شماره ۱۲۹۵ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
جوانان هلال به حمایت روانی از زلزله‌زدگان ادامه می‌دهند
«سحر» در صفر مرزی

شهروند| تیم‌های «سحر» سازمان جوانان همچنان در مناطق زلزله‌زده فعالیت می‌کنند. تیم‌ها از استان‌های مختلف به کرمانشاه می‌روند و حمایت روانی را انجام می‌دهند. در جدیدترین اقدام، معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان از استقرار تیم سحر استان زنجان در روستاهای صفر مرزی کرمانشاه خبر داد. فاطمه جمشیدی با اشاره به این‌که تیم سحر جوانان استان زنجان در دومین روز از استقرار خود در منطقه زلزله‌زده کرمانشاه عازم روستاهای صفر مرزی شدند، اظهار کرد: تیم سحر جوانان جمعیت هلال‌احمر استان زنجان به روستاهای گزنه، بانی‌نار، شیخ‌صله، خازنک (رجبی)، کلاه‌سیاه و سرخه‌ده عزیمت کردند و از بدو استقرار، توسط کارشناسان روانشناسی کارگاه مادر و کودک برگزار کردند. این مسئول با اشاره به این‌که تیم سحر با ارایه توصیه‌های ایمنی به مادران و فرزندان، آموزش روش‌های پناهگیری و راه‌اندازی فضای دوستدار کودک، تحمل روزهای تلخ بعد از وقوع زلزله را برای بازماندگان آسان‌تر می‌کنند، ادامه داد: این تیم در روستاهای مذکور از توابع شهرستان ثلاث باباجانی علاوه بر ارایه مشاوره فردی به  ptst، زمینه را برای ارایه مشاوره‌های گروهی بااسترس، مشاوره خانواده و حمایت روانی مقابله با حملات قلبی ناشی از ترس زلزله فراهم می‌کند.
وی با بیان این‌که تیم سحر با توزیع اقلامی ازجمله لباس مردانه و زنانه و بچگانه، اسباب‌بازی و نوشت‌افزار، لوازم بهداشتی و شیرخشک با استقبال زیاد روستاییان زلزله‌زده مواجه شده‌ است و این جای خرسندی دارد، افزود: همچنین این تیم نمایش عروسکی، عروسک‌گردانی، بازی‌های محلی، بازی استپ حرکت با آهنگ‌کردی، طناب‌زنی، بازی آینه قصه‌گویی و شعرخوانی را برگزار خواهد کرد. جمشیدی با بیان این‌که مشاوران تیم سحر استان زنجان با بانوان نجات‌یافته از زیر آوار جلسه مشاوره خصوصی برگزار می‌کنند و با حضور در چادر بازماندگان زلزله، با اهدای هدایای مردمی از بازماندگان دلجویی می‌کنند، خاطرنشان کرد: امدادگران هلال‌احمر زنجان در مواقع بروز حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی مثل زلزله و سیل در داخل و خارج از کشور از آمادگی لازم برای اعزام به مناطق دیگر برخوردارند و در صورت نیاز به کمک‌رسانی، جوانان داوطلب هلال‌احمر استان زنجان نیز در قالب تیم‌های استانی به مناطق زلزله‌زده اعزام خواهند شد.
اعزام ۲۸نفر از بوشهر در قالب دو تیم سحر به مناطق زلزله‌زده
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر نیز از اعزام 28 نفر در قالب دو تیم سحر به مناطق زلزله‌زده غرب کشور خبر داد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گفت: مداخلات اجتماعی، روانی و فرهنگی در بلایا یکی از نیازهای مهم در مناطق آسیب‌دیده از زلزله است که جمعیت هلال‌احمر با سازماندهی تیم حمایت روانی، اجتماعی و فرهنگی در بلایا (تیم سحر) ضمن جذب نیروهای داوطلب در رشته‌های روانشناسی، مددکاری، علوم تربیتی و اجتماعی اقدام به ارایه خدمات مورد نیاز به آسیب‌دیده‌های بلایا و حوادث می‌کند. حسین درویشی با توجه به شرایط خاص روحی و روانی هموطنان در مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: با حضور اعضای متخصص در تیم سحر جمعیت هلال‌احمر استان بوشهر، با تقسیم وظایف و برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، تلاش داریم تمام همت خود را در خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم آسیب‌دیده از زلزله غرب کشور برای بازگشت به زندگی عادی به کار بگیریم. وی افزود: تیم سحر استان به سرپرستی معاون امور جوانان هلال‌احمر استان که متشکل از ۱۸نفر از اعضای جوان و داوطلب آموزش‌دیده در حوزه حمایت‌های روانی و ۱۰ نفر از پرسنل جمعیت است، به همراه تجهیزاتي همچون اسباب‌بازی، لوازم‌التحریر، لباس، مواد غذایی، لوازم بهداشتی و… به مناطق زلزله‌زده غرب کشور اعزام می‌شود. تیم سحر این جمعیت به مدت ۸ روز در نقاط زلزله‌زده سرپل ذهاب مستقر خواهند بود.
روز سوم خدمت تیم‌های سحر استان قم در روستاهای سرپل ذهاب
معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر قم نیز گفت: در سومین روز خدمت، تیم‌های سحر استان قم جهت ارایه خدمات در 4 روستای دیگر در سرپل ذهاب و شهر ازگله حضور یافتند. محمد مصباحی عنوان کرد: تیم‌های حمایت‌های روانی و اجتماعی و فرهنگی سحر جمعیت هلال‌احمر استان قم خدمات ارزشمندی را در منطقه زلزله‌زده پل سرذهاب و روستاهای اطراف ارایه کردند. معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر قم افزود: تیم سحر استان قم در سومین روز فعالیت خود طبق برنامه‌ای که سازمان جوانان به آن ابلاغ کرد، فعالیت خود را در غرب کشور آغاز کرد. وی خاطرنشان کرد: در این روز تیم‌ها در بخش به ۴روستا شامل قلعه واری، الیاس خلیفه حسین و بی بیان و تپانی اعزام شدند. مصباحی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های گروه اعزامی ویژه کودکان و نوجوانان و دانش‌آموزان برگزاری برنامه‌های شاد و مفرح با اجرای خان عمو بود. وی تصریح کرد: طبق هماهنگی‌های به وجود‌آمده این کودکان و دانش‌آموزان در حدود ۲۰۰ نفر در ۳ شیفت از برنامه‌های شاد با حضور خان عمو بهره‌مند شدند. معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر قم یادآور شد: این برنامه‌های تفریحی و کودکانه محیطی شاد و مفرح برای آنها فراهم ساخت که با استقبال خوب دانش‌آموزان مواجه شد.


تعداد بازدید :  487