شماره ۱۲۹۵ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
رونالدو 500 تایی شد
کیانوش نقره‌ای

شهروند| یک‌سال قبل در چنین هفته‌ای (25 آذرماه تا یک دی‌ماه‌ سال 1395) ورزش ایران و جهان اتفاقات مهمی را به خود دید.
رونالدو 500 تایی شد
رئال‌مادرید 25 آذرماه‌ سال قبل در نیمه‌نهایی جام‌جهانی باشگاه‌ها با دو گل بنزما و رونالدو، آمریکای مکزیک را برد و به فینال رسید تا حریف کاشیما شود. کریستیانو رونالدو که در دقیقه90 توانست گل دوم تیمش را به ثمر برساند، به رکورد 500 گل باشگاهی دست یافت. او پیش از این توانسته بود 499 گل باشگاهی‌اش را در تیم‌های اسپورتینگ، منچستریونایتد و رئال‌مادرید به ثمر برساند. او نخستین گلش را در‌ سال 2002 زمانی که تنها 17‌سال سن داشت، برای اسپورتینگ در بازی برابر مورینسه به ثمر رساند و بعد از آن توانست روند گلزنی خودش را سرعت ببخشد.
برنز کیانوش نقره شد
دوپینگ آپتی آئوکادوف، وزنه‌بردار روس دسته 85کیلوگرم هم از سوی وادا و هم فدراسیون جهانی وزنه‌برداری تأیید شد تا روال جابه‌جایی مدال و جایگاه نماینده ایران به یک رتبه بالاتر پیگیری شود. بدین ترتیب از کمیته ملی المپیک روسیه و ایران درخواست شد تا گواهینامه، دیپلم و مدال‌های دو ورزشکار موردنظر (آئوکادوف و رستمی) را به کمیته بین‌المللی المپیک جهت جابه‌جایی ارسال کنند. این اتفاق 27 آذرماه ‌سال گذشته رخ داد و بدین ترتیب مدال برنز کیانوش رستمی در المپیک 2012 به نقره تبدیل شد.
گریزمان، بازیکن ‌سال فرانسه
29آذرماه ‌سال 95 آنتوان گریزمان، مهاجم اتلتیکومادرید و تیم‌ملی فرانسه به‌عنوان بهترین بازیکن‌ سال 2016 فرانسه از نگاه مجله فرانس فوتبال انتخاب شد. مهاجم فرانسوی ‌سال موفقی را تجربه کرد و توانست با تیم‌ملی نایب قهرمان یورو 2016 شود. او به‌عنوان بهترین بازیکن این رقابت‌ها معرفی و برترین گلزن این بازی‌ها شد. گریزمان همچنین به همراه اتلتیکو در لیگ قهرمانان اروپا نایب قهرمان شد. مهاجم اتلتیکو نسبت به پل پوگبا و کریم بنزما رأی بیشتری کسب کرد و توانست بهترین بازیکن فرانسه شود.
تغییر جنجالی در ورزش بانوان
یک دی‌ماه ‌سال گذشته وزیر ورزش و جوانان در حکمی فریبا محمدیان را به‌عنوان معاون ورزش بانوان این وزارتخانه منصوب کرد. محمدیان که ریاست فدراسیون اسکیت را برعهده داشت، جای رباب شهریان را در این سمت گرفت. البته این تغییر با حاشیه‌هایی نیز همراه بود و برخی هم نسبت به این تغییر انتقاداتی را مطرح کردند. البته وزارت ورزش از بازنشستگی رباب شهریان به‌عنوان دلیل این تغییرات خبر داد و محمدیان هم جای خود را در فدراسیون اسکیت به فرد دیگری داد.


تعداد بازدید :  437