلی از آنها برای نخستین‌بار چنین تجربه‌ای را پشت‌ سر می‌گذاشتند.
شیوه جدید هواداری فوتبال
به‌نظر می‌رسد تبلیغات صورت‌گرفته توسط شرکت بادران برای حضور بازاریاب‌هایش در ورزشگاه آزادی ثمربخش بوده و این باشگاه از رویارویی با پرسپولیس با وجود باخت و کنار رفتن از جام حذفی به اندازه کافی برای خودش بهره برده است. آنها با چنین اقدامی شیوه جدیدی از هواداری در فوتبال را راه‌اندازی کردند که هواداران با انگیزه‌های غیرفوتبالی و حتی عدم ‌شناخت کافی از تیم خود راهی ورزشگاه می‌شوند. در روزهایی که هواداران خیلی رغبتی به حضور در ورزشگاه حتی برای تیم صدرنشین و آماده پرسپولیس نشان نمی‌دهند، شاید راهکارهای جدید بتواند شیوه جدید هواداری را در فوتبال ایران ایجاد کند؛ اگرچه شاید خیلی هم مورد پسند نباشد. این‌که یک تیم تهرانی برابر سرخابی‌های پایتخت هوادار بیشتری داشته باشد، در تاریخ بی‌سابقه بود. شاید این اتفاق انگیزه‌ای برای شرکت‌های خصوصی باشد که در فوتبال سرمایه‌گذاری کنند.


تعداد بازدید :  464