شماره ۱۲۸۸ | ۱۳۹۶ سه شنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
خبر

جهانگیری: اتحادیه اروپا در برابر نقض برجام مقاومت بیشتری نشان دهد
ایرنا| معاون اول رئیس‌جمهوری در دیدار وزیر اقتصاد ملی مجارستان گفت: تهران انتظار دارد اتحادیه اروپا در برابر طرفی که قصد نقض برجام را دارد، مقاومت بیشتری از خود نشان دهد و از آسیب رسیدن به این توافق بین‌المللی جلوگیری کند.  اسحاق جهانگیری تأکید کرد: برجام یک توافق بین‌المللی است که پس از سال‌ها مذاکره و گفت‌وگو حاصل شده اما آمریکایی‌ها بی‌جهت در اجرای آن محدودیت ایجاد می‌کنند و تهران انتظار دارد که اتحادیه اروپا در برابر طرفی که قصد نقض این توافق بین‌المللی را دارد، مقاومت بیشتری از خود نشان دهد و از آسیب رسیدن به برجام جلوگیری کند.  وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین‌المللی خود در برجام پایبند بوده است اما انتظار داریم که تمامی طرفین این توافق با همین قاطعیت به آن پایبند باشند.  جهانگیری توسعه مناسبات دو‌جانبه تهران و بوداپست را نیازمند برداشتن گام‌های بلند و رفع موانع موجود دانست.  

آیت‌‌الله جنتی: هدف حوادث سال ۸۸ نه انتخابات بلکه براندازی بود
مهر| رئیس مجلس خبرگان رهبری بر لزوم تقویت وحدت در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: روحانیت همیشه در رأس حرکت‌های انقلابی بوده‌ است. آیت‌الله احمد جنتی در کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری در بوشهر درخصوص اهمیت حفظ وحدت در جامعه بیان کرد: ما باید برای بیشتر شدن وحدت در جامعه تلاش کنیم و مانع خدشه‌دار شدن آن شویم چراکه در این موقعیت تنها کسانی که سود می‌برند دشمنان هستند.  وی با اشاره به این‌که در آستانه ۹ دی قرار داریم، عنوان کرد: نباید از این رویداد بزرگ غافل شویم و باید آن را بشناسیم و به جامعه بشناسانیم. در حوادث‌ سال ۸۸ خط قرمزها شکسته شد و کشور را ۹ ماه به آشوب کشاندند و هدف اصلی آن نه انتخابات بلکه براندازی نظام بود. آمریکا سیلی محکمی در این برهه از ما خورد که در جهان بی‌سابقه بود.

علی لاریجانی: برخی کشورها رفتارهای ماجراجویانه در منطقه دارند
خانه ملت| رئیس مجلس شورای اسلامی درباره صحبت‌های اسراییل مبنی بر ضربه زدن به مواضع ایران در سوریه گفت: این حرف‌ها گزاف است و ربطی به نیروهای ایرانی ندارد، آنها نمی‌توانند در این زمینه دسترسی داشته باشند. لاریجانی تأکید کرد: اما رفتار اسراییل رفتار نظامی‌گری در سوریه است و آن را محکوم می‌کنیم و متاسفانه برخی کشورها رفتارهای ماجراجویانه در منطقه دارند اما موفق نخواهند شد.  علی لاریجانی پس از دیدار با رئیس مجلس دومای روسیه در کنفرانس خبری درخصوص وضع یمن عنوان کرد: از ابتدا در زمینه حل مسأله یمن تأکید به راه حل سیاسی داشتیم و عنوان شد که گروه‌های سیاسی دولت وحدت ملی ایجاد کنند اما برخی کشورها می‌خواهند از طریق نظامی موضوع را پیگیری کنند که توفیق پیدا نخواهند کرد و ما مجددا بر راه حل همکاری سیاسی تأکید می‌کنیم.


تعداد بازدید :  636