شماره ۳۴۱ | ۱۳۹۳ دوشنبه ۶ مرداد
صفحه را ببند
خبر

آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی: تبعیض جنسیتی در اسلام معنا ندارد
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که نگاه افراط و تفریط مخل شخصیت زن است، گفت: بعضی‌ها شاید با نیت خوب، افکار ناقص خود را به اسلام تعمیم می‌دهند و متحجرانه زن را محبوس در خانه می‌دانند. به گزارش ایرنا، آیت‌الله «اکبر ‌هاشمی‌رفسنجانی» در دیدار اعضای شورای مرکزی جمعیت پیروان حضرت زینب(س)، اسلام را دین رحمت توصیف کرد و با بیان آیاتی از قرآن کریم که بر تساوی زن و مرد تکیه دارند، افزود:  تبعیض جنسیتی در اسلام معنا ندارد و ملاک تقوا و توانایی‌های علمی و جسمی است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزایش آمار تحصیلات زنان در مقاطع مختلف را مصداق بارز «ابنای زمانه بودن» و برنامه‌ریزی براساس تطور زمان خواند و یادآور شد: زن ایرانی امروز در آموزش و پژوهش و حتی در مدیریت‌ها، کارنامه‌ای سرافرازانه دارد و اگر بعضی از قوانین دست و پاگیر نباشد، شاهد رشد حضور زنان در عرصه‌های مختلف خواهیم بود.

دادستان کل کشور: موسوی و کروبی رفع حصر نمی‌شوند
دادستان کل کشور در واکنش به برخی تلاش‌ها برای رفع حصر میرحسن موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی گفت:  سران فتنه نه‌تنها نباید رفع حصر شوند بلکه باید ترتیباتی شود تا آنها تاوان جرم و گناه بزرگی که مرتکب شده‌اند را پس بدهند.  به گزارش تسنیم، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای دادستان کل کشور با بیان این‌که سران فتنه به ملت ظلم و مرتکب جرم شده‌اند، گفت: نظام با تمام سعه‌صدر خود با سران فتنه برخورد کرده است و دلیلی برای رفع حصر وجود ندارد. وی با بیان این‌که سران فتنه به امول عمومی و خصوصی خسارت وارد کرده‌اند، تصریح کرد: سران فتنه جان مردم را به خطر انداختند و در فتنه برخی کشته شدند که اینها در این مسائل شریک هستند و تا زمانی که جبران و توبه نکنند و در مقابل ظلمی که کردند اقدامی انجام ندهند، چرا باید رفع حصر شوند؟

جلسه وزیر علوم با نمایندگان برگزار شد موسوی:  اختلافات هنوز پابرجاست
عضو کمیته «نظارت بر روند پیشرفت تعهدات وزیر علوم به استیضاح‌کنندگان» در مورد جلسه روز گذشته با فرجی‌دانا گفت:  ایرادات و اختلافات عمده میان استیضاح‌کنندگان و وزارت علوم هنوز پابرجاست. سیدناصر موسوی‌لارگانی با بیان این مطلب اظهار کرد:  اختلافات و ایرادات اساسی استیضاح‌کنندگان به وزیر علوم هنوز باقی است و فقط چند ایراد جزئی رفع شده است. موسوی‌لارگانی در ادامه گفت:  جلسه‌ای که ظهر یکشنبه با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، 2ساعت و 30دقیقه به طول انجامید.  در این جلسه یکسری از خواسته‌های نمایندگان استیضاح‌کننده برطرف شد، ولی دغدغه‌های اصلی باقی مانده است، به‌عنوان مثال موضوع دانشجویان ستاره‌دار و برخی از عزل و نصب‌ها هنوز جزو دغدغه‌های نمایندگان محسوب می‌شود که رفع نشده باقی است.

برای سفر به غزه بلیت رزرو کرده‌ایم
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سفر برخی نمایندگان مجلس به غزه گفت:  امروز قرار است سفارت مصر به ما پاسخ دهد که آیا برای سفر نمایندگان مجلس به غزه ویزا می‌دهد یا خیر و اگر به ما ویزا بدهند برای امروز بلیت رزرو کرده‌ایم.  به گزارش تسنیم، حسن کامران با اشاره به سفر برخی نمایندگان مجلس به غزه اظهار داشت: برنامه سفر نمایندگان به غزه، سرکشی به خانواده شهدا و مجروحان غزه و کمک‌رسانی و بازدید از مناطقی مانند شجاعیه و الخزاعه است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر این‌که امیدواریم کشور مصر‌ با ما همکاری لازم را بکند، گفت:  تیم ما نیز آماده سفر به غزه است و کارهای اداری این سفر انجام شده است. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت که هیأت پارلمانی ایران در این سفر با مسئولان حماس نیز دیدار خواهد داشت.

جلسات وزیر نیرو برای انصراف نمایندگان از استیضاح
قائم مقام وزیر نیرو در مورد مهلت مجلس به چیت‌چیان برای قانع کردن نمایندگان از جلسات متعدد نمایندگان با وزیر خبر داد و گفت:  در جلساتی که برگزار شد بیشتر مطالب در حوزه آبرسانی، آب روستایی، سرعت‌بخشی به برخی طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، مباحث حوضه‌های آبریز آب به‌ویژه آبریز زاینده‌رود و دریاچه ارومیه و یکسری موانع که عمدتا مباحث مالی بودند مطرح شد.  به گزارش ایسنا، ستار محمودی در پاسخ به اين پرسش که خواسته نمایندگان در فرصت یک‌ماهه‌ای که به وزارت نیرو دادند برای قانع کردن خود چیست؟ گفت که زمان بررسی موارد مطرح شده مشخص نشده است.


تعداد بازدید :  200