شماره ۱۲۹۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۱ آذر
صفحه را ببند
در بودجه ‌سال 97 پیش‌بینی شد
اعتبار ۵۰۰ میلیاردی برای تقویت ناوگان امدادونجات

«اعتبار پیش‌بینی‌شده کفاف هزینه‌های جمعیت هلال‌احمر را نمی‌دهد.» موضوعی که عضو هیأت‌رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، درخصوص بودجه ‌سال 97 مطرح کرد. روح‌الله بابایی صالح در این‌خصوص گفت: ۵۰۰‌میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده در لایحه بودجه ۹۷ کفاف هزینه‌های جمعیت هلال‌احمر را نمی‌دهد. صالح در رابطه با بند الف تبصره ۱۳ لایحه بودجه ‌سال ۱۳۹۷، گفت: در لایحه بودجه ‌سال ۹۷، ۵۰۰‌میلیارد تومان اعتبار برای تقویت ناوگان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر پیش‌بینی و در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم بویین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مبلغ با اعتبارات اختصاص داده شده به جمعیت هلال‌احمر در‌ سال گذشته برابری می‌کند و به نظر می‌رسد این مبلغ نتواند مشکلات جمعیت را برطرف کند. وی با بیان این‌که جمعیت هلال‌احمر با کمبود امکانات و مشکلات بودجه‌ای مواجه است، تصریح کرد: کمبود بالگرد و تجهیزات امدادی در اغلب استان‌ها نمود دارد و از سویی ایران کشوری حادثه‌خیز و بحران‌خیز است و همواره در معرض زلزله، سیل و سایر بلایای طبیعی قرار دارد، بنابراین مبلغ پیش‌بینی‌شده در بودجه به هیچ‌وجه کفاف هزینه‌های جمعیت هلال‌احمر را نمی‌دهد.
این نماینده مردم در مجلس دهم، جمعیت هلال‌احمر را آماده‌ترین دستگاه برای مقابله با حوادث و بحران خواند و با بیان این‌که اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای جمعیت هلال‌احمر در لایحه بودجه ۹۷ باید به دو برابر افزایش یابد، ادامه داد: با توجه به نیازهای جمعیت هلال‌احمر اعتبارات باید در نظر گرفته شود، زیرا با رفع کمبودها و تجهیز ناوگان امدادونجات خسارت‌ها در زمان بحران به حداقل خواهد رسید. لازم به ذکر است، در بند الف تبصره ۱۳ این لایحه آمده است که معادل پنج‌هزار‌میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل منابع ماده ۱۰ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و از محل منابع ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مصوب ۳۱/۲/۱۳۸۷ به جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران چهل‌درصد (۴۰%) از اعتبارات مذکور برای خرید و تأمین بالگرد و تجهیزات امدادی و باقیمانده به نسبت چهل‌‌درصد (۴۰%) هزینه‌ای و شصت‌‌درصد (۶۰%) تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای برای نوسازی، بازسازی، خرید و احداث پایگاه‌های امدادونجات و انبارهای اضطراری، ساختمان‌های ستادی و اجرایی، خودروهای امدادونجات و سایر ماموریت‌ها و تکالیف مندرج در قانون اساسنامه جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران مصوب ۸/۲/۱۳۶۷ و اصلاحات بعدی آن به منظور پیشگیری و آمادگی و مقابله با حوادث، سوانح و بحران‌ها در اختیار جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران قرار می‌گیرد تا مطابق اساسنامه خود به مصرف برساند.


تعداد بازدید :  345