شماره ۱۲۹۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۱ آذر
صفحه را ببند
ویترین ایران

افزایش مناطق آزاد کشور را آبکش می‌کند
مهر| مجیدرضا حریری نایب‌رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، با بیان این‌که افزایش مناطق آزاد، کشور را به آبکش تبدیل می‌کند، گفت: نباید دوباره حفره‌هایی برای دورزدن قانون، ایجاد کرد.او نبود زیرساخت در ایجاد مناطق آزاد را آفتی برای این مناطق دانست و گفت: بدون توجه به وجود زیرساخت‌های منطقه‌ای نظیر جاده، آب، برق، تأسیسات و دیگر شرایط مورد نیاز، تنها بیابانی را مشخص می‌کنیم و سپس فنسی را دور آن می‌کشیم و درنهایت نام آن را منطقه آزاد یا ویژه می‌گذاریم. همانند همان اتفاقی که در ماکو، ارس، سرخس و اروند رخ داد؛ یعنی همان مناطقی که هیچ‌گونه آبادانی ندارند.

آماده صدور گاز به امارات هستیم
ایلنا| بیژن نامدار وزیر نفت گفت: ما آماده صدور گاز به امارات طبق قرارداد هستیم. او با بیان این‌که ما براساس قرارداد عمل کردیم و همه تجهیزات‌مان نیز برای صادرات آماده است، اظهار داشت: از این به بعد نوبت کرسنت است که اقدام کند و اگر اقدامی نکند و تحویل نگیرد، آنها هستند که تخلف کرده‌اند. او درباره آخرین گفت‌وگوها با پاکستان درخصوص خط لوله صلح نیز تصریح کرد: پاکستانی‌ها از آن استقبال نمی‌کنند.

۱.۵‌میلیون فقره چک برگشت خورد
بانک مرکزی| بانک مرکزی با انتشار آمار چک‌های مبادله‌ای آبان‌ماه امسال، اعلام کرد: ۱.۵‌میلیون فقره چک به ارزش ۱۳۸‌هزار‌ میلیارد ریال برگشت خورد. براساس این گزارش سهم ارزشی چک‌های برگشتی در آبان‌ماه ‌سال‌جاری نسبت به ماه قبل از ۲۱.۳‌درصد به ۲۲.۵‌درصد افزایش و سهم تعدادی آن از ۱۵.۷‌درصد به ۱۵.۴‌درصد کاهش یافته است. به این ترتیب، ۱۵.۴درصد از تعداد و ۲۲.۵‌درصد از ارزش کل چک‌های مبادله‌ای آبان‌ماه‌ سال‌جاری را چک‌های برگشتی تشکیل می‌دهد.

معاون اول رئيس‌جمهوری پیگیر حل مشکل ریزگردها
اسحاق جهانگیری معاون اول رئيس‌جمهوری بعدازظهر دیروز براي افتتاح و بازديد از چند طرح عمراني و صنعتي در استان خوزستان با استقبال استاندار خوزستان وارد آبادان شد. او با بيان اين‌كه ظرفيت توليد فولاد اروند 600‌هزار تن است از سرمايه‌گذاري بنياد مستضعفان و بخش خصوصي و دولت در افتتاح طرح‌هاي صنعتي در استان خبر داد.
او همچنین با اشاره به معضل ريزگردها در استان كه مردم خوزستان را بسيار اذيت كرد، گفت: ‌سال گذشته تصميمات مهمي براي مهار ريزگردها اتخاذ شد، امروز از روند پيشرفت امور و برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده بازديد خواهيم كرد تا مشكلات در اين زمينه به حداقل كاهش يابد.


تعداد بازدید :  251