شماره ۱۲۹۳ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ آذر
صفحه را ببند
ویترین خانواده

هویج آمریکایی کیلویی 90‌هزار تومان
ایسنا| بازار تهران شاهد هویج ناخوانده آمریکایی است که با قیمت کیلویی ۹۰‌هزار تومان و در بسته‌بندی‌های ۳۰۰گرمی به قیمت ۳۰‌هزار تومان در بازار میوه و تره‌بار عرضه می‌شود اما معاون سازمان حفظ نباتات اعلام کرد که هیچ مجوزی برای واردات هویج صادر نشده و اگر هویج‌های عرضه‌شده وارداتی باشد، قاچاق است که دستگاه‌های متولی باید با آن برخورد کنند. مهدی قائمیان- معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات- در این‌باره واکنش نشان داد و اعلام کرد که ایران خود صادرکننده هویج است و هیچ نیازی به این محصول نداریم که بخواهیم آن را وارد کنیم. همچنین طی ماه‌های گذشته این سازمان هیچ مجوزی برای واردات هویج آمریکایی صادر نکرده است.
او افزود: ممکن است بذر این محصول آمریکایی باشد و به همین دلیل به نام هویج آمریکایی عرضه شده باشد، اما قیمت غیرمنطقی و خارج از عرف آن چیز دیگری را نشان می‌دهد.

گوشت روسی در راه ایران
ایسنا| عرضه گوشت گوسفندی از آستاراخان روسیه به ایران آغاز شد. به گزارش تاس، دمیتری کرافچوک- مدیرکل شرکت میاسکو- گفت: این شرکت، صادرات گوشت به ایران را با ارسال ۱۰ تن گوشت گوسفند آغاز کرده و تا پایان ‌سال‌جاری میلادی نیز محموله‌های جدید گوشت ارسال می‌شود.
او افزود: خریداران ایرانی خواهان صادرات شبانه‌روزی گوشت گوسفند هستند و به همین منظور ما‌ سال آینده نیز توافقنامه‌ای با ایران منعقد کرده‌ایم. کرافچوک درعین‌ حال گفت: روسیه برای صادرات گوشت گوسفند محدودیت تولید دارد و مسأله اصلی پیداکردن تعداد حیوانات لازم برای صادرات است. همچنین داغستان روسیه نیز عرضه گوشت حلال به ایران را در نیمه اول ‌سال آینده میلادی دوبرابر می‌کند.


تعداد بازدید :  354