شماره ۱۲۹۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۱ آذر
صفحه را ببند
خبر

جهانگیری خبر داد: اتخاذ تصمیمات جدی‌تر به منظور از بین بردن کانون ریزگردها
مهر| معاون رئیس‌جمهوری گفت: بررسی‌های لازم به منظور اتخاذ تصمیمات جدی‌تر برای از بین‌بردن کانون ریزگردها در خوزستان انجام می‌شود. اسحاق جهانگیری ظهر دیروز در ابتدای ورود به فرودگاه آبادان در جمع خبرنگاران گفت: خوزستان استان بسیار مهمی برای دولت محسوب می‌شود به همین دلیل باید همه مسئولان برای این استان با تمام توانشان کار کنند. وی افزود: بناست تا در این سفر از کانون ریزگردها در خوزستان به‌طور ویژه بازدید انجام شود تا بتوانیم در جهت کاهش این مشکل تصمیمات جدی‌تری را اتخاذ کنیم. اسحاق جهانگیری در این سفر دو روزه علاوه بر بازدید از کانون ریزگردها و احیای اراضی ۵۵۰‌هزار هکتاری در استان،‌ در مراسم افتتاح کارخانه‌های فولاد شادگان و فولاد کاوه اروند شرکت می‌کند.

رئیس قوه قضائیه: اجرای حکم با دستگاه قضائی است و نمی‌توان آن را به نهاد دیگری سپرد
میزان| آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضائی، اقدام رئیس‌جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را اقدامی نابخردانه توصیف کرد و گفت: این کار به جای آن‌که کاشف از اقتدار و قدرت آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد، نشان می‌دهد که آنها برای پوشاندن ضعف‌ها و شکست‌های خود در منطقه دست به هر کاری می‌زنند. رئیس قوه قضائیه همچنین افزود: یکی از نکات مهم درباره سازمان زندان‌ها و ارتباطش با دستگاه قضائی این است که زندان‌ها مسئولیت اجرای حکم را دارند. اجرای حکم قضائی باید توسط قاضی صورت گیرد و نمی‌توان آن را به نهاد یا شخص دیگری سپرد. با توجه به این نکات می‌توان گفت که سازمان زندان‌ها چه به لحاظ فقهی و چه به لحاظ قانونی نمی‌تواند خارج از مجموعه دستگاه قضائی باشد. آملی‌لاریجانی با اشاره به گزارش‌های رئیس سازمان زندان‌ها راجع به کاهش ورودی زندانیان در کشور تصریح کرد: بحمدالله با ابلاغ و اجرای دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری، به میزان 100هزار نفر از آمار ورودی افراد به زندان‌ها کاسته شده و موجودی زندان‌ها نیز به 217‌هزار نفر کاهش یافته است.

نماینده مردم سبزوار در مجلس: ربیعی با امضای ۵۰ نماینده استیضاح می‌شود
تسنیم| حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی از تدوین و امضای طرح استیضاح علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی بیش از 50 نفر از نمایندگان در پارلمان خبر داد. وی با اشاره به این‌که وزیر کار در جلسه رأی اعتماد قول‌ داد تا اوضاع وخیم کارگران در کشور را بهبود دهد، افزود: متاسفانه تاکنون ربیعی وعده‌های خود را عملیاتی نکرده و تمهیداتی هم برای مشکل آنها اندیشیده نشده است. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تصریح کرد: صندوق‌های بازنشستگی هم وضع مناسبی ندارند و بازنشستگان از این موضوع ناراضی هستند. مقصودی افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جایگاه حساس و رسالت خطیری را برعهده دارد و ادغام چند وزارتخانه و تشکیل وزارتخانه‌ای به نام تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدا هم اشتباه بود. عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تأکید بر این‌که ربیعی نظارت مناسبی بر زیرمجموعه خود ندارد، گفت: شخصی باید سکاندار وزارت کار می‌شد که جوان و فعال‌تر بود و طرح استیضاح وی پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌شان در هفته آینده تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس خواهد شد.
وی با بیان این‌که استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه امور اجتماعی در 26 محور تدوین شده است، افزود: این طرح در روزهای آینده برای اعلام وصول تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس می‌شود.

رنجبرزاده: کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ تا هفته اول دی‌ماه تشکیل می‌شود
خانه ملت| عضو هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ در روز ششم دی‌ماه خبر داد. اکبر رنجبرزاده با اشاره به جزییات بررسی لایحه بودجه ‌سال ۹۷ کل کشور در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به این‌که آقای روحانی لایحه بودجه ‌سال ۹۷ را تقدیم مجلس کرد، بنابراین نمایندگان مجلس ۱۵ روز فرصت دارند تا این لایحه را بررسی کنند. رنجبرزاده با اشاره به روند تشکیل کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ در مجلس، اظهار داشت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷، از ۱۵ روز آینده، متشکل از نمایندگانی از اعضای کمیسیون‌های تخصصی پارلمان تشکیل می‌شود. نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق برنامه زمان‌بندی، کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷ از اوایل دی‌ماه در مجلس تشکیل می‌شود که این کمیسیون نیز در ابتدا ۱۵ روز فرصت دارد تا لایحه بودجه ۹۷ را بررسی و تصویب کند؛ در صورت نیاز می‌تواند ۱۵ روز دیگر نیز از هیأت‌رئیسه مجلس استمهال کند. رنجبرزاده تأکید کرد: انتظار می‌رود کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۷، نهایتا تا ششم دی‌ماه، به منظور بررسی لایحه بودجه ۹۷ در مجلس شورای اسلامی تشکیل شود.


تعداد بازدید :  272