شماره ۴۲۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
آژیر

نجات 1000 نفر از سیل در 12  استان
امدادگران هلال‌احمر در مدت 5 روز به 1000 نفر در 12 استان گرفتار سیل و آبگرفتگی امدادرسانی کردند. حسین درخشان سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اعلام این خبر گفت: در این مدت عملیات امدادرسانی برای تخلیه آب 110 واحد مسکونی دچار آبگرفتگی با کمک نیروهای شهرداری و دهیاری‌ها انجام شده است. این حوادث هیچ کشته و مصدومی نداشته و هیچ خانه‌ای تخریب نشده است. همچنین ناصر چرخ‌ساز معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گفت: در یک هفته اخیر استان‌های اردبیل، اصفهان، قزوین، چهارمحال و بختیاری، گیلان، مازندران، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، هرمزگان، کرمان، خراسان‌شمالی و رضوی استان‌هایی هستند که در اثر بارش باران و سیل دچار حادثه شده‌اند.
وی با بیان این‌که در پی جاری شدن سیل و آبگرفتگی هفت شهر و 20 روستا و منطقه عشایرنشین تحت‌تأثیر قرار گرفت، گفت: امدادگران به ‌هزار نفر از آسیب‌دیدگان امدادرسانی کرده و از 110 واحد مسکونی آب تخلیه کردند. معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر افزود: همچنین در پی جاری شدن سیل در منطقه پیربازار رشت، امدادگران صد نفر از اهالی را که احتمال غرق‌شدگی‌شان وجود داشت به محل امن منتقل کرده و به آنها پتو، نان، کنسرو و... دادند.
چرخ‌ساز با بیان این‌که 230 نفر امدادگر در قالب 49 تیم عملیاتی پوشش امدادی این حوادث را برعهده داشتند، گفت: درحال حاضر امدادرسانی در رشت و رودان ادامه دارد. همچنین وی در مورد طوفان کرمان نیز که طی دو روز گذشته این منطقه را تحت‌تأثیر خود قرار داد، گفت: 4 شهرستان ریگان، بم، شهداد و منوجان و همچنین دو روستا تحت‌تأثیر این طوفان قرار داشتند. معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به امدادرسانی و اسکان به 170 نفر از اهالی این منطقه گفت: برخی از این افراد در چادر اسکان داده شده‌اند.

مسمومیت 50 نفر با حلیم  
غذای مسموم، 55 بانوی شهرستان بن در چهارمحال و بختیاری را راهی بیمارستان کرد.
شامگاه پنجشنبه بیش از 55 بانو در بن، دچار مسمومیت غذایی شده و برای درمان به بیمارستان‌ها مراجعه کردند.
کمال اکبریان فرماندار شهرستان بن با اشاره به مراجعه شش نفر به بیمارستان‌های شهرکرد، حال عمومی آنها را مساعد دانست و گفت: خوشبختانه هیچ‌گونه مشکل خاصی برای این افراد نبوده و پس از چند ساعت بستری، مرخص شدند. وی، غذای توزیع‌شده در بین عزاداران را عامل اصلی این مسمومیت دانست و گفت: این موضوع از سوی کارشناسان دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد درحال بررسی است اما آنچه مشخص است حلیم توزیع‌شده در بین عزاداران عامل اصلی این مسمومیت غذایی بوده است. اکبریان بر لزوم نظارت و رعایت مسائل بهداشتی در تهیه و توزیع نذری‌ها در این ایام تأکید کرد و گفت: باید درخصوص توزیع مواد خوراکی در تعداد بسیار بالا در بین مردم توجه و دقت فراوانی صورت بگیرد، چرا که یک بی‌توجهی و بی‌تفاوتی جان افراد را به خطر خواهد انداخت.

انفجار گاز، 12 خانه کپری را خاکستر کرد
انفجار کپسول گاز مایع در روستای «شادکام دپ» از توابع شهرستان قصرقند در جنوب سیستان‌وبلوچستان 12خانه کپری را به خاکستر تبدیل کرد.
در جریان این آتش‌سوزی که شامگاه پنجشنبه 15آبان روی داد، 12خانه از 28خانه کپری کاملا در آتش سوخت و با کمک مردم روستاهای اطراف از سرایت آتش به بقیه خانه‌ها جلوگیری شد. آتش‌سوزی زمانی رخ داد که یکی از زنان روستا در حال آشپزی بود که بر اثر انفجار کپسول گاز مایع به‌طور سطحی زخمی شد.
بنابر اعلام نیروهای امدادی جمعیت
 هلال احمر، این حادثه تلفات جانی نداشت و تنها یک نفر به صورت سطحی زخمی شده است. برآوردهای اولیه حاکی است به هر خانه کپری بیش از 300‌میلیون ریال خسارت وارد شده است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان‌های نیکشهر و قصرقند گفت: وزش باد شدید و حضور نداشتن اغلب مردان روستایی، علت سرایت سریع شعله‌های آتش به 12خانه کپری در روستای «شادکام دپ» قصرقند بود. سیدعلی‌اکبر علوی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا افزود: این روستا در منطقه کوهستانی و سخت‌گذر قرار دارد، به همین دلیل نیروهای آتش‌نشانی نتوانستند برای اطفای حریق کمک کنند. علوی اظهار کرد: تاکنون 12تخته چادر، 20تخته موکت، 10دست ظروف آشپزخانه، 20شعله والور و فانوس، 200کیلوگرم برنج، 70کیلوگرم قند و 10دست کلمن آب در اختیار افراد خسارت‌دیده گذاشته شده است.


تعداد بازدید :  232