شماره ۱۲۹۲ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۲۱ آذر
صفحه را ببند
ویترین خانواده

رشد ۱۰‌ درصدی قیمت برنج هندی
مهر|  طی روزهای اخیر برنج هندی حدود ۱۰‌درصد افزایش قیمت داشته درحالی‌که طبق گفته‌های وزیر جهاد کشاورزی بیش از یک‌میلیون تن برنج وارد کشور شده و نباید این افزایش قیمت رخ دهد. محمد آقاطاهر، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با بیان این‌که طی روزهای اخیر برنج هندی حدود ۱۰‌درصد افزایش قیمت داشته است، اظهار داشت: از نرخ باقی برنج‌های خارجی فعلا اطلاعی ندارم، قاعدتا قیمت برنج‌های دیگر نیز باید تغییراتی کرده باشد. او اضافه کرد: باید پیگیر شویم که چرا این گرانی اتفاق افتاده است؟ چرا کسانی که وارد‌کننده هستند اجناس را به موقع عرضه نمی‌کنند؟ چرا برنج را در انبارها نگه می‌دارند و اجازه می‌دهند که در بازار تنش قیمت ایجاد شود.آقاطاهر با بیان این‌که کمبودی وجود ندارد، گفت: آمار گمرک کاملا مشخص است اما این‌که چه مقدار از ذخایر به بازار عرضه شده و چه مقدار موجود است، این اختلافات آماری است که باید به آن رسیدگی شود. اگر کافی است که مانع واردات آن شوند و اگر کم است اجازه ورود دهند؛ اینها مواردی است که باید بررسی و به آن رسیدگی شود.به گفته او، اول آذرماه اعلام شد که ثبت سفارش انجام شود، مجددا در چهارم آذرماه اعلام شد که ثبت سفارش انجام نگیرد؛ بهتر این بود که قبل از اول آذر تمام جوانب بررسی و براساس آن تصمیم‌گیری می‌شد که این تناقض تصمیم‌گیری، باعث تنش در بازار نشود.

سکه طرح جدید ۳۵۰۰ تومان گران شد
مهر|   در بازار دیروز تهران، نرخ دلار به ۴۲۰۵ تومان رسید و درعین‌حال، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید هم ۳۵۰۰ تومان گران شد. در جریان معاملات دیروز (دوشنبه) بازار آزاد تهران، طرح قدیم با ۲‌هزار تومان، نیم سکه با ‌هزار تومان و ربع سکه با‌ هزار تومان افزایش مواجه بود. بر این اساس هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یک‌میلیون و ۴۱۳‌هزار و 700 تومان، طرح قدیم یک‌میلیون و ۳۶7هزار و ۹۱۵ تومان، نیم سکه 700هزار و ۴۶۹ تومان، ربع سکه 400هزار و ۲۶۹ تومان و سکه یک گرمی ۲۶۵‌هزار و ۱۷۷ تومان است. هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1203 دلار و ۲۸ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۲۸‌هزار و ۶۵۰ تومان است. هر دلار آمریکا ۴۲۰۵ تومان، یورو ۵۰۴۰ تومان، پوند ۵۷۹۷ تومان، درهم امارات ۱۱۶۰ تومان و لیر ترکیه ۱۱۱۰ تومان است.

سراتو ۳ روزه ۴‌میلیون تومان گران شد
تسنیم|  سراتو اتوماتیک با افزایش ۳‌میلیون تومان با قیمت ۱۰۷‌میلیون تومان فروخته می‌شود. در بازار دیروز خرید و فروش خودرو سراتو اتوماتیک با افزایش 3‌میلیون تومان با قیمت 107‌میلیون تومان به فروش رسید. قیمت مزدا 3 هم نسب به هفته گذشته 4‌میلیون تومان گران شد و با قیمت 130‌میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد. پژو ۲۰۰۸ هم درحالی روز گذشته در بازار ۱۲۷‌میلیون تومان معامله ‌شد که نسبت به هفته گذشته 4‌میلیون تومان رشد داشته است.

 


تعداد بازدید :  226