شماره ۱۲۹۵ | ۱۳۹۶ شنبه ۲۵ آذر
صفحه را ببند
ستاره‌های فوتبال در سرپل‌ذهاب گل کاشتند
زلزله، پای زنان را به ورزشگاه باز کرد

شهروند|  روز پنجشنبه جمعی از ستاره‌های فوتبال ایران در ورزشگاه سرپل ذهاب کنار هم جمع شدند تا دیداری نمادین را برای کمک به زلزله‌زدگان این شهرستان انجام بدهند.
بازدید ستاره‌ها از زلزله‌زدگان
طبق برنامه‌ریزی قبلی جمعی از ستاره‌های فوتبال ایران در دهه‌های 70 و 80 روز پنجشنبه به کرمانشاه و منطقه سرپل ذهاب سفر کردند تا علاوه بر برگزاری یک بازی خیرخواهانه با تیمی از این منطقه، به بازدید از مردم زلزله‌زده بپردازند. نفراتی چون علی کریمی، خداداد عزیزی، مهرداد میناوند، محمد نوازی، کریم باقری و... در جریان این سفر در مناطق زلزله‌زده غرب کشور حاضر شدند و پای درد دل مردم این منطقه نشستند. زلزله‌زدگان هم که از دیدن ستاره‌های فوتبال ایران خوشحال بودند، درخواست‌های خود را بیان کردند. پیشکسوتان فوتبال همچنین با حضور در مناطق زلزله‌زده هدایا و کمک‌های جمع‌آوری‌شده را بین آنها توزیع کردند. پاسخ به ابراز احساسات مردم زلزله‌زده و گرفتن عکس سلفی با مردم سرپل ذهاب از حاشیه‌های جالب و به یادماندنی این مسابقه خیریه بود.
بازی خیرخواهانه در دل زلزله
علاوه بر نفراتی که   نامشان را ذکر کردیم، پرویز برومند، ابراهیم میرزاپور، سهراب بختیاری‌زاده، محمدرضا مهدوی، حسین کاظمی و جواد کاظمیان از دیگر بازیکنان تیم ستارگان فوتبال ایران بودند که در یک بازی خیرخواهانه با منتخب پیشکسوتان استان کرمانشاه شرکت کردند. این بازی که  در دل مناطق زلزله‌زده و در زمین شهر سرپل ذهاب برگزار می‌شد، با استقبال خوبی از سوی مردم این منطقه روبه‌رو شد. درنهایت هم این بازی 4 بر 2 به سود ملی‌پوشان به پایان رسید. جالب این‌که قضاوت مسابقه هم بر عهده علیرضا فغانی، داور مطرح کشورمان بود که قرار است در جام‌جهانی هم قضاوت کند. در کنار برگزاری این مسابقه نمادین کمک‌هایی هم از سوی خیرین جمع‌آوری شد تا برای سروسامان دادن به مناطق زلزله‌زده هزینه شود.
پای زنان هم به ورزشگاه باز شد
نکته‌ای که در این دیدار توجه همگان را به خود جلب کرد حضور بانوان در ورزشگاه بود. در حالی ‌که استادیوم احرار سرپل ذهاب مملو از جمعیت شده بود، بانوان هم اجازه حضور در ورزشگاه و تماشای مسابقه را پیدا کردند. آنها توانستند در کمال آرامش و شاید برای نخستين‌بار در سال‌های اخیر یک مسابقه فوتبال را از نزدیک تماشا کنند. این موضوع در نوع خود جالب توجه بود و بازتاب زیادی هم در میان رسانه‌ها داشت؛ با توجه به این‌که مدت‌هاست بحث حضور زنان در استادیوم‌های فوتبال مطرح شده است.


تعداد بازدید :  490