شماره ۱۲۹۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۱ آذر
صفحه را ببند
ذره‌بين

بدرقه کوهنوردان جانباخته

باشگاه خبرنگاران| مراسم بدرقه کوهنوردان جانباخته حادثه دردناک سقوط بهمن اشترانکوه روز دوشنبه در ازنا برگزار شد و تلاش برای یافتن پیکر آخرین کوهنورد مفقودی ادامه دارد. با هماهنگی صورت‌گرفته با سازمان آرامستان مشهد، یک دستگاه کامیون سردخانه‌دار حمل گروهی اجساد، به منظور انتقال پیکر ۷ نفر از جانباختگان حادثه سقوط بهمن به استان اعزام شد.  مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان لرستان گفت: با توجه به انجام مراحل قانونی توسط مقام قضائی و صدور گواهی دفن توسط پزشکی قانونی ازنا، عملیات حمل و انتقال اجساد ۷ نفر از جانباختگان به مشهد مقدس عصر روز دوشنبه صورت گرفت.
از صبح دوشنبه تلاش برای یافتن آخرین مفقودی این حادثه دردناک با بکارگیری امکانات لازم مجددا آغاز شد.  

بازداشت سارقان با 250 فقره سرقت در پایتخت

دو سارق لوازم داخلي خودرو که در محدوده غرب تهران 250 سرقت انجام داده بودند، دستگیر شدند. ماموران گشت انتظامي هنگام گشتزنی در محدوده خيابان آسمان به رفتار يك زن و مرد كه با ديدن پليس تغيير مسير دادند، ظنین شدند و دستور ایست صادر کردند اما آنها بدون اعتنا به هشدار پلیس از محل گریختند. متهمان پس از تعقیب و گریز دستگیر شدند و در بازرسي از وسایل آنها يك عدد سویيچ خودرو سواري كشف شد. متهمان در ابتدا علت حضور خود در اين محل را خريد از داروخانه عنوان کردند، درحالي‌كه داروخانه‌اي در خيابان آسمان وجود ندارد و اين ضد و نقيض‌گويي‌ها موجب شد ماموران هر دو نفر را به كلانتري منتقل كنند. متهمان در بازجويي‌های انجام‌شده به 250 فقره سرقت لوازم خودرو در محدوده اطراف درياچه و برج‌هاي آسمان اقرار كردند. به اين‌ترتيب، هر دو متهم با تكميل پرونده براي تحقيقات بيشتر به پايگاه دوم پليس آگاهي تهران بزرگ منتقل شدند.

آخرین وضع ۲۳ دانش‌آموز مسموم زنجانی
ایسنا| دانش‌آموزان دبستان قدس، کوی مهدیه به دلیل استفاده از بخاری فن‌دار در راهروی مدرسه دچار مسمومیت شدند. این دانش‌آموزان بعد از ارجاع به بیمارستان، در حدود ساعت 20 شامگاه یکشنبه از بیمارستان مرخص شدند و درحال حاضر در سلامت کامل به‌سر می‌برند.
دلیل استفاده موقتی از این بخاری، تعمیر موتورخانه این مدرسه بود که موجب مسمومیت دانش‌آموزان شد.
مدیر روابط‌عمومی اداره ‌کل آموزش و پرورش با اعلام این خبر گفت: اداره ‌کل آموزش و پرورش استان، پیگیری‌های لازم را در این‌خصوص، از طریق اداره ‌کل نوسازی و تجهیز مدارس به عمل خواهد آورد.  علیرضا زراعتچی، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان زنجان، اعلام کرد: خبر مسمومیت با مونوکسیدکربن ۲۳ دانش‌آموز از یک مدرسه در شهرک مهدیه زنجان با علایم سردرد، ضعف و بی‌حالی، سرگیجه و حالت تهوع روز گذشته به اورژانس اعلام شد.
وی در ادامه با بیان این مطلب که 6 دستگاه آمبولانس از 6 پایگاه فوریت‌های پزشکی مرکزی، فاتح، پونک، ولیعصر(عج)، صبا و سهند به محل حادثه اعزام شدند، افزود: دانش‌آموزان پس از دریافت اقدامات درمانی پیش‌بیمارستانی توسط اورژانس، به مراکز درمانی آیت‌الله موسوی و ولیعصر(عج) زنجان منتقل شدند.

۵ کشته و ۲۰ مجروح در یک سانحه رانندگی
باشگاه خبرنگاران|   در پی واژگونی یک خودرو وانت حامل اتباع خارجی غیرمجاز در محور «اسفندک» به «کوهک» در شهرستان سراوان، ۵ نفر کشته و 20 نفر مجروح شدند. مجروحان این حادثه با ۶ دستگاه آمبولانس به بیمارستان «رازی» شهرستان سراوان منتقل شدند. قاچاق سوخت و اتباع بیگانه سبب بروز سوانحی دردناک در محور‌های مواصلاتی استان می‌شود.


تعداد بازدید :  414