شماره ۴۲۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
6 نفر در این حادثه جان باختند
مرگ تلخ اعضای یک خانواده در ثانیه های وحشت

شهروند| انحراف خودروی سواری پراید در جاده، سناریوی مرگباری برای 6 سرنشینش رقم زد. خودروی پراید پس از این‌که به سمت دیگر جاده منحرف شد با یک تانکر حامل سوخت شاخ به شاخ شد و فاجعه‌ای مرگبار رخ داد. بامداد جمعه
 16 آبان ماه که پلیس راه و امدادگران محور خور به طبس با تماس‌های مکرر مردم درجریان برخورد مرگبار یک سواری پراید با یک دستگاه تانکر سوخت‌رسان هوو قرار گرفتند. داریوش کریمی معاون امدادونجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان درباره این حادثه به «شهروند» گفت:  پس از دریافت خبر با توجه به این‌که پایگاه جمعیت هلال‌احمر استان در فاصله 120کیلومتری محل حادثه قرار داشت با این حال بلافاصله 5 امدادگر به همراه یک خودرو و یک دستگاه آمبولانس راهی محل حادثه شدند.
وی در ادامه افزود: حوالی ساعت 20: 01 بامداد امدادگران هلال‌احمر در محل حادثه حضور پیدا کردند و عملیات امداد و نجات آغاز شد. در بررسی‌های اولیه با توجه به گفته شاهدان ماجرا مشخص شد سواری پراید با 6 سرنشین از طبس به سمت خور در حرکت بود که به دلیل نامعلومی تعادلش را از دست داده و پس از انحرف به چپ با یک دستگاه تریلی هوو که حاوی سوخت بنزین بوده است شاخ به شاخ شده و باعث واژگونی تریلی شده است. باتوجه به این‌که محموله تریلی سوخت‌رسان، بنزین بود، جاده از سمت اصفهان و خراسان جنوبی مسدود شد تا عملیات امداد و نجات و بازگشایی و پاکسازی جاده از بنزین انجام شود و 6 سرنشین خودروی پراید که متاسفانه جان باخته بودند از داخل خودروی حادثه دیده بیرون کشیده شوند. کریمی در ادامه گفت:  متاسفانه خودروی پراید
 به دلیل شدت برخورد مچاله شده بود و هر 6 سرنشین آن در دم جان باخته بودند. با تلاش امدادگران حاضر در محل پس از 3 ساعت تلاش بی‌وقفه اجساد سرنشینان خودروی پراید به بیرون منتقل و تحویل ماموران پلیس‌راه شد. در این حادثه از بین 6 فرد جان باخته 2 پسر5 ماهه و 10 ساله و یک دختر 10 ساله به چشم می‌خورد. سرهنگ رضایی رئیس پلیس‌راه استان اصفهان نیز درباره این حادثه گفت: پس از برخورد سواری پراید با تانکر سوخت‌رسان؛ تریلی هوو واژگون شد و شش تن از اعضای یک خانواده ازجمله راننده و سرنشینان خودرو پراید در دم جان خود را از دست دادند.  وی درباره علت‌ این حادثه گفت:  کارشناسان پلیس‌راه با حضور در محل حادثه، علت این حادثه را انحراف به چپ از جانب راننده سواری پراید اعلام کردند.
اقدام برای ایمن‌سازی جاده
این حادثه مرگبار درست زمانی رخ داد که از
 ۱۴ تا۲۵ آبان ماه به‌عنوان دهه ایمنی راه‌ها نام‌گذاری شده است و این درحالی است که مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان از افزایش ۲‌درصدی متوفیان حوادث ترافیکی در اصفهان در ۶ ماهه گذشته نسبت به مدت زمان مشابه‌سال گذشته خبر داده است.
علی سلیمان‌پور از مرگ ۶۰۴ نفر در حوادث ترافیکی استان اصفهان گفته است که این آمار در مقایسه با مدت زمان مشابه‌ سال گذشته که
 ۵۹۲ نفر را نشان می‌دهد ۲‌درصد افزایش داشته است که از مجموع آمار تلفات حوادث ترافیکی
 ۶ ماهه نخست امسال در این استان ۱۴۶ نفر زن و ۴۵۸ نفر مرد بودند. وی همچنین توضیح داد:  بیشترین تلفات حوادث ترافیکی با ۳۳۵ مورد در جاده‌های برون‌‌شهری و پس از آن با ۲۲۹ مورد در مسیرهای درون ‌شهری،۳۱مورد در جاده‌های ‌روستایی، ۶ مورد مربوط به جاده‌های خارج استان و سه مورد نامعلوم گزارش شده است.
 اصلی‌ترین علت تلفات جاده‌ای
 عوامل انسانی است
 فرزاد دادخواه، مدیر راهداری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به این نکته که بیشترین آمار حوادث و تلفات ناشی از رانندگی عامل انسانی است،گفت: تمام دستگاه‌های متولی در ارتقای فرهنگ‌سازی و آموزش صحیح رانندگی در جاده‌ها باید تلاش کنند. وی افزایش تولید خودرو، کمبود آموزش‌های مهارت رانندگی در جاده‌ها و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی  را  از مهم‌ترین عوامل حوادث ناشی از رانندگی در جاده‌ها عنوان کرد و یاد‌آور شد:  دراین دهه با همکاری تمام دستگاه‌های متولی نظیر اورژانس، هلال احمر، پلیس راه، شهرداری، حمل‌ونقل و پایانه‌ها، صدا و سیما، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد و دستگاه‌های امداد جاده‌ای مانور و آموزش‌های ایمنی به‌خصوص در مدارس استان انجام می‌شود.

 


تعداد بازدید :  321