شماره ۱۲۹۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۱ آذر
صفحه را ببند
میز خبر

پاسخ واعظی به انتقادات از بودجه 97
یکی از منابع برای کمک به اقشار ضعیف عوارض خروج از کشور است

ایسنا| محمود واعظی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری در پاسخ به انتقادی درباره‌ افزایش عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه 97 اظهار کرد: ‌من هم در فضای مجازی با این انتقادات مواجه شده‌ام. به ‌هر حال کسانی که بودجه را طراحی کردند، به دنبال این بودند که در این بودجه موضوع عدالت و رسیدگی به طبقات محروم جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد. رئیس‌جمهوری هم قول داده‌اند که تا‌ سال 1400 فقر مطلق را از بین ببرند.
وی در ادامه افزود: ما امروز یک دولت بزرگ داریم و باید هر ماه یک عدد قابل توجه به کارمندان دولت حقوق بدهیم. از سویی تعداد بازنشستگان در
7-8 ‌سال گذشته بیشتر شده و صندوق‌های بازنشستگی نمی‌تواند حقوق بازنشستگان را پرداخت کند و دولت این حقوق را می‌دهد. بنابراین عملا اگر بخواهیم عدالت را اجرا کنیم، نیازمند این هستیم که منابع جدید پیدا کنیم یا منابع موجود را افزایش دهیم و از این منابع به مستمری‌بگیران کمیته امداد و سازمان بهزیستی بیشتر کمک کنیم و با این کار فقر مطلق را از بین ببریم.  رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به این‌که یکی از منابعی که برای کمک به اقشار ضعیف جامعه در نظر گرفته شده همین عوارض خروج از کشور است، تأکید کرد: اما قطعا دولت همواره به نظرات مردم توجه کرده است و هر جا دیده تصمیم گرفته‌شده دولت با عکس‌العمل اجتماعی مناسبی مواجه نشده، نظر نهایی خود را با خواست مردم تطبیق داده است. ما این انعطاف را خواهیم داشت که اگر در تصمیمات دولت، فشاری به قشری از مردم بیاید، آن را بازنگری کنیم.

علی لاریجانی: آمریکا فیگور لغو برجام را گرفته اما کار آسانی نیست
خانه ملت| علی لاریجانی در سفر دو روزه به مسکو در گفت‌وگو با رسانه اسپوتنیک روسیه گفت: برجام یک توافق بین‌المللی بوده و تنها با آمریکا به توافق نرسیده‌ایم بلکه کشورهای مهمی از اروپا، روسیه و چین طرف‌های مذاکره برای برجام بوده‌اند و این توافق پس از سال‌ها مذاکره به نتیجه رسیده است، بنابراین آمریکایی‌ها فیگوری گرفته‌اند که می‌خواهند آن را لغو کنند اما این کار ساده نیست. رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نظر اتحادیه اروپا، چین و روسیه را در زمینه خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام می‌دانیم بنابراین مسیری که آمریکا در نظر گرفته است، ساده نیست اما من وجه سخت آن را می‌گویم، فرض کنید آمریکایی‌ها این‌قدر عقل نداشته باشند و از برجام خارج شوند این سوال مطرح است که آیا به نفع‌شان است، چرا که به نظر می‌رسد کل پرستیژ آمریکا از بین خواهد رفت و همه دنیا متوجه می‌شوند که آنها به هیچ توافقی اعتنا نمی‌کنند.

وزیر دفاع: اشغالگران قدس روی آرامش نخواهند دید
تسنیم| امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع مدیران ارشد وزارت دفاع اقدام خصمانه ‌سردمداران کاخ سفید در به رسمیت شناختن قدس شریف‌‌ به‌عنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی را فتنه‌ای عمیق برای تضییع حقوق مردم مسلمان فلسطین دانست و گفت: این اقدام نابودی رژیم صهیونیستی را جلو خواهد انداخت و اتحاد و وحدت مسلمانان را دو چندان خواهد کرد. او ادامه داد: اشغالگران هرگز روی آرامش به خود نخواهند دید و راهی جز ترک این سرزمین ندارند‌ و مسلمانان جهان هیچ‌گاه اجازه نمی‌دهند‌ بخشی از پیکره جهان اسلام از آن جدا شود. مسئولیت هرگونه افزایش تنش و خون‌ریزی بیشتر در منطقه متوجه آمریکا و رژیم صهیونیستی است. دولت آمریکا بایستی مسئولیت این تصمیم ضد امنیتی خود را بپذیرد. سیاست ‌جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت از ملت مظلوم فلسطین، ثبات و امنیت منطقه و محکومیت اقدامات تفرقه‌انگیز و یک‌جانبه آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده و نسبت به این اقدام آمریکا هشدار می‌دهیم.

واکنش وزارت کشور به راه‌اندازی گشت‌های ویژه سپاه
متولی برخورد با سرقت و اراذل و اوباش ناجاست

ایلنا| سیدسلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور دراین‌باره که آیا با وزارت کشور یا نیروی انتظامی در این رابطه جلسه‌ای برگزار یا هماهنگی شده‌است، اظهار داشت: یکی از محورهای مهمی که در بحث آسیب‌های اجتماعی در دستور کار شورای اجتماعی کشور است، مبارزه با مفاسد اخلاقی است که ذیل این محور، برخورد با اراذل و اوباش و مبارزه با سرقت و مسائلی از این دست دیده شده‌است. او گفت: متولی این موضوع مطابق قانون و مصوبات شورای اجتماعی کشور نیروی انتظامی است، به صورت کلى راهکارهای قانونی پیش‌بینی شده که هر یک از دستگاه‌هایی که وظیفه انجام برنامه‌های شورای اجتماعی کشور درخصوص مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را دارند، مى‌توانند از همکاری و مشارکت سایر دستگاه‌ها برای انجام وظایف قانونی خود استفاده کنند. در بررسی‌اي که من داشتم، تاکنون نیروی انتظامی تهران بزرگ از هیچ دستگاهی درخواست کمک و یا مشارکت برای مبارزه با این موضوع را نداشته است.


تعداد بازدید :  278