شماره ۱۲۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
هنرمندان رشته‌های تجسمی برای «نجات کودکان» همراه شدند

در گالری «پردیس ملت» یک نمایشگاه گروهی با مشارکت تعداد زیادی از هنرمندان با عنوان «برای نجات کودکان» برگزار شد. این نمایشگاه خیریه شامل آثاری از نقاشی، خوشنویسی، مجسمه و چاپ بود که بدون موضوع مشترک، تنها برای نمایش و فروش به معرض دید درآمدند.
خانم «سعیده آبشناسان» با همکاری گالری «پردیس ملت» و کمک «علیرضا جوادی» (دبیر اجرایی)، نمایشگاه «برای نجات کودکان» را در این گالری برگزار و تمام عواید آن را صرف ساخت قرنطینه (مرکز بازپروری) و مرکز پزشکی برای کودکان دارای نقص ایمنی می‌کند. ‌سال گذشته نیز حراجی به نفع همین کودکان برگزار شده بود و با عواید حاصل از آن هزینه عمل چند کودک پرداخت شد. خانم «آبشناسان» دراین‌باره می‌گوید: «متاسفانه برای این کودکان، امکانات لازم و بیمارستان تخصصی در ایران وجود ندارد. ‌سال گذشته با بخشی از عواید حراج گوهران هزینه عمل جراحی چند کودک پرداخت شد که با توجه به هزینه‌‌های سرسام‌آور آن، متاسفانه به دلیل نبود محل قرنطینه فوت شدند، برای همین تصمیم گرفتم فعالیت این مرکز پزشکی را با ساخت قرنطینه آغاز کنیم. قصد داریم در این مرکز شرایط بازپروری این کودکان را که همواره در معرض مرگ‌ومیر قرار دارند، مهیا کنیم.»
هنرمندان زیادی در برپایی این مجموعه سهیم بوده‌اند. آثار «احمد مرشدلو، نیلوفر قادری‌نژاد، ابراهیم حقیقی، سیف‌الله صمدیان و ژازه طباطبایی» به همراه 105 هنرمند دیگر در این مجموعه حضور دارند. این نمایشگاه دربرگیرنده آثار متنوعی از این هنرمندان است. از نقاشی‌های پررنگ و نقش «آذرخش فراهانی» بگیرید تا اسب‌های «محمدهادی فدوی و حسین محجوبی»، عکسی از مرحوم کیارستمی اثر «سیف‌الله صمدیان» و تابلوی خوشنویسی‌ از استاد «کابلی». در این بین آثار مجسمه‌ای از هنرمندان مختلف هم روی زمین قرار داده شده بود.
در روز افتتاحیه نیز گالری «پردیس ملت» میزبان هنرمندان تجسمی و دیگر رشته‌های هنری، مجموعه‌داران و علاقه‌مندان بود و فروش 50‌میلیون تومانی به همراه داشت. نکته قابل توجه در رویدادهای خیریه مانند همین نمایشگاه، حضور بی‌دریغ هنرمندانی است که آنها را در سطوح بالای این هنر شاهد بودیم. کسانی که شاید آنها را کمتر در نمایشگاه‌های گروهی آن هم با تعداد بالای شرکت‌کنندگان دیده‌ایم، اما در رویدادهای اینچنینی آثار گرانقیمت خود را جهت کمک به حراج می‌گذارند و این از ارزشمندترین نتایج نمایشگاه‌های خیریه است.


تعداد بازدید :  255