شماره ۱۲۹۳ | ۱۳۹۶ چهارشنبه ۲۲ آذر
صفحه را ببند
کمیته اخلاق با همکاری پلیس فتا و قوه‌قضائیه اقدام کرد
برخورد با قمار در فوتبال

شهروند| کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با همکاری قوه قضائیه، پلیس فتا و نهادهای نظارتی به فعالیت بنگاه‌های شرط‌بندی ورود می‌کنند و در آینده‌ای نزدیک امور مربوط به برخورد قانونی با متخلفان فعال در این بخش آغاز خواهد شد.
گسترش تبلیغات و فعالیت‌های سایت‌های شرط‌بندی
اخیرا با گسترش چشمگیر فضای مجازی، کانال‌ها و گروه‌های تلگرامی و اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی، این فضا به بهترین محل برای فعالیت گسترده و عجیب و غریب بنگاه‌های شرط‌بندی تبدیل شده است و جالب اینجاست که تا کنون از سوی مسئولان فوتبال هیچ اظهارنظر رسمی‌اي درباره جلوگیری از بیشترشدن فعالیت‌ها و برخورد با متخلفان فعال در این امر در رسانه‌ها و محافل ورزشی منتشر نشده بود. منتهی عبدالله سمامی، عضو کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رسما روز گذشته از برنامه‌اي ویژه برای جلوگیری از بزرگتر شدن دایره فعالیت بنگاه‌های شرط‌بندی صحبت کرد.
همکاری کمیته اخلاق با پلیس فتا و قوه قضائیه
عبدالله سمامی در رابطه با اقدامات صورت‌گرفته در توضیحات خود گفته است: «درباره شرط‌بندی اما با توجه به گسترش فعالیت سایت‌ها و بنگاه‌ها و تبلیغات زیادی که برای جذب مخاطب در فضای مجازی دارند، ما از ماه‌ها قبل پرونده‌ای جهت رسیدگی تشکیل دادیم و به سرنخ‌های بسیار جدی و مهم درباره این بنگاه‌های قمار اینترنتی دست پیدا کردیم. خوشبختانه همکاری بسیار نزدیکی هم با قوه محترم قضائیه، پلیس فتا و دادسرای جرایم رایانه‌ای در این ماه‌ها برای این تحقیقات و رسیدگی‌ها وجود داشته و حالا با اطلاعات و مستندات ویژه‌ای که در اختیار است، برخورد بسیار جدی قانونی با متخلفان مختلف صورت خواهد گرفت که جزییات آن هم در زمان مقرر رسانه‌ای خواهد شد.»
شناسایی و برخورد با چند سایت
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با توجه به تبلیغات گسترده سایت‌های شرط‌بندی در فضای مجازی و جذب مخاطبان پر شمار و همچنین گزارش‌هایی که درباره کلاهبرداری‌های میلیونی از مردم دریافت کرده، به خوبی می‌داند که اگر از همین حالا برخورد جدی با متخلفان نداشته باشد، شرط‌بندی فاجعه‌ای بسیار بزرگ در فوتبال ایران رقم خواهد زد. به همین ترتیب برخورد با این جریان در اولویت کاری کمیته اخلاق قرار گرفته است و به‌زودی جزییات آن از سوی مراجع قضائی اعلام خواهد شد. نکته قابل توجه اینجاست که کمیته اخلاق اعلام کرده در ماه‌های اخیر چندین تشکیلات شرط‌بندی در سطح کشور توسط پلیس فتا و مراجع قضائی شناسایی و منهدم شده‌اند.
درخواست کمیته اخلاق از اهالی فوتبال
عبدالله سمامی، عضو کمیته اخلاق یک درخواست بسیار جدی هم از اهالی فوتبال داشته است، او گفته: «اگر افراد مرتبط با سایت‌های شرط‌بندی قصد برقراری ارتباط با اهالی فوتبال را داشتند و یا پیشنهادی به آنها دادند، حتما ما می‌خواهیم که اهالی شاغل در فوتبال این تماس‌ها و ارتباط‌ها و پیشنهادها را به کمیته اخلاق گزارش کنند.»


تعداد بازدید :  274