شماره ۱۲۹۶ | ۱۳۹۶ يکشنبه ۲۶ آذر
صفحه را ببند
می‌خواهید آتش‌نشان شوید؟

    4شرط اولیه برای آتش‌نشان شدن  
     برای آتش‌نشان شدن حداقل سن 18‌سال است. حداکثر سن نیز برای پیوستن به آتش‌نشانی بین سن 28 تا 35سالگی است. البته این سن بستگی به این دارد که آتش‌نشان در چه پستی مشغول به کار شود.
    تحصیلات موردنیاز برای آتش‌نشان شدن، تحصیلات حداقلی است. معمولا مدرک سیکل و دیپلم کفایت می‌کند. البته برخی از آتش‌نشانان مدارک تحصیلی بالاتری را نیز در ارتباط با شغلشان دریافت می‌کنند. شاید برخی از ایستگاه‌های آتش‌نشانی درخواست مدارک مرتبط داشته باشند.
    آمادگی بدنی آتش‌نشان باید در سطح خوب و قابل‌قبول باشد. فعالیت‌هایی نظیر کشیدن شلنگ، نگه داشتن آن، بالا رفتن از پله با سرعت زیاد، حمل تجهیزات بعضا سنگین، بالارفتن از نردبان بلند، نفوذ از سقف به داخل ساختمان، ورود به داخل ساختمان با زور، بالا رفتن از طناب یا لوله ازجمله فعالیت‌هایی است که یک آتش‌نشان باید بتواند به راحتی انجام دهد.
     بدترین دلایل برای آتش‌نشان شدن   
    می‌خواهید برای نامزد آینده‌تان پز بدهید.
مسلما ممکن است نامزد آینده‌تان از این‌که شما آتش‌نشان هستید، احساس غرور کند، اما معنایش این نیست که شما می‌توانید از این مسأله برای بهبود رابطه با همسر آینده‌تان استفاده کنید.
    رفتن در دل آتش هیجان‌انگیز است.
برخلاف تصور رایج، آتش‌نشانان همیشه با زبانه‌های آتش سروکار ندارند. در بیشتر موارد آنها با مواردی مواجه می‌شود که آتش در آنها بسیار کوچک است. اگر فکر می‌کنید که آتش‌نشان شدن معنایش این است که همیشه سطح آدرنالین خونتان بالا خواهد بود، اشتباه می‌کنید.
    آتش‌نشانان اکثرا وقت اضافی دارند.
اگر فکر می‌کنید که آتش‌نشانان در ایستگاه همیشه درحال چرت‌زدن تا شطرنج بازی‌کردن هستند و هرازگاهی سوار خودرو‌هایشان می‌شوند و به ماموریت می‌روند، اشتباه می‌کنید. در اوقاتی که آنها در ماموریت نیستند، باید کلاس‌های مختلف آموزشی را بگذرانند و در تمرین‌های ورزشی شرکت کنند.
    فکر می‌کنید راندن کامیون‌های آتش‌نشانی سرگرم‌کننده است.
اگر انگیزه اصلی آتش‌نشان شما این است که همیشه از کودکی رویای راندن کامیون آتش‌نشانی را داشته‌اید، شاید مجبور باشید اندکی اولویت‌هایتان را تغییر دهید. بهتر است کمی جدی‌تر باشید و به مسئولیت‌هایی که یک آتش‌نشان دارد فکر کنید. این کار به هیچ وجه سرگرمی نیست.
     می‌خواهید قهرمان باشید.
اگر این شغل را می‌خواهید تنها به این دلیل که دوست دارید دیگران به شما به چشم یک قهرمان نگاه کنند، کاملا مسیر را اشتباهی می‌روید. مسئولیت شما حفاظت از شهروندان است، نه پیگیری امیال و خواست‌های درونی خودتان.
    شغل و حقوق ثابت می‌خواهید.
اگرچه مشهور است که شغل دولتی کلی مزایا دارد و درآمد ثابتی را مهیا می‌کند، اما این نباید دلیل شما برای پیوستن به سازمان آتش‌نشانی باشد. مطمئن باشید که حقوق نجومی به شما نخواهند داد، چون برای دولت کار می‌کنید. درواقع حقوق شما کمی از حداقل حقوق بیشتر است. اگرچه این حقوق بد نیست، اما آن‌قدر هم نیست که هدف شما برای پیوستن به آتش‌نشانی باشد.


تعداد بازدید :  354