شماره ۴۲۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
خبر

وزیر بهداشت: بیمارستان‌های زنجیره‌ای در کشور ساخته خواهد شد
شهروند| درپی انعقاد تفاهمنامه بین وزارت بهداشت و شرکت مهندسی صنعتی مپنا (مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران)، قرار است این شرکت در بخش ساخت بیمارستان‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور سرمایه‌گذاری کند. وزیر بهداشت در نشست امضای تفاهمنامه وزارت بهداشت و شرکت مپنا با اشاره به نیاز این وزارتخانه به دانش فنی تجهیزات پزشکی گفت:  می‌توان بخشی از این دانش را با توانمندی داخلی و در چارچوب اقتصاد مقاومتی تولید کرد. «سیدحسن‌هاشمی» خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی در حوزه سلامت، یکی از بسترهای مهم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است. اوافزود: علاقه‌مندیم که وزارت بهداشت را از فضای بسته‌ای که در طول حیاتش با آن درگیر بوده، خارج کنیم، چون حوزه سلامت در همه جای دنیا در کنار خدماتش، یک بخش کاملا اقتصادی است که متأسفانه این بخش در کشور ما سال‌هاست که با مدیران غیراقتصادی و پزشک مدیریت شده و اکنون فرصت مناسبی است که از ظرفیت‌های موجود بهره بگیریم و وزارتخانه را از این قالب خارج کنیم.

معاون شهرداری تهران خبر داد: خسارت 12‌هزار‌میلیارد تومانی تصادفات به اقتصاد کشور
شهروند| تصادفات رانندگی، سالانه خسارتی بیش از 12‌هزار‌میلیارد تومان بر اقتصاد ملی کشور وارد می‌کند.  «سیدجعفر تشکری‌هاشمی»، معاون حمل‌ونقل شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت:  حمل‌ونقل عمومی استاندارد، می‌تواند به میزان زیادی از این خسارت‌ها جلوگیری کند. به گزارش پایگاه خبری پلیس، او افزود:  مکانیزه کردن تجهیزات حمل‌ونقلی، طرحی بسیار وسیع است که به این منظور، اجرای مدل یکپارچه مدیریت ترافیک شهری را از طریق یکپارچه‌سازی سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی در دستور کار خود قرار داده‌ایم. او با بیان این‌که تهران دارای 6‌هزار و 500 دستگاه اتوبوس است که 2‌هزار دستگاه آن فرسوده هستند، ادامه داد: طی 4‌سال گذشته، حتی یک دستگاه اتوبوس هم به تهران تحویل داده نشده در صورتی‌که این کلانشهر حداقل به 11‌هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور: سالانه ۵۰‌هزار دانش‌آموز دیرآموز شناسایی می‌شوند
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از شناسایی سالانه ۵۰‌هزار دانش‌آموز دیرآموز در کشور خبر داده و گفته است که باید برای معلمان این دانش‌آموزان امتیازات ویژه‌ای در نظر گرفته شود. او گفته که با جداسازی کلاس‌های دانش‌آموزان دیرآموز از سایر کلاس‌های درس مخالف است.مجید قدمی، در رابطه با دانش‌آموزان دیرآموز به ایلنا گفت: بهره هوشی دانش‌آموزان دیرآموز یک انحراف‌ معیار پایین‌تر از میانگین است به این معنی که این دانش‌آموزان بین دانش‌آموزان کم‌توان ذهنی و دانش‌آموزان عادی قرار می‌گیرند و سیاست ما در طرح سنجش نیز این است که این گروه‌ها را شناسایی و به مدارس عادی هدایت کنیم.او با بیان این‌که سالانه تقریبا ۵۰‌هزار دانش‌آموز دیرآموز را شناسایی و آنها را به مدارس عادی هدایت می‌کنیم، افزود: دانش‌آموزان دیرآموز مشخصات تیپیک ندارند اما فرآیند یادگیری‌شان نسبت به سایر دانش‌آموزان عادی کمی کند‌تر است و محتوای آموزشی و همچنین مربیان و معلمان با شرایط این دسته از دانش‌آموزان باید متناسب‌سازی شوند.

معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه شهرداری خبر داد
ایجاد دو گرمخانه برای زنان بی‌خانمان در تهران
ایلنا| معاون توسعه خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران از تأسیس دو گرمخانه در تهران برای زنان بی‌خانمان خبر داد. رضا جهانگیری‌فر درباره ظرفیت گرمخانه‌های شهر تهران گفت:  «تا پایان ماه ظرفیت گرمخانه‌ها ۴به‌هزار نفر خواهد رسید، مراکز جدید در مناطق ۱۲ و ۱۹ ایجاد شده‌اند و دیگر مناطق هم درحال آماده کردن فضایی به صورت اضطراری برای افراد بی‌خانمان هستند.» او ادامه داد: «امسال دو مرکز برای زنان بی‌خانمان در نظر گرفته شده که به‌زودی بهره‌برداری خواهد شد و حدود ۲۰۰ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.»

 


تعداد بازدید :  196