شماره ۱۲۹۵ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
میز خبر

وزیر بهداشت اعلام کرد: انجام سالانه ۶۰۰ پیوند کبد در ایران
فارس|«در بعضی از بیمارستان‌های ایران سالانه حدود 600 تا 700 پیوند کبد و تعداد بیشتری پیوند پانکراس، ریه و روده انجام می‌شود و در رشته چشم‌پزشکی هم سالانه 6‌هزار پیوند قرنیه داریم.»
وزیر بهداشت در بازدید از مجتمع بیمارستانی 2500تختهseverence دانشگاه یونسه‌ای سئول با روزانه 10‌هزار مراجعه‌کننده، از آن به‌عنوان بهترین بیمارستان کره‌جنوبی یاد کرد و گفت: «بین ایران و کره‌جنوبی سابقه روابط قدیمی وجود دارد و نامگذاری دو خیابان در تهران و سئول به نام پایتخت‌های دو کشور بیانگر رابطه عمیق دو کشور است.» هاشمی ادامه داد: «در ایران 60 دانشگاه علوم پزشکی و 900 بیمارستان عمومی وجود دارد.»
به گفته وزیر بهداشت، 200‌هزار دانشجوی علوم پزشکی در کشور در کنار 700مرکز تحقیقاتی در علوم پزشکی باعث شده است که رتبه اول کشورهای منطقه و رتبه 16جهان از نظر تحقیقات را داشته باشیم. هاشمی گفت: «90‌درصد داروی مورد نیاز کشور را خودمان تأمین می‌کنیم و اگر شرایط تحریم نبود موقعیت بهتری در جهان و منطقه داشتیم. در برخی از بیمارستان‌های ایران سالانه حدود 600 تا 700پیوند کبد و تعداد بیشتری پیوند پانکراس، ریه و روده انجام می‌شود و در رشته چشم‌پزشکی هم سالانه 6‌هزار پیوند قرنیه داریم.»  

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران: سالانه ۷۵۰‌هزار تن آلاینده در تهران تولید می‌شود
ایسنا|  شهر تهران سالانه متحمل ۷۵۰‌هزار تن مواد آلاینده است که اصلی‌ترین این مواد ذرات معلق هستند. جمعیت روزانه تهران حدود ۱۰‌میلیون نفر است. منابع آلاینده این شهر عبارت هستند از منابع ثابت و منابع متحرک. خودروها و موتورسیکلت‌ها ۸۵‌درصد مواد آلوده‌کننده را وارد هوایی می‌کنند که ما تنفس می‌کنیم همچنین آلاینده شاخص هوای تهران ذرات معلق هستند که سهم منابع متحرک در تولید این ذرات ۷۰‌درصد و سهم منابع ساکن در تولید ذرات معلق ۳۰‌درصد است. بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، هوای تهران از نظر میزان آلودگی با منواکسیدکربن در شرایط مطلوبی قرار گرفته است. علت این امر نیز محدود‌شدن تردد وسایل نقلیه کاربراتوری و اجباری‌شدن استاندارد یورو ۲برای تولید خودرو از ‌سال ۸۲ است. هرچند که آلاینده منواکسیدکربن در شرایط بهتری نسبت به سال‌های پیش قرار گرفته، ولی میزان غلظت ذرات معلق در شهر تهران در برخی روزها همچنان بالا است، به‌طوری ‌که از ابتدای ‌سال تاکنون هوای تهران با درنظر گرفتن ذرات معلق، ۴۸روز کیفیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و یک‌روز ناسالم برای همه گروه‌ها داشت.
این آمار نشان می‌دهد که ۴۲درصد روزها در آلودگی گذشته است و از ابتدای‌ سال تاکنون هوا ۱۳روز پاک، ۲۰۶روز سالم، ۴۸روز ناسالم برای گروه‌های حساس و یک‌روز ناسالم برای همه
بوده است.

 


تعداد بازدید :  369