شماره ۱۲۹۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۱ آذر
صفحه را ببند
سلیمی: آقایان به وجدان خود مراجعه کنند
فدراسیون وزنه‌برداری علیه بهداد!

شهروند| مسابقات جهانی وزنه‌برداری در آمریکا اگرچه برای ایران با قهرمانی همراه بود، اما حواشی رد حرکت بهداد سلیمی توسط هیأت ژوری و عاجز ماندن او از مدال طلای دوضرب کام بسیاری از ورزش‌دوستان را تلخ کرد. بعد از مصاحبه‌های سلیمی درباره عناد هیأت ژوری با خودش و ناداوری صورت‌گرفته، حالا کمیته داوران فدراسیون وزنه‌برداری به حمایت از تصمیم داوران مسابقات جهانی پرداخته است؛ اتفاقی که واکنش دوباره سلیمی را به همراه داشت.
بهداد مقصر بود؟
اگرچه در روزهای اخیر انتقادات زیادی به هیأت ژوری مسابقات جهانی وزنه‌برداری به دلیل رد کردن 2 حرکت بهداد سلیمی در دوضرب دسته فوق سنگین وارد شده و اهالی ورزش از عناد این هیأت با وزنه‌برداری ایران حرف می‌زنند، اما یکی از مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری ادعای جالبی دارد. منوچهر رضاخانی، رئیس کمیته داوران فدراسیون وزنه‌برداری تنها کسی است که اعتقاد دارد حرکت بهداد سلیمی در مسابقات جهانی به‌درستی خطا اعلام شده است. رضاخانی در این‌باره می‌گوید: «در حرکت اول دوضرب سلیمی، دست چپ، دست راست را زد و به درستی خطا اعلام شد. حرکت دوم کاملا درست بود، اما در حرکت سوم در آخرین مرحله بهداد وزنه را پِرِس کرد و زمانی که پاهایش را جمع کرد وزنه را به بالا هل داد و وزنه بالاتر رفت و قطعا خطا بود. از سوی دیگر، هنگامی که او می‌خواست وزنه را رها کند باید با دستش وزنه را همراهی می‌کرد، اما به اصطلاح دراپ کرد درحالی‌که نباید وزنه را رها می‌کرد.» این عضو قدیمی فدراسیون انتقاد جالبی از بهداد دارد. او می‌گوید رفتار کنایه‌آمیز بهداد هنگام بالا بردن وزنه 252 کیلوگرمی از دلایل اصلی تصمیم هیأت داوران بوده: «شاید اگر سلیمی رفتار و حرکات بهتری از خود نشان می‌داد، احتمال داشت ژوری بعد از ۳ چراغ سفید داوران دخالت نکند. او می‌توانست با حرکت مثبت‌تری به کارش خاتمه دهد، اما رفتار خوبی نداشت.»
سلیمی: آقایان به وجدان خود رجوع کنند
ادعای رئیس کمیته داوران فدراسیون به مذاق سلیمی خوش نیامده است. سلیمی درباره صحبت‌های این عضو فدراسیون می‌گوید: «مردم قاضی هستند و می‌دانند که چه اتفاقاتی افتاد. با این‌حال، به این آقایان هم می‌گویم که کمی به وجدان خودشان رجوع کنند. وقتی افراد ادعایی مطرح می‌کنند باید وجدانشان را هم در نظر بگیرند.» جالب اینجاست که علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری قاطعانه اعلام کرده به فدراسیون جهانی اعتراض می‌کند، اما قطعا تغییری در تصمیم‌های گرفته‌شده رخ نخواهد داد.


تعداد بازدید :  394