شماره ۱۲۹۳ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ آذر
صفحه را ببند
ذره‌بين

۴ ایرانی، مصدومان آتش‌سوزی در هتل قبطان نجف اشرف
ایرنا|  آتش‌سوزی در هتل قبطان نجف اشرف چهار مصدوم داشت که به صورت سرپایی مداوا و از بیمارستان نیز مرخص شدند. این حادثه ساعت دو بامداد سه‌شنبه در شارع‌المدینه در هتل قبطان نجف اشرف رخ داد و خوشبختانه این حادثه هیچ‌گونه تلفات جانی در بر نداشت. برهمین اساس، 150 زائر از شهرهای ایذه و شهرکرد از ایران در این هتل مستقر بوده که از این تعداد 85‌درصد را زنان تشکیل می‌دادند که در این حادثه تنها چهارنفر مصدوم شده، درحالی ‌که در برخی از رسانه‌ها خبر از مصدومیت 40نفر را اعلام کرده‌اند. براساس گزارش کارشناسان، آتش‌سوزی یادشده به دلیل فرسودگی و اتصال اسپیلت گرمایشی دیواری در طبقه دوم رخ داده که گفته شده یکی از زائران حدود 10دقیقه پیش از این اتفاق درخصوص صدای اضافی و تغییر وضع اسپلیت به مسئولان هتل اطلاع داده اما توجهی نشده است. هم‌اکنون تمامی زائران به هتل ریحانه المصطفی منتقل شده و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. این زائران از طریق شرکت‌های غیرمجاز و خارج از شبکه سازمان حج و زیارت به عتبات اعزام شده‌اند.
انتقال 4 مصدوم به بیمارستان نجف
علی حیدری معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر نیز در این‌باره گفت: این چهار زائر ایرانی که بامداد سه‌شنبه دچار سوختگی و دودگرفتگی شده بودند، به بیمارستان نجف منتقل شدند.

دستگیری شرور متواری
شروری که پس از درگیری مسلحانه با مأموران دریابانی استان متواری شده بود، از سوی ماموران دستگیر شد. در پی وصول پرونده‌ای با موضوع سرقت خانه، پس از بررسی‌های اولیه، بازدید محل سرقت و اخذ اظهارات شاکی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت. پس از انجام تحقیقات فنی و پلیسی، ردپای شخصی به هویت «الف- الف» که دارای سابقه شرارت است، در سرقت منزل پیدا شد.
پس از اخذ دستور از مقام قضائی و طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم شناسایی و در مخفیگاه خود دستگیر که جهت تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد. پس از استخراج پرونده‌های مفتوح و بررسی سوابق متهم، تاکنون 12 شاکی با عناوینی همچون شرارت، زورگیری، قدرت‌طلبی و سرقت منزل شناسایی و از وی شکایت کردند. همچنین این متهم در‌ سال‌جاری و در جریان درگیری با مأموران دریابانی استان که قصد حمل مقدار تقریبی 700کیلوگرم موادمخدر را با همدستی دوستان خود داشتند که در این درگیری مسلحانه سه‌نفر از همدستان وی کشته و متهم از صحنه متواری شد. بازجویی‌ها از وی جهت شناسایی سایر جرایم و شکات احتمالی ادامه دارد.

زوج کلاهبردار در دام پلیس
ایرنا|  پی وصول شکایت مبنی بر کلاهبرداری در فضای مجازی کارشناسان پلیس فتا عامل آن را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات ضربتی دستگیر کردند. متهم 19ساله در جریان بازجویی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از دونفر در سطح کشور در قالب فروش اینترنتی گوشی تلفن‌همراه با همکاری همسرش اعتراف کرد. همسر این متهم نیز دستگیر شده و تحقیقات درخصوص سایر جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد. کاشمر در فاصله 228کیلومتری جنوب‌غربی مشهد قرار دارد.

کشف 20 رأس گاو قاچاق در بافق
ماموران پليس شهرستان بافق 20 رأس گاو قاچاق به ارزش 800 ميليون ريال را کشف کردند. ماموران پليس آگاهي در راستاي مبارزه با قاچاق دام، ضمن گشتزني مستمر به يک دستگاه کاميون حامل احشام مشکوک شده و آن را متوقف کردند. در بررسي‌هاي انجام‌شده مشخص شد، اين محموله فاقد هر گونه مدارک و مجوز قانوني است که در اين خصوص، خودرو توقيف شد و به پليس آگاهي انتقال داده شد. کارشناسان ارزش ريالي اين دام‌ها را 800 ميليون ريال برآورد کردند. محموله کشف‌شده تحويل اداره دامپزشكي استان يزد شد.

بازداشت مامور قلابی در آمل
پلیس خبر| فردی که با جعل عنوان مامور از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.
به دنبال کسب خبری، مبنی بر این‌که فردی با جعل عنوان مامور در سطح شهرستان آمل اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران این فرماندهی قرار گرفت. ماموران انتظامی این شهرستان پس از اقدامات اطلاعاتی محل سکونت متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را دستگیر كردند و در بازرسی از وسایل شخصی او یک دست لباس نظامی
 کشف شد.


تعداد بازدید :  396