شماره ۱۲۹۳ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ آذر
صفحه را ببند
خبر

وزیر کشور خبر داد:
بودجه ۳۰۰‌میلیارد تومانی
 برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی
 در لایحه بودجه ۹۷
ایسنا| دولت ردیف مستقلی در بودجه ۹۷ برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته که ارزش آن ۳۰۰‌میلیارد تومان است. عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور با اعلام این خبر گفت: «در ملاقات با مقام معظم رهبری و تشکیل پنجمین جلسه شورای اجتماعی با حضور سران قوا و مسئولان، ایشان با توجه به گزارشی که ستاد داده بود، ارزیابی‌شان را مطرح کردند.»
او ادامه داد: «دولت ردیف مستقلی در بودجه ۹۷ برای آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته که ارزش آن ۳۰۰‌میلیارد تومان است و این می‌تواند گام موثرتری نسبت به ‌سال قبل باشد. البته این رقم جدا از بودجه عمرانی ۲۰۰‌میلیارد تومانی برای حاشیه‌نشینی است.»
وزیر کشور گفت: «اختصاص این مبالغ کافی نیست و دستگاه‌ها باید از منابع داخلی خودشان استفاده کنند، زیرا این وظیفه ذاتی آنهاست و این مبالغ برای این است که اگر اولویت‌هایی را تشخیص دادیم، بتوانیم کمک کنیم.»
او در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که باقیمانده‌های گروه تروریستی داعش به سمت افغانستان و پاکستان حرکت کرده‌اند، آیا تدابیر جدیدی برای این موضوع اندیشیده شده است؟ ادامه داد: «موضوع گروه‌های تروریستی برای ما از نظر امنیتی دارای اهمیت بسیار بالایی است. ما کاملا تحرکات آنان را رصد می‌کنیم و پیگیر فعالیت‌های آنان هستیم. شکست داعش در سوریه و عراق موجب می‌شود تا روش‌های جدیدی را به کار گیرند و دامنه کارشان را به سایر کشورها گسترش دهند.»  
وزیر کشور گفت: «تروریست‌ها به دنبال این هستند که در برخی مناطق عضوگیری جدیدی داشته باشند و آن‌جا را مرکز فعالیتشان کنند. همکاری وسیعی در منطقه برای مقابله با تروریست‌ها شکل گرفته است. همچنین عراق، سوریه، روسیه، ترکیه، پاکستان و افغانستان مصمم به برخورد جدی با تروریست‌ها هستند.»
استقرار روزانه ۴۰۰ کانکس برای زلزله‌زدگان توسط قرارگاه خاتم
او همچنین به عملکرد دستگاه‌های اجرایی سمن‌ها در زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: «شبهه‌افکنی‌هایی در زمینه کمک‌رسانی دستگاه‌ها ایجاد شد که درست نبود. در روز اول زلزله ۷۰۰۰ مجروح و مصدوم از مناطق زلزله‌زده منتقل شدند. همچنین ۵۶ هیلکوپتر برای امدادرسانی در آسمان منطقه به پرواز درآمدند.»
وزیر کشور با بیان این‌که جمهوری اسلامی در بعد امدادرسانی رکورد بسیار خوبی را برجای گذاشت، گفت: «در روز اول با وجود این‌که دو بیمارستان تخریب شده بود، پزشکان ما ۳۵۰ عمل جراحی انجام دادند. در شب اول ۲۵هزار چادر توزیع کردیم که این تعداد در روز سوم به ۹۰‌هزار چادر رسید. بزرگترین مشکل مردم اسکان موقت است و در تلاشیم که آن را برطرف کنیم.  وزارت راه‌وشهرسازی متولی مسکن موقت شده است که در قراردادی با قرارگاه خاتم بنا شد تا روزی ۴۰۰ کانکس را در منطقه مستقر کنند. استقرار کانکس‌ها کار آسانی نیست و به زیرساخت نیاز دارد.»  رحمانی‌فضلی ادامه داد: «دولت ۱۰۰۰‌میلیارد تومان برای زلزله اختصاص داده است. همچنین مشکلات مردم زلزله زده در هوای سرد همچنان باقی است و باید با همکاری یکدیگر مشکلات را برطرف کنیم.»

وزیر علوم:
حذف کنکور در دستور کار است
مهر|  وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به در دستور کار قرارگرفتن حذف کنکور خواستار مشخص‌شدن معیار ورود به دانشگاه‌ها شد.
منصور غلامی، دیروز و در حاشیه مراسم تجلیل از دانش‌آموزان پژوهشگر درباره حذف کنکور گفت: «برنامه حذف کنکور در دستور کار است. انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه موضوع سوابق تحصیلی در نظر گرفته می‌شود در رشته‌های پرطرفدار دانشگاه قطعا سهمی که از آزمون صورت می‌گیرد، تأثیرگذار است.» وزیر علوم ادامه داد: «برنامه‌ای وجود دارد که در آینده این کنکور تبدیل به روش جدیدی از گزینش دانشجو و انتخاب برای رشته باشد، باید این برنامه از آموزش و پرورش شروع شود، برای نمونه مشخص کنیم که از 5‌سال آینده، دیگر مدل آزمون سراسری نخواهیم داشت.» او تأکید کرد: «باید آموزش و پرورش برنامه لازم را برای آماده‌سازی دانش‌آموزان برای ارزیابی سوابق تحصیلی آنها به اجرا درآورد.»
غلامی درباره لزوم مشخص‌شدن معیار ورود به دانشگاه‌ها هم گفت: «به نظرم هرچه زودتر باید به دانش‌آموزان بگوییم که براساس چه معیاری در آینده‌ مشخص قرار است انتخاب رشته کرده و وارد دانشگاه شوند. باید آنان خودشان را برای ورود به دانشگاه آماده کنند.» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به نقش شرکت تعاونی سازمان سنجش آموزش کشور در حذف ‌نکردن کنکور سراسری هم گفت: «نه، این‌طور نیست. سازمان سنجش مجری قانون است و درحال حاضر مجموعه برنامه‌های تنظیم‌شده را اجرا می‌کند، ضمن این‌که 85‌ درصد امتیاز را از سوابق آموزشی دانش‌آموزان استخراج می‌کنند. مباحثی درخصوص گردش‌های مالی در حوزه کنکور سراسری مطرح شده است که این مربوط به سازمان سنجش آموزش کشور نبوده و مربوط به بیرون از سازمان است.»


تعداد بازدید :  262