شماره ۴۲۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
خبر

هشدارهای ضدجاسوسی وزارت اطلاعات
سایت خبری وزارت اطلاعات در یادداشتی کوتاه که شماره اول آن منتشر شده به بیان برخی هشدارهای ضدجاسوسی پرداخت. سایت خبری وزارت اطلاعات در این یادداشت نوشته است:  سازمان‌های اطلاعاتی با استفاده از شیوه‌ها و شگردهای نوین سعی در کسب اطلاعات محرمانه در ابعاد مختلف را داشته و از آن در راستای ضربه‌زدن به کشور بهره‌برداری می‌کنند.
به‌رغم پیشرفت‌های گوناگون و خیره‌کننده‌ای که در ابزار و ادوات جاسوسی به‌دست آمده، سرویس‌های اطلاعاتی بر این باورند که نیروی انسانی مطمئن‌ترین و کارآمدترین سرمایه برای دستیابی به اطلاعات پنهان است، لذا به حیله‌های گوناگون سعی در نزدیک شدن به نخبگان، متخصصان و عناصر علمی و دانشگاهی کشور را داشته و نسبت به جذب و جاسوس کردن آنها اقدام می‌کنند. در این میان افرادی که مستقیم یا غیرمستقیم، بالفعل یا بالقوه از قابلیت و میزان دسترسی بالایی در پروژه‌های استراتژیک و محیط‌های تحقیقاتی و علمی برخوردارند موردنظر سازمان‌های جاسوسی قرار گرفته و توسط آنها با پوشش‌های مختلف و به ظاهر عادی شکار می‌شوند.

ایمانی: برخی اصولگرایان هنوز به احمدی‌نژاد گرایش دارند
یک فعال سیاسی اصولگرا معتقد است که طیف عظیمی از اصولگرایان تمایلی به نزدیک شدن به احمدی‌نژاد ندارند.
ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌و‌گو با نامه‌نیوز، با تأکید بر ضرورت وحدت اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم، گفت: در بحث وحدت اصولگرایی هیچ‌یک از دو دسته‌بندی آقای تقوی و آیت‌الله مصباح و کمیته سیاسی جامعه روحانیت به‌عنوان شاخص وحدت برای اصولگرایان مطرح نیستند.
این فعال سیاسی اصولگرا، فعالیت‌ها و برگزاری همایش وحدت اصولگرایان از سوی سیدرضا تقوی را فعالیت فردی دانست و خاطرنشان کرد: کارهایی که آقای تقوی انجام داده است فقط یک احساس وظیفه بوده و ایشان از سوی هیچ نهاد و سازمان روحانیتی مسئول انجام چنین کاری نشده بود.
ایمانی با توجه به نقش جامعتین در شکل‌گیری وحدت بین تشکل‌های اصولگرا، گفت: البته نمی‌توان از تأثیرات جامعتین بر شکل‌گیری وحدت غافل شد، به هرصورت جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین برای ما مورد احترام هستند اما به نظر می‌رسد در شرایط فعلی تنها محور وحدت برای اصولگرایان نیستند. البته احزاب و گروه‌های مختلف اصولگرایی با یکدیگر وارد مذاکره و رایزنی شده‌اند تا به نتیجه موردنظر و تأثیرگذار برسند.
این تحلیلگر سیاسی در پاسخ به سوالی مبنی بر مباحث مطرح شده پیرامون دیدار جبهه پایداری با آیت‌الله یزدی و آیت‌الله موحدکرمانی گفت: در این مورد نمی‌توان نظر خاصی داشت اما هماهنگی این افراد با یکدیگر را نباید مرتبط با وحدت دانست، اصولگرایان نیز مطمئنا چنین وحدتی را که پایداری‌ها نقش‌آفرین باشند قبول نخواهند کرد.
ناصر ایمانی، جایگاه محمود احمدی‌نژاد میان اصولگرایان را همچون قبل ندانست و گفت: گروه اندکی از اصولگرایان اکنون نیز به احمدی‌نژاد گرایش دارند، اما طیف عظیمی از اصولگرایان هیچ تمایلی به وی و نزدیک شدن به او ندارند.

اکرمی: گروهی نمی‌توانستند عقاید مرحوم عسگراولادی را هضم کنند
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: گروهی نمی‌توانستند عقاید مرحوم عسگراولادی را هضم کنند و در مقابل وی جبهه می‌گرفتند ولی آنها که نیت پاک او را درک کردند، عقایدش را مورد تأیید قرار دادند. سیدرضا اکرمی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی مرحوم عسگراولادی گفت: وی یکی از چهره‌های شناخته‌شده و مورد احترام در جمهوری اسلامی بود.
مرحوم عسگراولادی از‌ سال 41 به مبارزات انقلابی پیوست و در حمایت از امام‌خمینی(س) و مخالفت با شاه سنگ تمام گذاشت. وی با بیان این‌که عسگراولادی پیش از انقلاب همواره در صحنه مبارزات خدمت کرد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی مرحوم عسگراولادی وارد کمیته امداد امام‌خمینی(س) شد و علاوه بر این مسئولیت‌های دیگری برعهده گرفت که در همه آنها تلاش کرد تا شأن خود را حفظ کند.
اکرمی افزود: مرحوم عسگراولادی در همه مسئولیت‌ها صداقت، امانت و خدمت را از وظایف خود می‌دانست. وی پس از ارتحال امام(س) در تبعیت از رهبر معظم انقلاب قدم برداشت و تا آخرین روزهای عمر خود خوشنام زیست و خوشنام از دنیا رفت. وی گفت: مرحوم عسگراولادی در اواخر حیات خود تلاش کرد که به نوعی صورت مسأله برخی اختلافات را برای جریان‌های کشور باز کند، اگرچه در این میان مورد بی‌مهری برخی گروه‌ها قرار گرفت، اما از هدف خود ذره‌ای عقب‌نشینی نکرد.
عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: مرحوم عسگراولادی همواره بر این اعتقاد بود که هرچه می‌توانیم باید اختلافات درون خانواده جمهوری اسلامی را کاهش دهیم، چراکه تشدید این اختلافات به سود هیچ‌یک از جریانات نخواهد بود.


تعداد بازدید :  216