شماره ۴۲۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

  نشست بورس های کالایی مشترک المنافع ها در تهران| حسین پناهیان مدیر عامل بورس کالا گفت:  دومین نشست بین المللی
بورس های کالایی کشورهای مستقل مشترک المنافع (CIS) و اروپای شرقی 24 و 25 آبان ماه به میزبانی بورس کالای ایران در تهران برگزار می شود.او افزود: افزون بر اعضای اصلی اتحادیه، در نشست تهران نمایندگانی از دو بورس کالایی روسیه نیز حضور خواهند داشت.پناهیان گفت: استفاده از ظرفیت های این بورس ها برای تسهیل در صادرات و واردات انواع کالاها بین کشورمان و کشورهایی است که بورس های کالایی آنها عضو اتحادیه هستند.

   دبیرستانی‌ها می‌توانند دیپلم بورس بگیرند| رشته تحصیلی بورس در مقطع متوسطه با امضای تفاهمنامه بین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و معاون متوسطه آموزش و پرورش به‌طور رسمی به جمع رشته‌های کار و دانش اضافه شد. علی صالح‌آبادی رئیس سازمان بورس در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: ایجاد این رشته با توجه به این‌که در سال‌های آینده سهام عدالت آزادسازی می‌شود، بسیار لازم است.

   معامله 5680‌میلیارد ریال انواع کالا| طی هفته منتهی به 15 آبان‌ماه، بیش از 285‌هزار تن انواع کالا به ارزش نزدیک به 5680‌میلیارد ریال در بازار فیزیکی بورس کالای ایران مورد دادوستد قرار گرفت. در تالار داخلی و صادراتی هم محصولات صنعتی و معدنی حدود 147‌هزار تن انواع کالا با ارزشی نزدیک به 2765‌میلیارد ریال معامله شد. تالار محصولات کشاورزی نیز شاهد معامله
 3500 تن ذرت و 250 تن شکر بود.

   پتروشیمی و کشاورزی رکورددار بورس کالا| محمدرضا گرامی‌پور کارگزار بورس کالا گفت: انواع محصولات پتروشیمی و کشاورزی رکورددار معاملات در بورس کالا هستند. او افزود: معاملات محصولات کشاورزی نظیر ذرت، پنبه دانه و کنجاله سویا امسال نسبت به‌ سال گذشته از رونق بیشتری برخوردار است. وی تصریح کرد: هرچند در مورد محصول خرما و برخی دیگر از محصولات خریدار کم است و نیازمند مجوز از سوی دولت برای فروش اعتباری آن هستیم اما خوشبختانه عرضه محصولات کشاورزی بهتر از محصولات فلزی شده است.

 


تعداد بازدید :  194