شماره ۱۲۹۵ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
روي خط خبر

شهردار تهران در همایش چشم‌انداز شهر تهران در افق برنامه 5 ساله سوم اعلام كرد
نبود شفافیت در انتشار اطلاعات شهرداری تهران
  بودجه امسال شهرداری تهران 79‌درصد از محل درآمدهای ناپایدار تامين شده است
ايسنا| شهردار تهران از تأمین 79‌درصدی بودجه سال جاری شهرداری تهران از محل درآمدهای ناپایدار خبر داد. محمدعلی نجفی در همایش چشم‌انداز شهر تهران در افق برنامه پنج ساله سوم گفت: «برنامه پنج ساله به گونه‌ای ترسیم خواهد شد که از نظر ذینفعان شهر که همانا شهروندان این شهر هستند،‌ بهره گیریم تا برنامه را به خواست و آرزوی شهروندان نزدیک کنیم. هدف ما تحقق مدیریت یکپارچه شهری است،‌ اما ممکن است این هدف در یک برنامه به‌طور کامل محقق نشود، ولي برنامه را طوری تدوین خواهیم کرد که هماهنگی‌ها را همانند سه ماهه اخیر ایجاد کنیم. تلاش‌ می‌کنیم افزایش تاب‌آوری شهری و استحکام لازم در مقابله با بلایای طبیعی و پایداری شهری را در چارچوب‌های برنامه پنج ساله سوم به ‌طور کامل مد نظر قرار دهیم.» او معتقد است كه نکته اصلی در تعیین منابع مالی شهرداری تهران است اما در سال‌های گذشته تراکم‌فروشی
 غیر موزون و فروش آینده شهر به‌ عنوان تأمین منابع مالی شهر تهران محسوب می‌شد، لذا در تدوین برنامه پنج ساله سوم کسب درآمدهای پایدار مد نظر قرار داده شده است: «در بودجه‌ سال جاری 79‌درصد درآمدهای شهرداری تهران از محل درآمدهای ناپایدار تأمین می‌شود که این رقم نگران‌کننده‌ای است و پیام‌های زیادی در مورد برنامه‌ریزان و مدیران قبلی به همراه دارد. در تلاش هستیم تا میزان درآمدهای پایدار را در تدوین برنامه پنج ساله سوم افزایش دهیم. بی‌تردید تأمین منابع مالی از طریق فروش تراکم به انتهای خط رسیده و حتی اگر می‌خواستیم این سیاست را ادامه دهیم، دیگر در شهر تهران امکانپذیر نبود. اتکا به تراکم‌فروشی،‌ نظام مالی شهرداری تهران را با وضع نابسامانی مواجه کرده است. بی‌تردید باید ما از تصدی‌گری به سمت تسهیل‌گری حرکت کنیم و در اجرای قوانینی که به تصویب می‌رسند تلاش بیش از پیشی را مدنظر بگیریم.» شهردار تهران همچنين درباره بازنگری نسبت به ساختار تشکیلاتی شهرداری تهران هم حرف‌هايي داشت: «بازنگری ساختار تشکیلاتی و اعمال شفافیت در فعالیت‌های شهرداری و همچنین مبارزه با فساد باید به‌ طور جدی مد نظر قرار گیرد. عزم واقعی شهرداری تهران در مبارزه با فساد و ایجاد شفافیت از اقدامات اساسی ما خواهد بود. عدم شفافیت در شهرداری تهران نه‌تنها در ارتباط با هزینه‌ها و درآمد است،‌ بلکه درباره انتشار اطلاعات شهرداری تهران هم وجود دارد، لذا به نوعی اطلاعات پوشانده می‌شود که باید در تدوین این برنامه رویکرد شفافیت اطلاعاتی شهرداری تهران را در کنار هزینه‌ها و درآمدها دنبال کنیم.»

معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران اعلام کرد:
اختصاص 8‌درصد انتصابات شهرداری تهران به زنان
ایسنا| 8‌درصد از انتصابات شهرداری تهران به زنان اختصاص یافته است. معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: «انتصاب زنان و جوانان در لایه‌های پایین‌تر مدیریتی افزایش خواهد یافت.»
ابراهیم شیخ با بیان این‌که انتخاب بانوان در میان 100 انتصاب شهردار تهران 8‌درصد را به خود اختصاص داده است، گفت:        «17‌درصد نیروهای شهرداری را زنان تشکیل می‌دهند و براساس برنامه 30‌درصد انتصابات در شهرداری تهران به جوانان و بانوان اختصاص خواهد یافت.» معاون توسعه منابع انسانی شهرداری تهران ادامه داد: «طبیعی است که معمولا جوانان و زنان در لایه‌های پایین‌تر مدیریت جای می‌گیرند و با توجه به این‌که هنوز انتصابات به سطح پایین‌تر مدیریتی نرسیده است، فعلا 8‌درصد انتصابات به زنان اختصاص یافته و در آینده قطعا این تعداد افزایش خواهد یافت.»

معاون شهردار تهران خبر داد:
افزایش دامنه طرح LEZ به محدوده زوج و فرد
ايسنا|  معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از تسری اجرای طرح LEZ به محدوده زوج و فرد علاوه بر محدوده طرح ترافیک خبر داد. محسن پورسیدآقایی درباره طرح LEZ توضيحاتي داد: «طرح بسیار خوبی است که حتما با جدیت ادامه می‌یابد، حتی در نظر داریم دامنه اجرای این طرح را از محدوده طرح ترافیک به منطقه زوج و فرد تسری دهیم و قصد توسعه حدود اجرای طرح LEZ را داریم. امکان پوشش طرح LEZ برای کل تهران امکانپذیر نیست، در طرح LEZ خودروها با دوربین رصد می‌شوند اما در حال حاضر آمادگی کافی برای تجهیز کل شهر به دوربین شماره‌خوان را نداریم و به همین منظور این طرح در محدوده زوج و فرد و طرح ترافیک که تحت ‌پوشش دوربین‌ است، اجرایی می‌شود.» او اين را هم گفت كه دوربین‌ها پلاک خودروها را ثبت مي‌كنند و در صورتی که معاینه فنی نداشته باشد با استفاده از سرورهای ناجا برگه جریمه برای آنها صادر مي‌شود: «امیدواریم چرخش اطلاعات با همکاری همه دستگاه‌های دخیل در این امر با دقت و سرعت انجام گیرد تا این طرح به سرانجام برسد.»


تعداد بازدید :  320