شماره ۱۲۹۳ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ آذر
صفحه را ببند
همه چیز برای ریاست صالحی‌امیری فراهم شده است
کمیته ملی المپیک در آستانه تغییر

شهروند| ماجرای نتیجه یکی از مهمترین نشست‌های اخیر کمیته ملی المپیک نشان می‌دهد که برای اتخاذ تصمیمات با خود افراد هیچ‌گونه هماهنگی صورت نگرفته است و البته ابهاماتی هم درباره انتخاب کارشناسان خبره و مهندسی انتخابات وجود دارد.
جلسه عجیب!
در هفتادوپنجمین نشست هیأت اجرایی کمیته ملی المپیک،‌ درباره مسائل مختلف چون آیین‌نامه انتخاباتی، تعیین زمان ثبت‌نام از کاندیداهای انتخابات (2 تا 15 دی‌ماه)، معرفی خبرگان ورزشی و همچنین تعیین سرپرست کاروان بازی‌های آسیایی هم جمع‌بندی انجام شد. البته به فاصله کمتر از 24 ساعت برخی از تصمیم‌گیری‌ها در این زمینه با «انصراف» مواجه شد. بعد از اصغر رحیمی که بلافاصله پس از اطلاع از نتیجه هیأت اجرایی و در واکنش به این‌که جزو 5 خبره ورزشی نیست، از پذیرش مسئولیت سرپرست کاروان اندونزی انصراف داد، روز گذشته نیز عاطفه اسلامیان کناره‌گیری خود را از جمع خبرگان ورزشی اعلام کرد تا مشخص شود برای اتخاذ تصمیمات نشست روز دوشنبه مسیر درست و لازمی طی نشده است. البته تعیین کارشناسان خبره برای مجمع کمیته ملی المپیک با خیلی از مهره‌چینی‌هایی که پیش از این برای صندلی‌های این کمیته انجام شده بود، دقیقا همخوانی دارد، اما این‌که چرا تصمیمات اتخاذ شده در فاصله‌ای خیلی کوتاه با چنین واکنشی مواجه شده سوال ایجاد کرده است!
صالحی‌امیری خبره است که خبره شد؟
از مدت‌ها قبل نام رضا صالحی‌امیری به‌عنوان گزینه اصلی ریاست کمیته ملی المپیک مطرح شد. فردی که در آغاز دولت حسن روحانی گزینه تصدی پست وزارت ورزش بود، اما نتوانست رأی اعتماد مجلس را بگیرد. صالحی‌امیری حالا به واسطه معرفی به‌عنوان خبره ورزشی و عضویت در مجمع کمیته ملی المپیک در یک‌قدمی ریاست این کمیته قرار گرفته است. طبق اساسنامه کمیته ملی المپیک (بخش چهار - مجمع عمومی - ماده ٥ - ترکیب مجمع) ٥ کارشناس خبره ورزش از بازی‌های المپیک باید باشند، حال این‌که صالحی‌امیری جز سه‌ماه سرپرستی وزارت ورزش، تجربه ورزشی دیگری در کارنامه ندارد، آن هم در حد المپیک!
ابهام درباره خبره‌ها
از طرف دیگر، در میان خبرگان ورزشی هستند بازنشسته‌هایی که طبق قانون نمی‌توانند برای ریاست، دبیرکلی و خزانه‌داری کاندیدا شوند و همین تاییدی است بر تعاملات صورت‌گرفته برای ریاست صالحی‌امیری که از دوستان نزدیک وزیر ورزش هم هست! وگرنه چرا باید کفاشیان و مشحون که درحال حاضر عضو هیأت اجرایی هم هستند به‌عنوان خبره ورزشی معرفی شوند؟


تعداد بازدید :  103