شماره ۱۲۹۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۱ آذر
صفحه را ببند
جین ‌هانوی هنوز چپ می‌زند!

شهروند| جشن هشتاد سالگی جین فوندا، بازیگر کهنه‌کار سینمای آمریکا که بیشتر او را با موضعگیری‌های چپگرایانه‌اش در دهه‌های پرآشوب شصت‌ و‌ هفتاد به یاد می‌آوریم، برگزار شد و فوندا در ادامه مسئولیت‌های اجتماعی‌-‌سیاسی‌اش در این مراسم مبلغ قابل توجهی، در حدود یک‌میلیون و سیصد‌هزار دلار نیز برای بنیاد خیریه‌اش جمع‌آوری کرد.
آسوشیتدپرس در این زمینه گزارش می‌دهد که جین فوندا که دو جایزه اسکار در کارنامه دارد، در این مراسم که با عنوان هشت دهه جین فوندا در آتلانتا برگزار شد، میزبان چهره‌هایی چون دالی پارتون، کری واشنگتن و اپرا وینفری بود که نه‌تنها با پیام ویدیویی تولد این بازیگر کهنه‌کار را به وی تبریک گفتند بلکه با کمک‌های نقدی به بنیاد خیریه جین فوندا او را در اهداف انسان‌دوستانه‌اش یاری رساندند. بنیاد فوندا در ‌سال 1995 در آتلانتا تأسیس شده و بیشتر تمرکزش بر سلامت نوجوانان است.
جین فوندا را یک فعال جدی سیاسی نیز می‌شناسند. این بازیگر که‌ سال ۱۹۷۲ با سفر به ویتنام برای اطلاع‌رسانی از آسیبی که جنگ ویتنام به وجود آورد در سطح جهانی به نام جین ‌هانوی شناخته شد، عضو گروهی غیرانتفاعی نیز هست که از حقوق زنان در سراسر جهان حمایت می‌کند.
فوندا که امسال در کنار رابرت ردفورد با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری از هفتاد‌و‌چهارمین جشنواره فیلم ونیز مورد تجلیل واقع شد، با حضور در فیلم‌هایی چون جولیا، کلوت، آنها به اسب‌ها شلیک می‌کنند و... خاطره سینمایی چند نسل را پربارتر کرده است.


تعداد بازدید :  410