شماره ۱۲۹۵ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
ویترین ایران

ساخت ساختمان ۲۰ طبقه
روی گسل فعال ولنجک
وزارت راه و شهرسازی| مهدی زارع استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی، با انتقاد نسبت به احداث ساختمان و افزایش جمعیت در کنار گسل‌های بزرگ تهران و پردیس گفت: مسأله اصلی، نبود پژوهش درباره زلزله نیست؛ بلکه عملیاتی نشدن پژوهش‌ها است.او افزود: درحال حاضر با وجود تذکرات متعدد صاحبنظران، دو ساختمان ۲۰ طبقه دقیقا روی گسل فعال ولنجک احداث شده است. زارع یادآور شد: شهر جدید پردیس در نزدیکی گسل مشاء احداث شد و باید این نکته را مدنظر قرار دهیم که شهر پردیس به‌ اندازه جمعیتی که برای آن پیش‌بینی شده است، آب ندارد و در تلاقی دو گسل بزرگ و فعال احداث شده است. به گفته زارع، با وجود مشکلاتی که برای شهر جدید پردیس وجود دارد، متاسفانه در درازمدت برای این شهر که هم اکنون حدود ۶۰‌هزار نفر جمعیت دارد دردسرساز می‌شود.

افزایش دستمزد‌ سال ۹۷ کارگران بیش از تورم
فارس| احمد مشیریان معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: دولت در ۴‌سال گذشته سعی کرد بخشی از عقب‌‌ماندگی‌ مزد کارگران را با افزایش بیش از تورم جبران کند و امسال هم افزایش دستمزد کارگر بیش از تورم اعلامی بانک مرکزی خواهد بود.

سوال از صداوسیما
درباره تبلیغ برای غیرمجازها
ایلنا| حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس گفت: به‌زودی از صداوسیما و وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، ورزش و جوانان و تعاون، کار و رفاه اجتماعی پرسش خواهم کرد که براساس چه مجوزهای قانونی، برای موسسه بدون مجوز ثامن‌الحجج تبلیغات کردند. او ادامه داد: نتیجه یک بررسی نشان می‌دهد که این موسسه مبالغ هنگفتی برای تبلیغات فعالیت‌های بانکی خود به وزارت ورزش و جوانان پرداخت
کرده است.

گرانی سوخت مصرف را کم نمی‌کند
 معاون وزیر راه‌وشهرسازی، از احتمال اجرای افزایش نرخ حامل‌های انرژی در قالب بودجه‌ سال آتی خبر داد و گفت: گرانی سوخت، لزوما مصرف را کاهش نمی‌دهد. به گفته داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، دولت در قانون بودجه ‌سال‌جاری، مجوز افزایش نرخ گازوییل تحت عنوان اخذ مالیات از نفت گاز را دارد؛ اما به دلیل پاره‌ای ملاحظات همچون افزایش نرخ تورم، با اجرای آن مخالف بود.


تعداد بازدید :  360