شماره ۱۲۹۵ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
درخشش ملی‌پوشان کشتی فرنگی در اصفهان
جام باشگاه‌های جهان «بیمه» شد!

شهروند| مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان در 2روز اخیر در سالن 25 آبان شهر اصفهان برگزار شد و درنهایت با قهرمانی نماینده ایران به پایان رسید.
آمادگی برای میزبانی‌های بزرگتر
در روزهایی که فدراسیون کشتی ایران با میزبانی از مسابقات جام باشگاه‌های جهان در رشته‌های آزاد و فرنگی به دنبال اثبات شایستگی‌های خود است، مسابقات اخیر در اصفهان با شعار «کشتی در خدمت صلح و دوستی جهانی» برگزار شد. این مسأله به خوبی در طول رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی باشگاه‌های جهان دیده شد که نمایندگان کشورهای مختلف ازجمله آمریکا هم در ایران با آسودگی خاطر کشتی گرفتند. جالب این‌که رسول خادم در حاشیه این رقابت‌ها در جمع خبرنگاران از آمادگی کشورمان برای میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا و جهان هم خبر داد که می‌تواند در سال‌های آینده رخ دهد.
رستگاری کشتی فرنگی در اصفهان
چهارمین دوره مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان طی 2روز در اصفهان با حضور 10 تیم خارجی و 3 تیم داخلی برگزار شد. تیم‌ها در 4 گروه تقسیم شدند که البته روس‌ها به همگروهی با بیمه رازی، پرمهره‌ترین تیم ایرانی اعتراض داشتند. به نظر می‌رسید حساس‌ترین مسابقه دور گروهی نیز بین بیمه رازی و تیم روسیه‌ای باشد که البته شاگردان حسن رنگرز با نمایشی مقتدرانه توانستند 10 بر صفر حریف خود را شکست داده و به نیمه‌نهایی برسند. سینا صنعت ایذه، گئورگین کلاب گرجستان و بیوک شهیر ترکیه 3 تیم دیگری بودند که با شکست‌دادن رقبای خود به نیمه‌نهایی رسیدند. در این مرحله 2 تیم ایرانی در دو طرف جدول مقابل کشتی‌گیران گرجستانی و ترکیه‌ای قرار گرفتند و توانستند مجوز حضور در فینال را به دست آورند تا شاهد یک فینال تمام ایرانی باشیم. این اتفاق اقتدار فرنگی‌کاران ایرانی را نشان می‌داد که از میان 10 تیم خارجی، اجازه حضور خارجی‌ها را در فینال ندادند.
بیمه رازی، قهرمان با اقتدار
رقابت تمام ایرانی فینال جام باشگاه‌های جهان، از حساسیت بالایی با توجه به حضور برخی از ملی‌پوشان در ترکیب 2 تیم برخوردار بود. درنهایت هم بیمه رازی با توجه به داشتن ستاره‌های مطرح در ترکیب تیم خود توانست 8 بر 2 مقابل سینا صنعت ایذه به برتری رسیده و جام قهرمانی مسابقات را بالای سر ببرد. محمدعلی گرایی و سعید عبدولی جزو مطرح‌ترین فرنگی‌کارانی بودند که در ترکیب بیمه رازی برابر حریفان خارجی خود در فینال به پیروزی دست یافتند. بدین ترتیب تیم بیمه رازی بعد از حذف ناباورانه در کشتی آزاد، در کشتی فرنگی جبران مافات کرد و قهرمان شد.

 


تعداد بازدید :  433