شماره ۴۲۱ | ۱۳۹۳ شنبه ۱۷ آبان
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

سقوط صادرات نفت عربستان به آمریکا
براساس آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا، واردات نفت آمریکا از عربستان در ماه آگوست به زیر 900‌هزار بشکه در روز رسیده که پایین‌ترین سطح از‌ سال 1988 تاکنون است. به گزارش رویترز، واردات آمریکا از عربستان در ماه  آگوست تنها 70‌درصد متوسط سطح واردات این کشور از عربستان طی 10‌سال گذشته که حدود یک‌میلیون و 300‌هزار بشکه در روز بود، شده است. براساس این گزارش، نفت عربستان در مقایسه با جایگزین‌های موجود برای پالایشگاه‌های آمریکایی بسیار گران
 شده است.

ایران شاید در اندونزی پالایشگاه بسازد
ایران در تلاش است با توجه به نیاز اندونزی در این کشور پالایشگاه بسازد. به نوشته جاکارتا پست، ناریانتو واگیمین رئیس‌کل بخش نفت و گاز این وزارتخانه گفته ایران خواهان سرمایه‌گذاری در اندونزی به‌ویژه در بخش‌های پالایشگاهی، پتروشیمی و گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) است.

انگلیسی‌ها برنده سقوط قیمت نفت
شرکت‌های خرده‌فروشی سوخت در انگلیس با وجود سقوط بهای نفت خام در چند ماه گذشته، همچنان در برابر درخواست‌های صورت گرفته حتی از سوی دولت این کشور برای کاهش بیشتر بهای بنزین و گازوییل مقاومت می‌کنند. «جورج آزبورن» وزیر دارایی انگلیس و دبیرکل خزانه‌داری انگلیس بارها خواستار کاهش بهای سوخت در جایگاه  های توزیع  این کشور شده اند.

گازپروم قسط اول طلبش را از اوکراین گرفت
در ادامه توافق گازی روسیه و اوکراین، گازپروم روسیه قسط اول طلب خود را از «نفت‌وگاز» اوکراین گرفت. به گزارش یورو نیوز، شرکت گازپروم دریافت مبلغ یک‌میلیارد و ۴۵۰‌میلیون دلار از طلب ۳‌میلیارد و ۱۰۰‌میلیون دلاری خود از «نفت‌وگاز» را تأیید کرده است. براساس توافق بروکسل «نفت‌وگاز» مابقی بدهی ‌ خود را در آخر‌ سال‌جاری میلادی پرداخت خواهد کرد.

 


تعداد بازدید :  150